تاریخ : 14:00 - 1398/10/24
کد خبر : 76146
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

اعلام رسمی/مهلت ثبت اعتراض به یارانه معیشتی تمدید شد

اعلام رسمی/مهلت ثبت اعتراض به یارانه معیشتی تمدید شد

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی گفت: افرادی که تا آبان یارانه نقدی دریافت کرده اند می‌توانند درخواست خود را مبنی بر دریافت یارانه معیشتی ثبت کنند.

به گزارش کارگر آنلاین، حسین میرزایی در گفتگو با میزان گفت: ثبت‌نام حذف شدگان یارانه نقدی برای دریافت یارانه معیشتی که قرار بود امروز به پایان برسد، با توجه به شرایط پیش آمده تا ۳۰ دی ماه تمدید شد.
 
وی افزود: افرادی که تا آبان ماه یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت کردند اطلاعات حسابشان در اختیار وزارت رفاه قرار دارد و می‌توانند با مراجعه به سامانه https://hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود به دریافت نکردن یارانه معیشتی ثبت کنند.
 
سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی تصریح کرد: افرادی که بعد از آبان ماه یارانه دریافت کرده‌اند و یا سرپرست خانوار جدید برای یارانه تعیین کرده‌اند باید با مراجعه به سامانه https://hemayat.mcls.gov.ir دکمه ثبت خانوار جدید را انتخاب و خانوار خود را در آن ثبت کرده و پس از ثبت خانوار نسبت به عدم دریافت یارانه معیشتی در همین سامانه با فشردن دکمه ثبت اعتراض، اطلاعات خود را وارد نمایند.
 
میرزایی اظهار کرد: افردای که اعتراض خود را در سامانه https://hemayat.mcls.gov.ir ثبت کرده بودند از امروز می‌توانند با مراجعه به سامانه پیگیری دریافت یارانه معیشتی را انجام دهند و اگر باز هم به مشمول نشدن یارانه اعتراض داشتند اعتراض خود را مجدد برای بررسی ثبت نمایند.
 
بسته حمایت معیشتی از ۲۷ آبان ماه امسال و در راستای جبران افزایش قیمت بنزین به ۶۰ میلیون نفر ایرانی واریز می‌شود.
 
ارزش ریالی بسته معیشتی واریز شده به حساب سرپرستان خانوار در خانوار‌های تک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، ۴ نفره ۱۷۲ هزار تومان و ۵ نفره به بالا ۲۰۵ هزار تومان در نظر گرفته شده که بر اساس گفته نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مبلغ یارانه معیشتی دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
 
دومین مرحله واریز یارانه معیشتی ۱۰ دی ۹۸ به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و در این مرحله ۴۱۹ هزار خانوار به لیست دریافت کننده کمک معیشتی اضافه شدند بدین ترتیب تعداد خانوار‌هایی که کمک معیشتی در این ماه دریافت کردند به ۱۸ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۳۷۲ نفر افزایش یافت.Q