تاریخ : 10:08 - 1398/11/03
کد خبر : 76815
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

ده نشانه سمی بودن بدن و ۶ روش سم زدایی بدن

ده نشانه سمی بودن بدن و ۶ روش سم زدایی بدن

کارگر آنلاین: صدها سال پیش آدم‌ها مجبور نبودند نگران سمی شدن بدن شان باشند. آنها ساده و طبیعی زندگی می‌کردند و نیازی به سم زدایی بدن شان نبود. در قرن حاضر بود که متخصصان پزشکی اعلام کردند مواد شیمایی بدن‌ ما را آلوده می‌کنند. اما نگراننباشید در این مقاله ۱۰نشانه سمی بودن بدن و ۶ روش سم زدایی بدن را به شما می گوییم.

به گزارش کارگر آنلاین، همه‌ی ما با این گفته که “شما حاصل همان چیزی هستید که می‌خورید…” آشنا هستیم. اما اگر ندانیم چه چیزی می‌خوریم چطور می‌توانیم مطمئن باشیم که چه چیزی هستیم؟ تغذیه کردن خودتان با غذاهای ظاهرا معمول(هر روزه) مثل یک کار کاملا امن به نظر می‌رسد، درست است؟
 
 
این طور بر می‌آید که مواد سمی به بخش جدایی ناپذیری از زندگی روزانه‌ی ما تبدیل شده‌اند. در دهه‌ی گذشته تقریبا ۱۰۰.۰۰۰ ماده‌ی شیمیایی مختلف در ایالات متحده استفاده ‌شده است. آنها در غذاهایی که می‌خوریم، داروهایی که مصرف می‌کنیم، و محصولات شوینده‌ی خانگی که کاملا بی‌ضرر به نظر می‌رسند استفاده می‌شوند.
 
در مطالعات انجام شده توسط کار گروه محیط زیست اخیرا دریافتند که حتی نوزادان متولد نشده نیز نمی‌توانند از آلودگی‌های جامعه‌ی پر از سم ما در امان باشند. آنها رد بیش از ۲۰۰ ماده‌ی شیمیایی را در بند ناف نوزادان پیش از تولد پیدا کرده‌اند. ممکن است قادر نباشید از مواد سمی در امان بمانید اما دانستن منشاء و چگونگی برخورد با آنها به شما کمک خواهد کرد اثر سمی بودن را به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش دهید.
 
 
در ادامه ۱۰ نشانه سمی بودن بدن آمده است
بنابراین تا اینجا می‌دانیم مواد سمی در جامعه‌ی ما تا چه اندازه شیوع دارند. آنچه به آن نپرداخته‌ایم این است که آیا میزان مواد سمی بدن‌تان بر سلامت کلی شما تاثیری منفی می‌گذارد یا خیر. چند مورد از رایج‌ترین نشانه‌های قرار داشتن در معرض مواد سمی بیش‌ از اندازه را برای‌تان فهرست کرده‌ایم.
 
۱. اختلالات خواب مثل بیخوابی و بی‌قراری
 
۲. بوی بدن و بوی بد دهان
 
۳. خستگی مداوم
 
۴. بدتر شدن مشکلات التهابی مثل آرتروز و آسم
 
۵. مشکل گوارشی
 
۶. ایجاد زخم یا بواسیر
 
۷. افزایش جوش، پسوریازیس، اگزما، و دیگر ناراحتی‌ها پوستی
 
۸. کمبود وضوح ذهنی و انگیزه
 
۹.  علائم سندرم پیش از قاعدگی بدتر شده
 
۱۰. گرفتگی
 
شایان ذکر است که این نشانه‌ها کاملا عمومی هستند. ممکن است بعضی از آنها علائم، مشکلات پزشکی کاملا بی‌ربطی باشند. قبل از آن که بخواهید به این نتیجه برسید که بدن‌تان سمی شده است همیشه باید با پزشک‌تان مشورت کنید.
 
با این حال، این عاملی است که دو جهت دارد. بعضی از پزشکان ممکن است در تعیین منشاء علائمی که باعث سمی شدن بدن می‌شوند دچار مشکل شوند. آنها همچنین ممکن است این علائم را به چیزی نسبت بدهند که عملا بر شما تاثیری ندارد. این مشکل وجود دارد چون بسیاری از پزشکان لازم نیست در دانش سموم بدن خبره باشند.
 
همچنین بیماری‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانند با سمی شدن بدن وخیم‌تر شوند. پارکینسون، آلزایمر، افسردگی، سرطان، فیبرومیالژیا و بیماری‌های قلبی همه با ورود مواد سمی تسریع می‌شوند.
 
همیشه رعایت ایمنی از پشیمانی بهتر است. قوی‌ترین سلاح در مبارزه علیه سمی بودن بدن داشتن آگاهی و دانش است. کمتر قرار دادن خود در معرض مواد سمی و انجام سم زدایی فقط می‌تواند باعث یک سبک زندگی سالم‌تر و شادتر شود.
 
 
منابع اصلی سموم
نخستین منبع مواد سمی که باید مراقب آن باشید خوراکی‌ها هستند. خوراک نقش عظیمی در سم زدایی بدنتان ایفا می‌کند چون مستقیم‌ترین راه مصرف مواد شیمایی صنعتی است. غذاهای فراوری شده شایع‌ترین منبع مواد افزودنی و مواد شیمایی هستند و تا حد امکان باید از آنها پرهیز کرد. آفت‌کش‌های پاشیده شده بر روی محصولات نیز می‌تواند سموم را از محیط بیرون به بدن شما انتقال بدهند.
 
منبع فریبنده‌ی دیگر سموم محصولات بهداشتی و مراقبتی هستند. مواد شیمیایی در بسیاری از شامپوها، بدن شوی‌ها، صابون‌ها، لوسیون‌ها، خمیردندان، کرم پوست، و دئودورانت‌هایی که به وفور و هر روزه استفاده می‌کنیم وجود دارند.
 
سومین عامل مهم سمی شدن عوامل محیطی هستند. بعد از استفاده‌ی محصولات بهداشتی و تمیز‌کننده و نبود تهویه‌ی هوا، ممکن است مواد شیمیایی در داخل خانه‌تان باقی مانده باشد. خارج از خانه آلاینده‌های فراوانی از دود دخانیات، وسایل نقلیه، و تولید کالاهای تجاری.
 
به یاد داشته باشید که این‌ها تنها سه عامل مهم مسمومیت بدن هستند. راه‌های کوچک فراوان دیگری نیز هستند که از طریق آنها سموم می‌توانند راه خود را به زندگی روزانه‌ی شما باز کنند. همیشه هنگام خرید محصولات احتیاط به خرج دهید و به دقت جاهایی را که در آن زندگی می‌کنید کنترل و بررسی کنید.
 
مطلب : روش سم زدایی : ۶ راه ساده برای کمک به سم زدایی بدن
 
در ادامه ۶ روش سم زدایی بدن آمده است
۱. کمتر در معرض سموم قرار بگیرید
این روش سم زدایی بدن واقعا معرکه است. نخستین و آشکارترین اقدام، تعدیل برنامه‌ی روزانه‌تان است به نحوی که کمتر در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرید. منابع فوق‌الذکر را بررسی کنید و سعی کنید از میزان آلاینده‌هایی که در طول روز با آنها سر و کار دارید کم کنید.
 
۲. همیشه بدن‌تان را پر آب نگه دارید
آب ابزار مهمی به شمار می‌رود که می‌تواند مواد شیمیایی را از بدنتان بشوید و بیرون بفرستد. سعی کنید از دستگاه فیلتر آب استفاده کنید تا مطمئن شوید آبی که مصرف می‌کنید خالص و تمیز است و در فواصل زمانی منظم آب بنوشید. توصیه شده است که در روز حداقل ۸-۱۰ لیوان آب بنوشیم.
 
۳. محصولات ارگانیک مصرف کنید
فهرست خریدتان را عوض کنید و دست از مصرف غذاهای فراوری شده بردارید. به دنبال منابع ارگانیک میوه و سبزیجات باشید و سعی کنید از فروشندگانی که تولیدات انبوه می‌کنند خرید نکنید. این کار وجود کودهای شیمیایی و آفت کش‌هایی را که با مقاصد سود تجاری استفاده می‌شوند کاهش می‌دهد. سبزیجات و بیشتر میوه‌ها خواص سم‌زدایی کارآمدی دارند.
 
 
۴. گوارش سالم داشته باشید
در رژیم غذایی‌تان میزان مناسبی فیبر مصرف کنید و مطمئن شوید که به صورت منظم دستشویی می‌روید. هر فرد به طور متوسط باید در روز ۱ تا ۲ بار از روده‌هایش کار بکشد تا از تجمع مواد سمی در آن جلوگیری کند. این روش سم زدایی بدن را حتما امتحان کنید.
 
۵. ورزش کنید
این روش سم زدایی بدن فعال بودن گردش خونتان را افزایش خواهد داد و بدنتان را به یک ماشین سم زدایی تبدیل خواهد کرد. دویدن، شنا کردن، ورزش‌های تیمی، یا هر از گاهی یک قدم زدن ساده به شما کمک خواهد کرد تناسب اندامتان را حفظ کنید و از مسمویت بدنی به دور بمانید.
 
۶. از مکمل‌ها استفاده کنید
مکمل‌های سالمی در بازار وجود دارند که به شما کمک خواهند کرد از میزان سموم بدنتان کم کنید. به عنوان مثال: اسپیرولینا و کلرلا دو نوع جلبک سبز-آبی هستند که در سم زدایی از بدن بسیار کارآمد هستند. اگر در معرض مقادیر زیادی از مواد سمی قرار داشته‌اید و دوست دارید سریعا از آن مواد سمی خلاص شوید، بعضی‌های استفاده از زغال فعال را توصیه می‌کنند. همیشه پیش از مصرف هر مکملی با پزشکتان مشورت کنید.
 
بسیاری از آدم‌ها از این که می‌فهمند محیط زیست تنها چیزی نیست که ما آلوده‌اش می‌کنیم تعجب می‌کنند. بله، بدن خود ما نیز آسیب می‌بیند. با به یاد داشتن اقداماتی که ذکر شد می‌توانید یک سبک زندگی عاری از مواد سمی داشته باشید. وقتی به سمت یه زندگی طبیعی گام بردارید و بدنتان را از سموم پاکسازی کنید احساس بهتر و آینده‌ای سالم‌تر خواهید داشت.