تاریخ : 11:14 - 1398/11/01
کد خبر : 76642
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

صادرات خودرو فعلا منتفی است / قیمت رهام چقدر آب می‌خورد؟

صادرات خودرو فعلا منتفی است / قیمت رهام چقدر آب می‌خورد؟

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی می‌گوید: ایران خودرویی‌ها نمی‌توانند خودروهای معوق خود را تکمیل کنند. بنابراین صادرات خودرو فعلا منتفی است.

به گزارش کارگر آنلاین، رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی می‌گوید: ایران خودرویی‌ها نمی‌توانند خودروهای معوق خود را تکمیل کنند. بنابراین صادرات خودرو فعلا منتفی است.
 
 
رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در پاسخ به این پرسش که آیا خودروسازان تا پایان سال می‌توانند خودروهای معوق را به دست مردم برسانند؟گفت: تمام تلاش خودروسازان این است که در دو ماهه پایانی سال جبران مافات کنند. میزان تولید شرکت سایپا در مدت باقی مانده تا پایان امسال بیشتر خواهد شد؛ این در حالی است که ایران خودرویی‌ها نمی‌توانند خودروهای معوق خود را تکمیل کنند؛ بنابراین همچنان ایران خودرو با کاهش عرضه خودرو مواجه می‌شود.
 
محمدرضا نجفی‌منش افزود: مشکلات عمده قطعه‌سازان کمبود نقدینگی است. چنانچه این معضل برطرف شود قطعه‌سازان در شرایط تحریمی هم می‌توانند نیاز خودروسازان را برآورده کنند.
 
 
او در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است سال آینده صادرات خودرو به کشورهای منطقه داشته باشیم؟ اظهار کرد: خودروسازان هنوز نتوانستند برنامه‌های امسال خود را به خوبی پیش ببرند. یعنی هنوز تعهدات قبلی خود را به مردم عرضه نکرده‌اند. بنابراین بعید است که تا پایان سال بتوانیم خودرویی به بازارهای منطقه صادر کنیم اما با توجه به اینکه در حال تولید خودروهای جدید هستیم می‌توانیم در صادرات این خودروها اقدام قابل توجهی داشته باشیم.
 
نجفی‌منش با اشاره به قیمت تولید خودروهای جدید گفت: خودروهایی که جدید تولید می‌شود به دلیل افزایش قیمت تمام شده حداقل قیمت آنها ۱۲ هزار یورو است. بنابراین قیمت نهایی رهام هم همین عدد مورد اشاره تخمین‌زده می‌شود.
 
به گزارش  سایت تجارت‌نیوز، با توجه به اینکه صرافی ملی امروز قیمت یورو را ۱۴ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرده ‌می‌توان قیمت خودرو رهام را بیش از ۱۷۳ میلیون تومان تخمین زد.