تاریخ : 14:20 - 1398/11/07
کد خبر : 77028
سرویس خبری : حوادث
 

 آخرین جزییات تازه از سانحه هواپیمای کاسپین ماهشهر

آخرین جزییات تازه از سانحه هواپیمای کاسپین ماهشهر

کارگر آنلاین: هواپیمای مسیر تهران به ماهشهر، حوالی ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح امروز هنگام فرود در فرودگاه، از مسیر خارج و دچار سانحه شد.

به گزارش کارگر آنلاین، هواپیمای بوئینگ شماره ۶۹۳۶ شرکت هواپیمایی کاسپین مسیر تهران-ماهشهر با ۱۵۰ مسافر، وقتی قصد فرود در فرودگاه ماهشهر را داشت از باند خارج و وارد اتوبان ماهشهر سربندر شد.
 
 
 
این حادثه حوالی ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح امروز به وقوع پیوست. خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در پی نداشته است.
 
در سانحه هواپیمای کاسپین در فرودگاه ماهشهر، خبرهای اولیه از مصدوم شدن تعدادی از مسافران حکایت دارد.
 
ظاهرا هواپیما پس از نشستن در باند فرودگاه، از باند خارج شده و با جدول های حاشیه باند برخورد کرده است.
 
رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما در خصوص سانحه هواپیمای کاسپین گفت: این اتفاق دقایقی قبل هنگام نشستن پرواز شرکت هواپیمایی کاسپین از مبدا فرودگاه مهرآباد به مقصد فرودگاه ماهشهر در فرودگاه این شهر اتفاق افتاده و هواپیما از باند خارج شده است.
 
جعفرزاده افزود: خوشبختانه حال همه مسافران هواپیما خوب است و موضوع و علت حادثه در دست بررسی است.
 
وی همچنین در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر گفت: پرواز شماره ۶۹۳۶ شرکت هواپیمایی کاسپین که صبح امروز از باند فرودگاه ماهشهر خارج شده، ۱۳۵ مسافر داشته است که خوشبختانه هیچیک از مسافران کاسپین آسیب ندیده اند و همگی در سلامت از هواپیما خارج و به سالن ترانزیت فرودگاه منتقل شده اند.
 
وی اظهار کرد: هواپیمای بوئینگ MD شرکت هواپیمایی کاسپین از مبدا تهران در ساعت ۷:۵۰ صبح امروز پس از فرود در باند فرودگاه ماهشهر از باند خارج شد که علت آن در دست بررسی است.
 
جعفرزاده افزود: بلافاصله تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی کشوری به همراه گروه فنی شرکت هواپیمایی کاسپین برای بررسی علت خروج هواپیما از باند به ماهشهر اعزام شد.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا خلبان پرواز، پیش از فرود در باند فرودگاه ماهشهر، گزارشی از نقص احتمالی به برج مراقبت اعلام کرده یا خیر، گفت: در حال حاضر امکان اظهار نظر در این زمینه وجود ندارد و با توجه به اعزام تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی کشور و تیم فنی کاسپین، ابعاد موضوع بررسی و نتیجه به اطلاع مردم خواهد رسید.
 
گفتنی است، هواپیمای شماره ۶۹۳۶ شرکت هواپیمایی کاسپین ساعت ۶:۳۵ صبح امروز از تهران به مقصد بندر ماهشهر پرواز کرد.
 
دلیل بروز حادثه برای هواپیمای کاسپین در ماهشهر در حال بررسی است
علی گل مرادی، نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان نیز در گفت‌و گو با خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزئیات حادثه‌ای که برای هواپیمای کاسپین شماره ۶۹۳۶ ایجاد شده است که در پی آن هواپیما از انتهای باند ماهشهر خوزستان خارج شده و پس از عبور از فنس‌های انتهای باند، وارد یک خیابان شده است، گفت: این پرواز تهران به ماهشهر بوده که در ساعت ۶:۳۵ صبح امروز دچار این حادثه شده است به این صورت که در زمان فرود به دلیل نقص فنی از باند فرودگاه ماهشهر خارج شده است.
 
نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون دلیل بروز این حادثه توسط تیمی از متخصصان در حال بررسی است تا در این مورد اطلاعات دقیق و کارشناسانه ارائه شود.
 
وی با اشاره به وضعیت مسافران این هواپیما، تصریح کرد: خوشبختانه در این حادثه آسیبی به ۱۳۶ مسافر این هواپیما ایجاد نشده است و همه آنها با صحت و سلامت از هواپیما خارج شده‌اند.
 
مردم ماهشهر در مجلس یادآور شد: البته این قبیل موضوعات به لحاظ فنی نیاز به بررسی تخصصی دارد که از تمام ابعاد صورت بگیرد و به محض اینکه خبری را در این خصوص به دست آوریم به طور قطع در سطح عمومی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
 
محور ماهشهر – سربندر به علت وجود هواپیما بسته شده است
غلامعباس بهرامی نیا مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان نیز در گفت‌و گو با خبرگزاری مهر اظهار کرد: محور ماهشهر – سربندر به علت خروج هواپیمای مسافربری از باند که صبح امروز رخ داد تا اطلاع ثانوی مسدود است.
 
وی افزود: محور جایگزین، ماهشهر- جراحی – سربندر بوده و با پس از باز شدن محور ماهشهر – سربندر مراتب به اطلاع شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.