تاریخ : 07:33 - 1398/11/01
کد خبر : 76637
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

محاکمه عباس آخوندی چرا آغاز نمی شود؟

محاکمه عباس آخوندی چرا آغاز نمی شود؟

وزیر سابق در حالی که حضور 5 ساله‌اش در دولت هیچ دستاوردی برای کشور نداشت در مراسم تودیع خود عملکردش را افتخار آمیز دانست تا به این حربه از پاسخگویی در خصوص اشتباهاتش فرار کند.

به گزارش کارگر آنلاین، عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی که چندی پیش با منت گذاشتن بر سر حسن روحانی از کابینه وی کنار رفت اخیرا در مراسم تودیع خود از وزارت راه و شهرسازی در کمال وقاحت از افتخاراتش در ناامید کردن مردم سخن گفت.
 
 
 
 
 
آخوندی مسکن را ۱۳۰درصد گران کرد طلبکار هم هست!
 
او که روزهای پس از استعفا به شدت در حال لابی و رایزنی برای کسب سکان شهرداری تهران است پس از حمله به روحانی و بیان اینکه دولت هیچ برنامه راهبردی در اقتصاد ندارد، این بار سراغ ملت رفت تا مجددا داغ دل مالباختگان پروژه‌های مسکن مهر که در زمان او با انواع و اقسام عبارات تحقیر شدند را زنده کند.
 
 
 
آخوندی در مراسم تودیع خود گفت: «این افتخار دولت است که حتی یک واحد مسکونی را نساخت... یک مورد - مسکن مهر - را هم افتتاح نکردم، حتی یک مورد را افتتاح نکردم.»
 
 
 
گرچه خود آخوندی بهتر از هر کس  دیگری می‌داند که عملکرد او چه تاثیر سویی بر اقتصاد کشور به خصوص در سطح کلان وارد آورد اما مرور گزاره‌های زیر می‌تواند حقایقی از ضعف مدیریت و سیاستگذاری وی در حوزه مسکن را آشکارتر کند.
 
 
 
ساخت مسکن:
 
طبق قانون برنامه ششم توسعه وزارت راه و شهرسازی موظف بود در سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۶۸۰ هزار مسکن شهری جدید در کشور تولید می‌شد که کمتر از نصف آن تحقق پیدا کرد و فقط ۳۳۳ هزار واحد مسکن شهری جدید وارد بازار شد.
 
قیمت مسکن:
 
تا قبل از روی کار آمدن عباس آخوندی در اواسط سال 1392، قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران حدود 3.7 میلیون تومان بود.بر اساس گزارش جدید وزارت راه، در مهرماه امسال قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران به حدود 8.6 میلیون تومان رسیده است.
 
اجاره خانه:
 
براساس آخرین اطلاعات موجود در بازه زمانی ۵ ساله مدیریت آخوندی در وزارت مسکن متوسط هزینه پرداختی برای اجاره‌بها بیش از 110 درصد رشده داشته و با افزایش قریب به 7.5 میلیون تومانی به ۱۴ میلیون تومان در سال افزایش یافته است.
 
 
 
خسارت عدم اجرای قانون:
 
درآمد سالانه اجرای طرح دریافت مالیات از خانه های خالی سالانه ۳.۲ هزار میلیارد ریال است که در صورت رفع نقائص می‌تواند به ۹ هزار میلیارد ریال نیز برسد، اما با تعلل وزیر راه در اجرای آن مواجه شده است.
 
همه این کم‌کاری‌ها در حوزه مسکن هنگامی که در کنار توهین‌های پیاپی آخوندی به متقاضیان مسکن مهر قرار می‌گیرد سبب اعتراض بسیاری از افرادی میشود که طی این‌ سال‌ها دارایی خود را در آرزوی خانه‌دار شدن هزینه کردند اما با تغییر دولت و نگاه سرمایه‌دارانه آخوندی نه‌تنها خانه ای به آن‌ها تحویل داده نشد بلکه قیمت مسکن هم آنقدر بالا رفت تا دیگر توانایی خرید خانه را هم نداشته باشند.
 
 
 
از اینرو انتظار می‌رود دستگاه‌های قضایی و محاسباتی به پرونده عملکرد عباس آخوندی وزیر 61 ساله دولت روحانی که 62 ماه سکان هدایت وزارت راه و شهرسازی را برعهده داشت و در انتها نیز از کارنامه تقریبا هیچ خود با افتخار سخن می‌گوید، ورود پیدا کرده و به آخوندی فرصت دهند در محکمه از دستاوردهای خود دفاع کند و در خصوص کم‌کاری‌های خود توضیح دهد.
 
 
 
منبع : مشرق نیوز