تاریخ : 17:08 - 1398/11/01
کد خبر : 76678
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

رژیم کاهش قند ، تخلیه تمام قند اضافه بدن در 3 روز

رژیم کاهش قند ، تخلیه تمام قند اضافه بدن در 3 روز

قند اضافه بدن همه ای ضرر است و زیان ، جوانی و زیبایی پوست را نابود کرده و اعضای داخلی بدن را پیر می کند ، با یک برنامه خانگی 3 روزه و بدون دارو کاهش قند بدن را آغاز کنید.

به گزارش کارگرآنلاین، قند را می توان در بیشتر غذاها و تنقلات و غذاهای کنسرو شده یافت می شود . برای اینکه بخواهید میزان قند بدن را کاهش دهید باید خوردن برخی غذاها را بطور کامل خودداری نمایید.
سطوح بالای قند (ساکاروز) که می توان در بیشتر غذاها یافت ، می توانند سیستم ایمنی بدن را تضعیف نمایند و می توانند منجر به چاقی ، بیماری های قلبی ،دیابت نوع دوم و سرطان به ویژه سرطان سینه شوند .
میزان قند بالا نیز می تواند باعث افسردگی ، اضطراب و برخی مشکلات فیزیکی در بدن شود . اگر به غذاهای پر قند عادت دارید و می خواهید از آنها کاملا خداحافظی کنید ، می توانید با یک برنامه رژیم غذایی مناسب و مطلوب میزان قند را کاهش دهید و به میزان مناسب و متعادل برسانید .به غیر از تغییرات غذایی شما ، ورزش نیز می تواند در این امر به شما تا میزان بالایی کمک کند کمک کند .
علائمی که می تواند به دلیل میزان بالای قند در بدن ایجاد شود عباتند از خستگی مزمن ، عفونت ، سردرد ، افسردگی ، مشکلات سینوزیتی ، خواب آلودگی ، اخلال روانی و ... می باشد . درادامه این بخش از سلامت نمناک نکات کاربردی در این زمینه خواهید خواند.

رابطه بین قند خوب بدن و افزایش وزن
تلمبار شدن چربی ها و مواد غذایی حاوی کربوهیدرات ، دلیل افزایش وزن در بدن نیستند . قند در بیشتر مواد غذایی پیدا می شود و همچنین در بسته بندی تنقلات میزان قند موجود در آنها نوشته شده است و قبل از خوردن آنها می توانید از این مقدار آگاه شوید . برای مثال در سس ها ، شیرینی ها و ... مشاهده نمایید .
بعد از خوردن مواد غذایی حاوی قند ، بدن از مقداری از این قندها به عنوان انرژی استفاده می کند و در حالیکه بقیه به عنوان چربی در بدن جذب می شوند و به مرور زمان می توانند باعث چربی شوند . بطور کلی دو نوع قند وجود دارند و عبارتند از قند صبیعی و قند مصنوعی .
قند طبیعی در مرکبات یافت می شوند و قند مصنوعی در تنقلات که فرآوری شده اند یافت می شوند . قند مصنوعی نسبت به قند طبیعی بیشتر باعث چاقی ، افزایش سطح خون و چربی در کمر و پهلوها می شوند .

 شیرین کننده های مصنوعی
هنگام تلاش برای از بین بردن میزان بالای قند بدن ، ممکن است که از شیرین کننده های مصنوعی استفاده نمایید و این کار را مطلوب بدانید ولی باید بدانید که این کار کاملا اشتباه است و می تواند بیشتر باعث افزایش میزان قند و چربی در بدنتان شوند .
اگر چه شیرین کننده های مصنوعی به عنوان منبعی برای تامین میزان قند بدن استفاده می شوند ولی می توانند باعث چاقی و تغییرات متابولیک شوند .

رژیم غذایی طبیعی
یک راه سالم برای به حداقل رساندن قند طبیعی بدن ، داشتن یک رژیم غذایی سالم و طبیعی می تواند بسیار مناسب باشد . برای مثال می توانید از سبزیجات ، مرکبات ، ماهی ها ، گوشت بدون چربی ، آجیل و چربی های سالم مانند روغن زیتون استفاده نمایید
توجه :در رژیم غذایی باید میزان پروتئین مناسب و مطلوبی را استفاده نمایید تا بدن را سیر نگه دارد .
 
کربوهیدرات "خوب" را انتخاب کنید
در رژیم غذایی لازم نیست که تماما کربوهیدرات را حذف کنید و شما ملزم به انتخاب موارد مناسب هستید . کربوهیدرات هایی مانند نان سفید ، ماکارونی ، نوشابه های گازدار و از این قبیل را به حداقل میزان برسانید و یا برخی مانند نوشابه هارا کاملا حذف کنید و از جایگزین هایی مانند بروکلی ، بادمجان و فلفل ها استفاده نمایید و برای گرفتن نتایج بهتر ، از خوردن لوبیاها یا سبزیجات.
 
برای کاهش قند اضافه در بدن این نوشیدنی ها را بجای نوشیدنی های شیرین استفاده نمایید


 آب تصفیه شده:
آب تصفیه شده را همراه با یکی از این میوه ها میل کنید ، که این میوه ها عبارتند از :گریپ فروت ، خربزه ، توت فرنگی و پرتقال . میوه مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد از انتخاب آنرا به قطعات کوچکی تبدیل کنید و در داخل کوزه قرار دهید . سپس رزماری تازه یا نعناع را اضافه کنید و در آخر کوزه را با یخ و آب پر کنید و از آن روزانه مصرف کنید .
 
چای گیاهی
3بار در روز چای گیاهی را بجای نوشیدنی های شیرین استفاده کنید .
این برنامه رژیم غذایی برای کاهش گرگرفتگی بسیار موثر است، که تنها چیزی که شما نیاز دارید این است که اعتیاد به قند کنار بگذارید . اراده کنید از این مشکل رهایی یابید .پر نشاسته خودداری نمایید .
 
چگونه از قند دوری نماییم؟ برنامه سه روزه برای کاهش قند بدن
اگر قصد دارید که میزان قند بدن را طی رژیم غذایی کاهش دهید ، خود را برای جلوگیری از غم و اندوه ، سردرد ، ضعف و بی انرژگی و کسلی آماده کنید که در طی این دوره باید این موارد را کاملا کنار بگذارید .
در اولین وهله ، مواد غذایی شیرین و چاق کننده را از رژیم غذایی خود حذف کنید . انجام این کار در چند روز اول ممکن است بسیار سخت باشد ولی پس از مدت کوتاهی به یک عادت تبدیل می شود .
اگر زیاد احساس اضطراب دارید ، ما به شما پیشنهاد می کنیم مقداری میوه با خود به همراه داشته باشید و از آنها میل کنید .

برنامه غذایی روز اول برای کاهش وزن اصولی قند بدن
صبحانه :نصف بلغور جو دوسر با انواع توت ها و بادام ها + 3 عدد تخم مرغ آب پز
میان وعده صبحانه :یک کاسه کوچک گردو
نهار :سینه مرغ به صورت کبابی + هویج + لوبیا + بادام + شلغم
شام :ماهی کبابی + لوبیا سبز + کلم بروکلی + (اگر امکان باشد قارچ را نیز اضافه کنید)
 
رژیم غذایی روز دوم برای کاهش میزان قند بدن
صبحانه :نصف بلغور جو دو سر با انواع توت ها و آجیل + یک فنجان اسفناج و هویج
میان وعده صبحانه :1 کاسه کوچک بادام
نهار :کدو سبز گریل شده ، فلفل قرمز و زرد + لیمو + سرکه وآویشن . همچنین می توانید سالاد کلم رنده شده با هویج ، روغن زیتون ، لیمو ، نمک و جعفری خرد شده را میز همراه با نهار میل نمایید .
شام :سبزیجات بخارپز ، ماهی کاد تفت داده شده ، جوانه بروسل (Brussels sprouts ) ، شلغم بو داده
 
روز سوم و رژیم طبیعی برای کاهش میزان قند بدن
صبحانه : 3 عدد تخم مرغ با میگو و کلم + سالاد تربچه همراه با گردو .
میان وعده صبحانه :یک کاسه کوچک گردو
نهار :پاهای مرغ همراه با پودر رزماری ، سالویا ، لیمو ، پیاز ، آویشن و زیتون سیاه
شام : سوپ قارچ همراه با سیر ، کرفس ، آویشن ، هویج
این نوشیدنی ها را بجای نوشیدنی های شیرین استفاده نمایید .

منبع: نمناک