تاریخ : 06:40 - 1398/10/24
کد خبر : 76127
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

ارزانی دلار در روز اوج‌گیری بورس / طلا همچنان رو به صعود / رویداد جدید برای سهامداران!

ارزانی دلار در روز اوج‌گیری بورس / طلا همچنان رو به صعود / رویداد جدید برای سهامداران!

در روزی که قیمت دلار نسبت به روز گذشته اندکی کاهش یافت و قیمت طلا همان روند صعودی چند روز اخیر خود را دنبال کرد، شاخص بازار سهام روند رو به رشد خود را شدت بخشید.

به گزارش کارگر آنلاین، قیمت دلار در بازار امروز ۲۳ دی ماه با ۰٫۲ درصد کاهش به ۱۳ هزار و ۲۰ تومان رسید.اما قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد امروز دوشنبه ۲۳ دی ماه تا ساعت ۱۸ با سه هزار و ۲۰۰ تومان افزایش به ۴۹۲ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.قیمت سکه بهار آزادی هم در بازار آزاد امروز دوشنبه ۲۳ دی ماه تا ساعت ۱۸ با ۲۰ هزار تومان افزایش به چهار میلیون و ۷۷۰ هزار تومان رسید.
 
 
 
اما در بازار سهام اوضاع چطور بود؟
 
بازار سهام در سومین روز هفته با رشدی ۴٫۴ درصدی، ۱۶ هزار و ۳۸۸ واحد افزایش یافت و در کانال ۳۹۲ هزار متوقف شد و رکوردی تازه را ثبت کرد. همچنین ارزش بازار بورس تهران به ۱۴۲۹ هزار میلیارد تومان رسید. فرابورس ایران نیز امروز شاهد رشد ۳٫۰۹ درصدی بود و با افزایشی ۱۵۱ واحدی از سقف ۵۰۴۵٫۶۸ واحدی عبور کرد.
 
 
از مهمترین اخبار امروز هم انتشار آخرین خبرها از سیل سیستان و بلوچستان، اظهار نظر رئیس قوه قضا درباره پرونده سقوط هواپیما، ابلاغ شرایط جدید پرداخت یارانه معیشتی، رشد قیمت تسه (اوراق خرید وام مسکن)، تایید نکردن تغییر نرخ سود بانکی و تشریح ریسک بازارهای مالی بود.
 
 
اما یکی از مهمترین اخبار امروز که برای سهامداران خبر خوشی محسوب می‌شود، ابلاغ تجدید ارزیابی دارایی‌ها است.
 
معاون اول رئیس جمهور آیین‌نامه اجرایی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی را ابلاغ کرد. براساس این گزارش، هیات دولت به منظور تسهیل فضای کسب و کار و تقویت بازار سرمایه و رفع تعارض مبنی بر حذف محدودیت استانداردهای حسابداری درخصوص انتقال مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به حساب افزایش سرمایه، آیین‌نامه اجرایی قانون مالیات‌های مستقیم، موضوع معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی‌ها را اصلاح کرد.
 
امروز همچنین سخنگوی دولت با بیان اینکه ما متهم به دروغگویی و پنهانکاری شدیم در حالیکه واقعا اینگونه نبود و واقعیت این است که ما دروغ نگفتیم، دروغ به معنی جعل آگاهانه و عامدانه واقعیت است، گفت: رئیس جمهور هم به محض اطلاع از موضوع در شب جمعه جلسه برگزار کردند که به زودی با مردم هم در این زمینه سخن خواهند گفت هرچند نتوانستم امروز زمان دقیق آن را از رئیس‌جمهور جویا شوم.