تاریخ : 16:58 - 1398/11/06
کد خبر : 76976
سرویس خبری : فرهنگی
 

سه دغدغه پیامبر(ص) برای مردم

سه دغدغه پیامبر(ص) برای مردم

مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) تبریز به تفسیر «ثلاثةٌ اَخافُهُنَّ علی امّتی من بعدی: الضَّلالةُ بَعْدَ المَعْرِفَةِ و مُضِلاّتُ الفِتَنِ و شَهْوَةُ البَطْنِ و الفَرْج» پرداخت.

به گزارش کارگرآنلاین به نقل از خبرگزاری حوزه ، مراسم عزاداری ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س)، شنبه ۵ بهمن ماه، با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) تبریز، در حسینیه این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام اسماعیل روشن تن، مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به نگرانی های پیامبر(ص) برای دوران پس از رحلتشان گفت:  حضرت فرمودند «ثلاثةٌ اَخافُهُنَّ علی امّتی من بعدی: الضَّلالةُ بَعْدَ المَعْرِفَةِ و مُضِلاّتُ الفِتَنِ و شَهْوَةُ البَطْنِ و الفَرْج / سه چیز است که از آنها بر امّت خود بیمناکم: گمراهی بعد از شناخت، فتنه‌های گمراه‌کننده، و شکم بارگی و شهوترانی».

مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی با اشاره به برخی فتنه های قرن نخست اسلام و گمراهی برخی از افراد ادامه داد: حسان بن ثابت انصاری حق امیرالمومنین(ع) را نشناخت و به مسلک عثمانی پیوست و مرحوم شیخ عباس قمی در سفینة البحار، حسان بن ثابت را  آدم ترسویی دانسته است.

وی، یکی دیگر از نگرانی های پیامبر(ص) را  فتنه های گمراه کننده دانسته و جاه طلبی، مقام پرستی، زرسالاری و زور سالاری را نمونه های از این فتنه ذکر کرد.

حجت الاسلام روشن تن با بیان اینکه آخرین نگرانی پیامبر(ص) هم، شهوت جنسی و شهوت شکم برای مردم است، گفت: انسان اگر مواظب مسائل مربوط به شکم و مادیات نباشد، حرام خواهی را به دنبال خواهد داشت.