تاریخ : 08:55 - 1398/10/27
کد خبر : 76336
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

معرفی قرص گیاهی معجزه گر برای سیروز کبدی /هپاتیت/  کبد چرب / یبوست و بی اشتهایی+عکس

قرص لیورگل چیست و چقدر در رفع بیماری های کبدی موثر است؟

معرفی قرص گیاهی معجزه گر برای سیروز کبدی /هپاتیت/ کبد چرب / یبوست و بی اشتهایی+عکس

کارگر آنلاین: قرص لیورگل حاوی عصاره گیاه خارمریم که در زبان انگلیسی به آن Milk Thistle گویند می باشد این گیاه یکی از موثرترین و مفیدترین گیاهان دارویی برای رفع بیماری های کبدی است. قدمت این گیاه دارویی در طب گیاه شناسی به بیش از 2000 سال می رسد. لیورگل در دو دوز 70 و 140 میلیگرم و در بسته بندی های مقوایی 30 عددی عرضه می شود.

به گزارش کارگر سرویس بهداشت و درمان سایت کارگر آنلاین ، قرص لیورگل حاوی عصاره گیاه خارمریم که در زبان انگلیسی به آن Milk Thistle گویند می باشد این گیاه یکی از موثرترین و مفیدترین گیاهان دارویی برای رفع بیماری های کبدی است. قدمت این گیاه دارویی در طب گیاه شناسی به بیش از 2000 سال می رسد. لیورگل در دو دوز 70 و 140 میلیگرم و در بسته بندی های مقوایی 30 عددی عرضه می شود و تولید شرکت گل دارو در ایران است، قرص های لیورگل گرد و با روکش زرد می باشند.
 
 
 
ماده اصلی در گیاه خار مریم که ترکیب اصلی لیورگل است و باعث حفاظت از کبد می شود سیلیمارین(Silymarin) نام دارد، این ماده به بازسازی سلول های کبد که بر اثر مصرف الکل و سموم آسیب دیده کمک می کند همچنین با تغییر در لایه بیرونی سلول های کبد از ورود سموم متعدد به داخل سلول ها جلوگیری می کند.
 
 
خارمریم همچنین با تحریک کبد موجب ترشح بیشتر مایع صفرا شده که این امر کمک به تصفیه کبد و همچنین بهبود فعالیت دستگاه گوارش می کند و با این مکانیزم علاوه بر مفید بودن آن برای بیماران کبدی برای افرادی که دچار مشکلات گوارش از قبیل بی اشتهایی و یبوست می باشند بسیار مفید است.
 
 
خار مریم دارای خاصیت منحصر به فرد در حفاظت از کبد است و هیچ داروی شیمیایی ساخته شده توسط بشر تا به امروز به مانند آن عمل نمی کند. به عنوان مثال خوردن قارچ آمانیتا که در جنگل ها روییده می شود باعث مسمومیت و آسیب جدی به کبد می گردد و بهترین درمان برای آن استفاده از گیاه خار مریم است حتی با وجود پیشرفت در علم فارماکولوژی، در این مورد پزشکان استفاده از خار مریم را بهترین گزینه برای درمان می دانند.
 
 
موارد مصرف لیورگل و مکمل های خارمریم:
 
سیروز کبدی
 
هپاتیت
 
کبد چرب
 
یبوست
 
بی اشتهایی
 
 
 
شرایط نگهداری:
 
در جای خشک و خنک و دور از نور خورشید نگهداری شود، نیازی به نگهداری در یخچال نمی باشد.
 
 
روش مصرف :
 
یک قرص 3 نوبت در روز(صبح، ظهر و شب) همراه با یک لیوان آب، بهترین زمان مصرف 1 ساعت قبل از غذا می باشد چنانچه با مصرف آن دچار مشکلات گوارش می شوید می توانید 1 ساعت بعد از غذا مصرف کنید. طول درمان حداقل دو ماه می باشد.
 
 
بعضی از وظایف کبد:
 
1. هر آنچه از طریق خوردن، آشامیدن، تماس با پوست و حتی تنفس وارد جریان خون شود به کبد می رود تا در آنجا متابولیزم گردد، کبد مانند فیلتر عمل می کند و مواد مازاد مانند چربی ها، مواد شیمیایی، سموم، فلزات سمی و برخی مواد معدنی مازاد و غیره را از طریق صفرا دفع می کند و همچنین برخی از مواد معدنی مفید و ویتامین ها مانند آهن، مس، روی، منگنز، ویتامین های د، آ، ای و ب12 را در خود ذخیره می کند تا در هنگام نیاز از آن ها استفاده شود.
 
 
2. بسیاری از آنزیم های گوارشی که سبب هضم و جذب مواد غذایی می شوند با همکاری کبد تولید می شوند.
 
 
3. متابولیزم مواد غذایی توسط کبد انجام می شود یعنی مواد غذایی را بعد از جذب تبدیل به انرژی می کند و آنرا در اختیار سلول های بدن قرار می دهد تا به وظیفه خود عمل کنند از اینرو مشکلات کبدی می تواند همراه با علائمی از قبیل خستگی باشد.
 
 
4. بعضی از هورمون ها توسط کبد تولید می شوند.
 
 
کبد بیش از صدها وظیفه مهم دیگر در بدن ایفا می کند که در بالا صرفا به چند مورد مهم اشاره شد.
 
 
 
چگونگی تشخیص بیماری های کبدی:
 
 
1. آزمایش خون: معمولا میزان آنزیم های کبدی در افراد مبتلا به نارسایی های کبدی کمتر و یا بیشتر از حد طبیعی است. آزمایشات مربوطه عبارتند از: AST, ALT, GGT, ALP, Albumin, Total Protein, Bilirubin، این آزمایشات باید ناشتا انجام شوند.
 
 
2. سونوگرافی از کبد و کیسه صفرا
 
 
موارد فوق رایج ترین روش ها برای تشیخص بیماری های کبدی می باشند و چنانچه پزشک لازم بداند در مراحل بعدی ممکن است نمونه برداری از کبد یا تصویر برداری با روش های دقیق تر مانند سی تی اسکن و ام آر آی را در دستور کار قرار دهد.
 
 
چند توصیه عمومی جهت کنترل و پیشگیری از بیماری های کبدی:
 
اگر ازدیاد وزن دارید با تغذیه مناسب و ورزش از وزن خود بکاهید.
 
بطور مرتب ورزش کنید یا حداقل هفته ای 3 بار و هر بار نیم ساعت پیاده روی کنید
 
از مصرف بیش از حد نوشیدنی های الکلی خودداری کنید
 
از مصرف دخانیات خودداری کنید
 
در روزهایی که هوا آلوده است حتما از ماسک های فیلتر دار استفاده کنید
 
در هنگام کار با مواد شیمیایی و شوینده حتما از دستکش مخصوص استفاده کنید
 
استفاده از سونای خشک به کبد در دفع مواد زائد کمک بسزایی می کند در ماه دوبار از سونای خشک استفاده کنید
 
یک الی دو وعده میوه در روز میل کنید
 
حداقل 2 لیتر آب مناسب در روز بنوشید
 
سالی یکبار یک دوره 2 ماهه از مکمل های غذایی خار مریم استفاده کنید
 
مصرف چربی های مضر مانند انواع سس، خامه، بستنی و غذاهای سرخ کردنی را به حداقل برسانید
 
هفته ای 2 بار ماهی یا 2 عدد قرص امگا 3، 1000 میلیگرم مصرف کنید تا به میزان کافی چربی های مفید دریافت کنید