تاریخ : 13:32 - 1398/10/24
کد خبر : 76145
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

سیگنال جدید همتی درباره دلار / تنش‌ها دیگر نمی‌تواند ارز را با نوسان مواجه کند

سیگنال جدید همتی درباره دلار / تنش‌ها دیگر نمی‌تواند ارز را با نوسان مواجه کند

رییس کل بانک مرکزی در حاشیه نشست با روسای اتاق‌های مشترک ایران با کشورهای جهان درباره واکنش دلار به تنش‌های سیاسی هفته گذشته گفت: تمام اقدامات بانک مرکزی هدفمند بوده و تنش‌ها دیگر نمی‌تواند بازار ارز را با نوسان مواجه کند.

به گزارش کارگر آنلاین، روز گذشته عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه نشست با روسای اتاق‌های مشترک ایران با کشورهای جهان درباره واکنش دلار به تنش‌های سیاسی هفته گذشته گفت: تمام اقدامات بانک مرکزی هدفمند بوده و تنش‌ها دیگر نمی‌تواند بازار ارز را با نوسان مواجه کند. اگر بانک مرکزی بخواهد به طوری جدی وارد عمل شود بازار دچار نوسان خاصی نخواهد شد.
 
 
وی در ادامه افزود: اگر کسی دارایی خود را برای کسب منفعت به دلار تبدیل کرده به طور حتمی متضرر شده و به کرار این را گفته‌ام؛ نشانه آن هم این است که در حال حاضر نرخ دلار نسبت به مدت مشابه سال گذشته تفاوت چندانی نداره و شاید حتی کمتر نیز باشد و به این ترتیب اگر فردی ارز نگه داشته متضرر شده است.
 
سخنان همتی درمورد ارزانی دلار نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حالی است که آمارها موضوع دیگری را نشان می‌دهد.
 
قیمت دلار طی ۱۰ روز اخیر (۱۴ تا ۲۳ دی ماه) در دامنه ۱۳۰۰۰ تا ۱۳۳۰۰ تومان بوده در حالی که قیمت دلار طی همین دوره در سال گذشته با اختلاف دو الی سه هزار تومانی در دامنه ۱۰۶۰۰ تا ۱۱۴۰۰ تومان قرار داشته است.
 
 
پیش از این بررسی واکنش قیمت دلار به سخنان رییس کل بانک مرکزی نشان داده بود که با انتشار یادداشت‌های همتی در صفحه اینستاگرامش طی چهار ماه اخیر در حوزه بازار ارز و دلار معمولا روز بعد از انتشار این یادداشت‌ها، قیمت دلار افزایش داشته است.
 
از سوی دیگر پس از سخنان رییس کل بانک مرکزی در حاشیه نشست با روسای اتاق‌های مشترک ایران با کشورهای جهان در روز گذشته، قیمت دلار در بازار امروز با کاهش اندک ۲۰ تومانی همراه بوده است