تاریخ : 11:08 - 1398/11/24
کد خبر : 77820
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

جزییات خدمات جدید مالی و رفاهی برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی اعلام شد

افتخاری خبر داد:

جزییات خدمات جدید مالی و رفاهی برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی اعلام شد

کارگر آنلاین:مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: خدمات ما در حوزه رفاهی به ویژه در بخش گردشگری علاوه بر توسعه جدی به بازنشستگان باید سهل و آسان شود.

به گزارش کارگر آنلاین، اکبر افتخاری اظهار کرد: ارتباط ما با عزیزان بازنشسته باید هم در فضای مجازی، هم به صورت چهره به چهره و هم در گفتگوی تلفنی که در مرکز پاسخگویی انجام می‌شود از روی احترام و با حفظ شان این عزیزان انجام شود و حتما باید منطبق با استاندارهای موجود در حوزه ارتباط با ذینفعان باشد.
 
افتخاری ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های نوین ارتباط با ذینفعان یکی از ابزار و اولویت‌های مهم ارتباطی هستند که براساس آن باید مرکز پاسخگویی صندوق بازنشستگی علاوه بر جابجایی فضای فیزیکی و تجهیز مرکز فعلی و به روز رسانی آن، بر روی آموزش پرسنل و پیگیری امور بازنشستگان تا مرحله آخر یعنی ایجاد رضایتمندی متمرکز شود.
 
وی همچنین گفت: تمامی درخواست‌های رسیده به مرکز پاسخگویی باید تا ارائه پاسخ کامل به متقاضیان پیگیری شود. بنابراین لازم است تا ابزارها و فناوری‌های جدید در این مرکز به کار گرفته شود و این موضوع در اولویت اصلی کاری ما خواهد بود.
 
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه به آموزش بازنشستگان اشاره کرد و افزود: آموزش استفاده از فناوری‌های جدید و به روز به جامعه بازنشستگان باید یکی از خدمات صندوق باشد تا ضمن آگاهی این عزیزان از فناوری‌ها و روش های ارتباط با سایر افراد جامعه، ارتباط این نسل فرهیخته با نسل‌های جدید تقویت شده و به این ترتیب ارتباط درون خانواده با توجه به تغییرات شتابان دنیای امروز مورد توجه قرار گیرد.
 
افتخاری تصریح کرد: خدمات ما در حوزه رفاهی به ویژه در بخش گردشگری علاوه بر توسعه جدی باید سهل و آسان شود. استفاده از ظرفیت‌های موجود در صندوق بازنشستگی و هلدینگ‌های تابعه امکان مناسبی برای به روز کردن و افزایش سطح خدمات رفاهی و اجتماعی به بازنشستگان خواهد داد.
 
وی آمار و اطلاعات دقیق و به روز را مهم ترین ابزار یک مدیر برای مدیریت اصولی عنوان کرد و افزود: جمع آوری اطلاعات و آمار مبنای سیاست گذاری و برنامه ریزی است و برهمین اساس واحدهای مختلف به خصوص پژوهش و برنامه ریزی باید آمارهای به روز، دقیق و جامع از موضوعات مختلف داشته باشند تا سیاست گذاری و برنامه ریزی و اجرا به اهداف موردنظر نزدیک شود.
 
افتخاری در بخش حقوقی نیز تصریح کرد: واحد حقوقی صندوق بازنشستگی این ظرفیت را دارد که با همکاری واحدهای حقوقی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه به سمت وصول مطالبات و دفاع از سرمایه‌ها و دارایی‌های موجود حرکت کند و این برنامه جدی صندوق است که باید پیگیری شود.
 
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر ضرورت تحول در رویکردهای اقتصادی صندوق به ویژه حرکت صندوق در مسیر خروج از بنگاه داری، تصریح کرد: تغییر سیاست بنگاه داری به سمت سبدگردانی و ارتقای بهره وری سرمایه های موجود باید به طور جدی و با استفاده از استانداردهای حسابرسی و مدیریت اقتصادی انجام شود که با توجه به تاکیدهای فراوان رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله سیاست‌ها و برنامه جدی صندوق است و در این زمینه متناسب با سند راهبردی صندوق اقدام خواهد شد.
 
وی با ابراز امیدواری نسبت به بهبود عملکرد اقتصادی صندوق و شرکت‌های تابعه، گفت: رکن اصلی برنامه‌های صندوق ارائه هرچه بهتر خدمت به بازنشستگان است که این مهم تابع بهبود شرایط مالی و اقتصادی صندوق است.
 
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین اضافه کرد: بخش‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی باید با برنامه مدون و در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به ترمیم آینده پایدار برای تمام ذینفعان به ویژه بازنشستگان عزیز اقدام کنند.
 
افتخاری تصریح کرد: با توجه به عمق گیری بازار سرمایه فرصت خوبی است تا به سمت سبدگردانی حرکت کرده و مدیریت دارایی به روش بنگاه داری به مدیریت سبد دارایی و تقویت حضور در بازار سرمایه تبدیل شود که نیاز است تا دانش موجود بخش کارشناسی در این بخش روزآمدتر شود.
 
وی با قدردانی از مدیران و کارشناسان صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: خوشبختانه بدنه صندوق بازنشستگی کشوری از مدیران و کارشناسان متخصص و دلسوز و آشنا به وضعیت و نیازهای بازنشستگان تشکیل شده که باید با اتکا به اصول مدیریت و آموزش‌های کاربردی و به روز شده، در راستای افزایش بهره وری سازمانی و ارائه خدمات بهینه و مطلوب به بازنشستگان گام برداریم.
 
 
منبع/تسنیم
 
 
 
 
کارگر آنلاین