تاریخ : 00:18 - 1398/10/27
کد خبر : 76312
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

راه‌حل جدید برای کسانی که یارانه معیشتی نگرفته‌اند / ۶ ماه فرصت برای تفکیک حساب‌های مالی

راه‌حل جدید برای کسانی که یارانه معیشتی نگرفته‌اند / ۶ ماه فرصت برای تفکیک حساب‌های مالی

طبق اعلام سخنگوی ستاد شناسایی یارانه معیشتی، معترضان به عدم واریز یارانه معیشتی تا شش ماه آینده می‌توانند حساب تجاری و شخصی خود را منفک کنند و مشمول دریافت بسته معیشتی شوند.

به گزارش کارگر آنلاین، طبق آخرین خبرها از یارانه بنزین در هفته‌ای که گذشت معترضین به عدم واریز این یارانه تا روز دوشنبه هفته آینده می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.
 
 
مهلت ثبت نام دوباره برای کسانی که یارانه معیشتی را دریافت نکرده‌اند که قرار بود در روز ۲۴ دی ماه تمام شود از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا روز ۳۰ دی ماه تمدید شد.
 
بسیاری از کسانی که یارانه معیشتی را دریافت نکرده‌اند اما خود را مشمول دریافت این یارانه می‌دانند، معترضند که وقتی وارد سایت hemayat.mcls.gov.ir وزارت راه‌وشهرسازی شده‌اند علت عدم واریز یارانه گردش حساب بالا عنوان شده و بسیاری از این افراد مدعی هستند که این پول‌ها وام ازدواج فرزندان است یا مثلا در جایی حساب مالی شرکت محل کار و صاحب مغازه است، همچنین برخی گفته‌اند که صاحب مغازه با استفاده از حساب آنها دستگاه کارت‌خوان گرفته‌اند.
 
اظهارات برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز به این شرح است:
 
«پدر شوهرم کل سرمایشو با حساب همسر من جابجا میکنه خودم مستاجرم کل سرمایمون با پول پیشمون ۶۰تومن اونوقت به پدرشوهرم تعلق گرفته با اون همه ملکو زمین سرمایه اما به ما تعلق نگرفت»
 
«سلام من دو تا خودرو ویک موتور دارم و خانه ام براى بابام است و اون موتور به اسم من که داداشم گرفته وسندش بنام من است ولى داداشم سوار است وان دو خودرو براى شرکت است ولى بنام من است این چه جورى میشود ؟؟؟»
 
«سلام من بچه یکی از روستاهای استان فارس هستم،ی مغازه تو روستا چند نفر شریک بودیم چون عابر بانک وبانک نیست مردم چند روستا میان اینجا کارت میکشند پول نغدی بگیرندیا کارت به کارت میکنم، حالا بخاطر همین یارانه من،که نه خونه، دارم،نه کار،حالا شما بگید من چکار کنم اقای مسئول؟»
 
«ما چهار نفر با حقوق دو میلیون و نیم هستیم ‌.اما چون شوهرم کارپرداز هست حسابش زیاد برای اداره کار میکنه .گفتن شامل شما نمیشه .گناه ما چیست که شغل همسرمون این هست.»
 
 
در این خصوص روز گذشته سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی درباره درخواست بازبینی مجدد توضیحات بیشتری داد و گفت: به عنوان مثال ممکن است فردی به نیابت از شخص دیگری کار مالی انجام دهد. اگر وی تصور می‌کند تا شش ماه آینده می‌تواند حساب تجاری و شخصی‌اش را منفک و مشمول دریافت بسته معیشتی شود، می‌تواند درخواست بازبینی بدهد. این درخواست بازبینی شش ماه آتی بررسی می‌شود و اگر فرد مشمول شود، بسته به وی تعلق خواهد گرفت.
 
بنابراین این افراد تا پایان تیر ماه سال ۹۹ باید حساب‌های شخصی خود را از حساب مالی محل کار یا افراد دیگر جدا کنند تا مشمول دریافت یارانه معیشتی شوند.