تاریخ : 11:01 - 1398/09/24
کد خبر : 74881
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 واکنش ها به سورپرایز جهرمی / چرا پهپاد پلاس مورد توجه قرار نگرفت؟

«چی فکر می‌کردیم چی شد!»

واکنش ها به سورپرایز جهرمی / چرا پهپاد پلاس مورد توجه قرار نگرفت؟

سورپرایز روز پنجشنبه وزیر ارتباطات، با واکنش کاربران فضای مجازی مواجه شد تا جایی که برخی از کابران اقدام به بلاک کردن این وزیر کردند.

کارگر آنلاین: محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در روز ۱۸ آذر در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند گفت: روز پنجشنبه یک سورپرایز ویژه داریم که توسط شبکه‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

 

گمانه‌زنی‌ها درباره سورپرایز پنجشنبه روز گذشته، با سه فرض رفع فیلتر تلگرام، ملی شدن اینترنت و رایگان شدن ترافیک استفاده از سایت‌های داخلی همراه شد که رفع فیلتر تلگرام از سوی روابط عمومی شورای عالی فضای مجازی و قطعی اینترنت از سوی سخنگوی دولت؛ به نظر می‌رسید سورپرایز پنجشنبه وزیر ارتباطات رایگان شدن اینترنت ترافیک داخلی باشد.
 


وزیر ارتباطات روز پنجشنبه سورپرایز خود را اینطور در توئیت خود توضیح داد: «خانم‌ها و آقایان، به پست+ خوش آمدید! ما به جای صحبت، چند کار انجام دادیم که از آلودگی شهرها جلوگیری کنیم. ارسال بسته با پهپاد ماشین و موتوربرقی و… همچنین به این مناسبت، ارسال نامه در پست در شنبه ۲۳ آذر رایگان است.»
 


تعداد زیادی از کابران توئیتر در واکنش نسبت به سورپرایز وزیر ارتباطات، با استفاده از هشتک سورپرایز اقدام به بلاک کردن حساب کاربری این وزیر کرده‌اند.
 


حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور در توئیتی نوشت: «سورپرایزِ وزیر جوان مُهرِ تاییدی بود بر فرمایشاتِ مقام معظمِ رهبری پیرامونِ دولتِ جوان و انقلابی. دیر نیست روزی که همین قلم به مزد نویسان و منتقدانِ بی منطق و تخریبگرِ اینروزها،، در سلفی گذاشتن با پهپاد پست پلاس از یکدیگر سبقت بگیرند و روسیاهی به زغال فروشان مانَد!!!»
 


معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور ایران نیز در واکنش به سورپرایز وزیر ارتباطات در توئیتر خود نوشت: «خدا قوت ! کار شما برای هوای سالم شهرهای کشور با ارزش است!»
 


برخی از واکنش‌های کاربران توئیتر نیز در اینجا آمده است:
 


«این چیزی که به اسم سورپرایز سورپرایز جهرمی به ملت قالب شد، به گفته مدیر عامل پست از دو سال و نیم قبل زیرساخت و خود پهپاد آماده بود فقط به دلایل نامشخص و احتمالا امنیتی با راه‌اندازیش موافقیت نمی‌شد.»
 


«آقای وزیر چی فرض کردی مارا؟ اخه تاکی باید کارهای شما رو تحمل کنیم واین بزرگترین توهینی بود به ما کردی»
 


«ما کفتر بازا یه قانون داریم کفتر اگه از بالا خونمون رد شه حق قانونی داریم که بشونیمش و کفتر رو صاحاب شیم. اینو گفتم که وزیر جوان حساب کار دستش بیاد بیلبیلک پرندش از رو بوم خونمون رد نشه»
 


«آخرین پنجشنبه‌ای که سورپرایز شدیم قیمت بنزین سه برابر شد،خدا به خیر کنه!»
 


« سورپرایز وزیر جوان همون کبوتر نامه رسون قدیم خودمونه فقط یه خورده تلاش کرده ودرس خونده و دود چراغ خورده ،شده پهباد»
 


« آنچه آذری‌جهرمی به عنوان سورپرایز یادمی‌کند یعنی ارسال بسته با پهپاد و…عملا در تهران به دلایل امنیتی امکان‌پذیر نیست. خود او بهتر از هرکسی این را می‌داند. زمان خوبی برای سرکار گذاشتن مردم نبود.»
 


میرمحمود حریرچی، جامعه شناس و آسیب‌شناس اجتماعی در رابطه با چرایی این مسئله به آفتاب یزد گفت:« دلیل اصلی اینکه جامعه نسبت به این موضوع واکنش منفی نشان داد این است که جامعه مسائل خیلی جدی‌تری نسبت به پست پلاس و پهباد دارد، در همین حوزه ارتباطات یک نگاه سطحی نشان می‌دهد که با چه مشکلات ریز و درشتی رو به رو هستیم، فیلترینگ، ترس از اینترنت داخلی و خیلی موارد دیگر از این دست نشان میدهد که ما در همین حوزه مشکلات جدی داریم پس اینکه در چنین شرایطی وزیر مربوطه تکنولوژی را روی کار بیاورد و از آن به عنوان سورپرایز یاد کند که همه گیر نیست و شاید خیلی کم مردم از آن استفاده کنند معلوم است که موجب نا رضایتی می‌شود.»
 


وی در ادامه عنوان کرده است: « وقتی اقدامات مسئولین هر چقدر هم که خوب باشد با نیاز‌های مردم سازگاری نداشته باشد معلوم است که با استقبال مردمی رو به رو نمی‌شود. مردم مشکلات بزرگتری از این‌ها دارند و اگر حمایت و استقبال مردمی را می‌خواهیم باید طبق نیازهای مردم به آن‌ها خدمات ارائه دهیم. این نشان می‌دهد که اختیاری قانونی وجود ندارد. امیدوارم از این به بعد برای سورپرایز‌ها بیشتر به خواست و نیاز مردم توجه شود»
 


روزنامه جام جم نیز با تیتر «چی فکر می‌کردیم چی شد!» به این موضوع پرداخته است.