تاریخ : 20:46 - 1398/10/22
کد خبر : 76043
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

قیمت طلا به گرمی ۴۸۹ هزار و ۲۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۰/۲۲

قیمت طلا به گرمی ۴۸۹ هزار و ۲۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۰/۲۲

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف ثبات بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به چهار میلیون و ۷۹۲ هزار تومان رسید.

به گزارش کارگر آنلاین، قیمت طلا امروز یکشنبه با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی تغییری نداشت و در رقم ۱۵۶۲ دلار در هر اونس ثابت ماند.
 
 
اسکاتیا بانک در گزارشی اعلام کرد شروع قوی طلا در سال میلادی جاری کف قیمت این فلز ارزشمند را از ۱۴۵۰ دلار که در سال ۲۰۱۹ پیدا کرده بود، بالا برده است.
 
به گزارش ایسنا، نیکی شیلز، استراتژیست کالای اسکاتیا بانک در یادداشتی نوشت: ۱۴۵۰ دلار کف قیمت جدید طلا بود اما در شرایط ملتهب فعلی که بازار تمایلی برای فروش ندارد، به نظر می‌رسد ۱۵۰۰ دلار کف قیمت طلا در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.
 
قیمت طلا در معاملات چهارشنبه گذشته بازار نیویورک پس از پاسخ کوبنده سپاه به حمله تروریستی آمریکا و هدف قراردادن پایگاه نیروهای تروریستی آمریکا در عراق، تا مرز ۱۶۱۳ دلار و ۳۰ سنت پیش رفته بود که بالاترین قیمت در هفت سال گذشته بود. اما پس از این که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد به نظر می‌رسد ایران خیال حمله ندارد، حدود یک درصد سقوط کرد و به ۱۵۵۸ دلار و ۳۰ سنت رسید.
 
به گفته استراتژیست اسکاتیا بانک، پیامدهای تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، لحاظ کردن ریسکهای بخش عرضه در قیمت نفت و همچنین ریسک‌های ژئوپلیتیکی در قیمت طلا را ضروری می‌کند.
 
وی در ادامه افزود: بازبینی قیمت طلا مطابق با تغییر مواضع بانک مرکزی آمریکا در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ بوده اما دورنمای قیمت بالاتر تهدیدهای احتمالی مانند ریسک‌های تجاری، اقتصادی و ژئوپلیتیکی را دربرگرفته است. توانایی طلا برای منطبق کردن مدام خود از عوامل قدیمی مانند جنگ‌های تجاری و نرخ‌های بهره به عوامل جدید مانند کاهش ارزش دلار و بالا رفتن انتظارات تورمی، تحولی سازنده برای دورنمای بلندمدت این فلز زرد است.
 
بر اساس گزارش کیتکونیوز، نیکی شیلز همچنین اظهار کرد طلا شاهد ورود فصلی قوی سرمایه‌گذاران به بازار این فلز است که احتمالا در سال ۲۰۲۰ تداوم پیدا می‌کند.
 
بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز یکشنبه ۲۲ دی ساعت ۱۸ با ۵ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۱۳,۰۵۰ تومان معامله شد.
 
همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.
 
صرافی‌های بانک‌ها امروز یکشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۳ هزار و ۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان خریداری می‌کنند.
 
قیمت یورو در بازار آزاد امروز یکشنبه ۲۲ دی ساعت ۱۸ با ۱۰ تومان افزایش نسبت به روز قبل، ۱۴,۶۶۰ تومان معامله شد.
 
همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.
 
بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۴ هزار و ۶۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۴ هزار و ۵۵۰ تومان است.
 
طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۷۹۲ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.
 
در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۸۹ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارد.
 
نیم‌سکه، ۲ میلیون و ۴۳۹ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان و ۹۳۱ هزار تومان است.