تاریخ : 13:15 - 1398/11/07
کد خبر : 77026
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

افت ۶ درصدی درآمد فروش سایپا در دی ماه / تولید تیبا افزایش یافت

افت ۶ درصدی درآمد فروش سایپا در دی ماه / تولید تیبا افزایش یافت

گزارش عملکرد ماهانه سایپا نشان می‌دهد با وجود افزایش فروش گروه پراید و تیبا، میزان درآمد حاصل از فروش خودروهای این شرکت افتی ۶درصدی داشته است.

به گزارش کارگر آنلاین، بر اساس اطلاعات گزارش عملکرد ماهانه دی ماه شرکت خودروسازی سایپا که در سایت کدال بارگزاری شده است، میزان فروش دی ماه این خودروساز در مقایسه با ماه گذشته با افتی ۶درصدی مواجه شده است.  بر این اساس میزان درآمد حاصل از فروش سایپا در دی ماه در حالی به یکهزار و ۴۴۲ میلیون تومان رسیده که این خودروساز در شهریور ماه نزدیک ۱۸۰۰ میلیارد تومان فروش را به ثبت رسانده بود.

روند فروش سایپا

مقایسه میزان تولید و فروش خساپا نشان می‌دهد اگر چه میزان تولید پراید این شرکت در دی ماه با افتی ۲٫۸درصدی مواجه شده اما میزان فروش آن ۱۶٫۶ درصد افزایش داشته است. اما افت ۹۱ درصدی فروش سراتو همچنین کاهش ۱۵٫۶ درصدی فروش چانگان به عنوان دو خودروی گرانقیمت سایپا موجب کاهش درآمد ناشی از فروش این شرکت شده است. گزارش عملکرد ماهانه خساپا همچنین نشان می‌دهد که سایپا در دی ماه تولید سراتو را متوقف کرده و به جای آن به تولید بیشتر آریو روی آورده است. از سوی دیگر هم تولید و هم فروش تیبا در ماه گذشته رشد داشته که نشان از استقبال از این خودرو همچنان رو به افزایش است.

 

گزارش عملکرد مالی حسابرسی نشده ۹ ماهه نخست امسال نشان می‌دهد این شرکت در این مدت بیش از ۳هزار میلیارد تومان زیان‌ده بوده است.