تاریخ : 09:21 - 1398/10/25
کد خبر : 76210
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

 عجیب ترین پیتزاهای جهان

عجیب ترین پیتزاهای جهان

آیا شما دوست دارید عجیب ترین پیتزاهایی که در جهان سرو می شود را امتحان کنید؟

در حالیکه اغلب افراد تصور خاصی از پیتزا  و مزه آن دارند ، این غذای ایتالیایی با وارد شدن به کشورهای دیگر تغییراتی کرده است. در حقیقت دنیای طعم های پیتزا بی نهایت است چرا که هر بار با نوع جدیدی از پیتزا مواجه می شویم و گاهی آشپزها با اضافه کردن یک ماده غذایی جدید به یک پیتزا ، غذای عجیب و جدیدی خلق می کنند! شاید شما هم تا به امروز نام پیتزای عجیبی را در منوی رستوران ها دیده باشید اما احتمالا با این پیتزاهای عجیب مواجه نشدید. فکر می کنید پیتزا در کشورهای مختلف چگونه است ، آیا شما دوست دارید عجیب ترین پیتزاهایی که در جهان سرو می شود را امتحان کنید؟

    پیتزا با نخود سبز (Green Peas on Pizza ) – برزیل
برزیل ، همانند بسیاری از کشورهای دیگر ، پیتزا با طعم محلی مخصوص خود را دارد.پیتزا برزیلی: یکی از جالب ترین مواد غذایی که در برزیل به پیتزا اضافه می شود نخود سبز است. نخود سبز یکی از محبوب ترین سبزیجات بین برزیلی ها است که در اکثر غذاهایشان از آن استفاده می کنند. پیتزا هم یکی از این غذاهاست.


    پیتزای موز و کاری (Banana Curry Pizza ) – سوئد
در سوئد ممکن است چنین پیتزایی را تحت عنوان پیتزای کلاسیک یا معمولی در منوها بیابید. پیتزای موز و کاری چیزی شبیه به پیتزاهای هاوایی است که از ترکیب گوشت و یک میوه شیرین تهیه می شود. اما در این پیتزای سوئدی ادویه کاری خاصی به کار می رود که آن را منحصر به فرد می کند. هرچند شاید همه جرات امتحان کردن یک پیتزای شیرین با طعم ادویه کاری را نداشته باشند ! اما بسیاری از پیتزافروشی های استکهلم این نوع پیتزا را سرو می کنند.
جاده اقیانوس اطلس ، از زیباترین و خطرناک‌ترین جاده های جهان


    پیتزای چهار ماهی ( Four Fish Pizza ) – روسیه
پیتزای چهارماهی با نام پیتزای مسکو یا (Mockba) در روسیه بسیار شهرت دارد ، این پیتزا از چهار نوع ماهی تهیه می شود که معمولا سالمون ، ساردین ، ماهی تن و ماهی خال خالی هستند.


    پیتزای تن ماهی ( Canne Tuna Pizza ) – آلمان
در آلمان ، پیتزایی که روی آن تن ماهی ریخته شده باشد محبوب است ، این نوع پیتزا معمولا با پیاز ، زیتون و انواع سبزیجات تهیه می شود.


    پیتزا مایونز (Mayonnaise Pizza ) – ژاپن
مایو جاگا ( Mayo jaga ) یک پیتزای معروف در ژاپن است که از ترکیب مایونز ، سیب زمینی ، پیاز ، پاپریکا و ذرت تهیه می شود.


    پیتزا آناناس ( Coconut Pizza ) – کاستاریکا
درحالیکه آناناس در بسیاری از کشورها بعنوان یک میوه برای تزیین دسر یا تهیه شیرینی استفاده می شود ، در کاستاریکا می توانید این میوه را بروی پیتزا در کنار میگو پیدا کنید !


    پیتزای خاویار و طلای ۲۴ عیار ( Caviar and 24-karat Gold ) – نیویورک
در نیویورک بی نهایت پیتزای عجیب پیدا می شود که شاید بتوان گفت یکی از عجیب ترین آنها پیتزاییست که با طلا و خاویار سرو می شود ! این پیتزا را باید ۴۸ ساعت جلوتر سفارش دهید بنابراین باید دقیقا بدانید چه زمانی هوس خوردن طلا می کنید ! این پیتزا با پنیر ، خاویار ، جگر و ورقه های طلا سرو می شود. قیمت این پیتزا ۲۰۰۰ دلار است.


    پیتزای شکلات و براونی – انگلستان
برای عید پاک در سال ۲۰۱۶ ، یک آشپز در منچستر پیتزای جدیدی تهیه کرد. پیتزایی که پوشیده از سس شکلات ، براونی و انواع شیرینی های مختلف بود.


    پیتزای صبحانه کامل انگلیسی (Full English Breakfast Pizza) – انگلستان
این مدل پیتزا شاید خیلی عجیب تر از پیتزاهای معمولی نباشد چرا که انگلیسی ها در صبحانه نیز گوشت و سوسیس می خورند بنابراین ترکیب این دو در پیتزا عجیب نیست. با این تفاوت که این مدل پیتزا حالا یک نیمرو نیز بروی خود دارد که شاید در تقسیم کردن آن به مشکل بخورید !


    پیتزای مرغ سوخاری ( Fried Chicken Pizza ) – فیلیپین
اگر علاقه مند به مرغ سوخاری های KFC باشید حتما این پیتزا نیز مورد علاقه تان خواهد بود چرا که این بار به جای اینکه لایه ای خمیری زیر پیتزا قرار بگیرد ، لایه ای از مرغ سوخاری جای آن را گرفته است که نام چیتزا (Chizza) – ترکیبی از (Chicken) و (Pizza) – بروی آن گذاشته شده است.


    پیتزا سوشی ( Sushi Pizza ) – ژاپن
همه ژاپنی ها به غذاهای دریایی علاقه مند هستند و سوشی را می توان محبوب ترین آنها دانست. آنها ترسی از ترکیب غذاهای محبوبشان با هم ندارند بنابراین به راحتی می توانند سوشی را با پیتزا ادغام کنند و غذایی جدید اختراع کنند. اولین بار یک آشپز ژاپنی این پیتزا را در کانادا تهیه کرد و پس از آن پیتزای سوشی در کانادا و آمریکا بسیار مورد توجه قرار گرفت و حالا می توانید انواع این پیتزا را در ژاپن امتحان کنید.


    بستنی با طعم پیتزا ( Pizza-Flavored Ice Cream ) – فیلادلفیا
یک بستنی فروشی در فیلادلفیا وقتی با یک پیتزافروشی شریک شد تصمیم گرفت تا این خلاقیت را در تهیه بستنی هایش به کار بگیرد و بستنی با طعم پیتزا درست کند. حالا این بستنی که خود طعمی متفاوت دارد در کنار پیتزا سرو می شود.


    پیتزای سیب زمینی ( Poutin Pizza ) – کانادا
پوتین یک نوع غذای کانادایی است که از ترکیب سیب زمینی سرخ شده که در چاشنی شیرین شده است و روی آن پنیر پیتزا ریخته می شود گفته می شود. پیتزاهات کانادا نیز تصمیم گرفت تا این غذای محبوب کانادایی را به پیتزا تبدیل کند.


    پیتزا با خمیر کیک – کره جنوبی
رستوران های زنجیره ای مستر پیتزا در کره جنوبی پیتزاهای متنوعی در منوی خود دارد که یکی از جالب ترین های آن پیتزاییست که با خمیر کیک درست می شود و به آن Grand Prix گفته می شود. پیتزا کره جنوبی: این پیتزا از خمیر کیک ، سیب زمینی و میگو درست می شود.

منبع: جازبه ها