تاریخ : 10:34 - 1398/11/20
کد خبر : 77697
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

برون سپاری درمانی تامین اجتماعی ممنوع شد/غربالگری سلامت بازنشستگان آغاز می شود

درمان بیمه شدگان خط قرمز تامین اجتماعی است/برگه های دفترچه بیمه چک سفیدامضاء هستند

برون سپاری درمانی تامین اجتماعی ممنوع شد/غربالگری سلامت بازنشستگان آغاز می شود

کارگر آنلاین:مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: درمان بیمه شدگان و حفظ کرامت انسانی آنان خطر قرمز سازمان تامین اجتماعی است.

به گزارش کارگر آنلاین ، ابوالفضل آفریده عصر امروز شنبه نوزدهم بهمن در آیین افتتاح طرح بهسازی بخش های ICU  و  CCU بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران ساوه با تاکید بر اینکه درمان جزو لاینفک سازمان تامین اجتماعی است، اظهار کرد: برون سپاری حوزه درمان در این سازمان مطلقا ممنوع است و سازمان تامین اجتماعی با همه توان و امکانات به بهترین وجه در حوزه درمان به مردم خدمات لازم ارائه می‌دهد.
 
وی با اشاره به برخی نگرانی های جامعه کارگری در خصوص طرح موضوع واگذاری و برون سپاری حوزه درمان تامین اجتماعی اظهار کرد: واگذاری بخش درمان و برون سپاری آن از نظر تامین اجتماعی مطلقا ممنوع است.
 
وی بیان کرد: ساختار سازمان تامین اجتماعی به سمت عملکرد بهتر و چابک تر و فعالیت در حوزه درمان به صورت علمی تر و تخصصی تر است تا بتوان امید به زندگی را در بین مردم و بویژه بیمه شدگان افزایش داد.
 
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی در ادامه با تاکید بر اینکه برای مراقبت از سلامتی بازنشسته‌ها برنامه مدون و مشخصی در دستور کار است، افزود: افزایش سطح سلامت سالمندان و بازنشستگان را به طور جدی پیگیری و در کنار آن پیشگیری و غربالگری از بیماری‌های مهلک به عنوان یکی دیگر از برنامه های حوزه درمان را دنبال خواهیم کرد.
 
وی تصریح کرد: حفظ و حراست از سلامتی بیمه شدگان مهمترین رویکرد حوزه درمان و سلامت سازمان است و سازمان تامین اجتماعی با اولویت بندی مشکلات و نیازها تمام تلاش خود را برای برآوردن مطالبات مردمی در حوزه درمان بکار بسته است.
 
آفریده با اشاره به اینکه 90 درصد تشخیص و  درمان یک بیمار براساس معاینه و شرح حال و  تنها پنج درصد پاراکلینیک نقش دارد، افزود: متاسفانه در کشور ما عمده تمرکز در حوزه پاراکلینیک است و این روند هزینه پرداختی سازمان برای درمان را افزایش داده است.
 
وی تاکید کرد: تک تک برگه‌های دفترچه بیمه مانند چک‌های سفیدامضایی است که بابت آن باید هزینه پرداخت کرد و این پرداخت هزینه از حساب بیمه شده خارج می‌شود.
 
وی تصریح کرد: مدیریت در هزینه‌های درمان و تلاش برای کاهش خروجی از حساب بیمه شده  به صندوق تامین اجتماعی کمک می‌کند تا بتواند با کاهش پرداختی در حوزه درمان به تامین زیرساخت‌ها و تجهیز مراکز درمانی بپردازد و با ارتقای هتلینگ ضمن برآوردن نیازها، موجب تقویت روحیه افراد شود.
 
وی در خصوص تامین پزشک متخصص در مراکز درمانی کشور نیز گفت: باید به توان پزشکی کشور توجه شود و به میزان برخورداری از پزشک متخصص در رشته های پزشکی مختلف نیاز مردم برآورده شود.
 
وی تصریح کرد: بخش اعظمی از بیماری های افراد در حوزه روحی و روانی است و محیط درمان دارای انرژی مثبت توان مضاعفی را برای کاهش این بیماری ایجاد خواهد کرد از این رو ارتقای هتلینگ از سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی است.
 
آفریده در ادامه گفت: مشکلات مربوط به رادیولوژی به صورت کشوری مطرح است و دلیل آن هم حجم بالای درخواست در این حوزه بدون توجه به موضوع درمان است. در شهر تهران دو برابر کشوری نظیر انگلیس تقاضای سی تی اسکن و MRI از سوی مردم وجود دارد در حالیکه بسیاری از این تقاضاها لزومی ندارد.
 
وی در پایان تصریح کرد: مشکلات زیرساختی و کمبودها و ... مختلف جسارت را از پزشکان گرفته است در حالیکه با مشارکت مردم و تقویت حوزه درمان می توان با حداقل امکانات بیشترین خدمات را ارائه کرد.