تاریخ : 06:36 - 1398/11/27
کد خبر : 77925
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

تعیین سبد معیشت کارگران طی هفته جاری

تعیین سبد معیشت کارگران طی هفته جاری

کارگر آنلاین: رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه برخی کارفرمایان از هفته آخر بهمن ماه اقدام به پرداخت عیدی کارگران کردند،گفت: طی هفته جاری سبد معیشت کارگران را تعیین کنیم.

به گزارش کارگر آنلاین، ناصر چمنی رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در گفت‌وگو  خبرگزاری میزان در خصوص پرداخت عیدی کارگران اظهار کرد: ساز وکار پرداخت عیدی کارگران با کارمندان متفاوت است به طوری که عیدی کارگران در زمان مشخصی پرداخت نمی‌شود.
 
وی افزود: هم اکنون که در هفته پایانی بهمن ماه قرار داریم برخی کارفرمایان عیدی کارگران خود را متناسب با قانون کارگری پرداخت کردند.
 
رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران بیان کرد: بسیاری از کارگران عیدی خود را در اسفند ماه دریافت می‌کنند همچنین برخی کارفرمایان نیمی از عیدی را طی هفته جاری و باقی مانده را در هفته اول یا دوم اسفند پرداخت می‌کنند.
 
چمنی ادامه داد: کارفرمایان مکلفند حداکثر تا ۱۵ اسفندماه عیدی کارگران را به طور کامل پرداخت کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: طی این هفته که آخرین روز‌های بهمن ماه است احتمالا دستور جلسه کمیته دستمزد صادر شود و در همین جلسه سبد معیشت کارگران را تعیین کنیم.
 
رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تصریح کرد: وزارت تعاون وعده داده بود که هر دو هفته حداقل یک جلسه شورای عالی کار برگزار کند، اما هم اکنون با گذشت دو هفته از آخرین جلسه، خبری از برگزاری این شورا نیست.