تاریخ : 06:45 - 1398/11/29
کد خبر : 78022
سرویس خبری : حوادث
 

محاکمه 18 متهم قتل وحید مرادی پشت درهای بسته / همسر وحید مرادی به متهم حمله کرد

محاکمه 18 متهم قتل وحید مرادی پشت درهای بسته / همسر وحید مرادی به متهم حمله کرد

کارگر آنلاین:18 نفر از عاملان نزاع دسته جمعی در زندان رجایی شهر که موجب قتل یکی از زندانیان مشهور به نام وحید مرادی شده بودند روز گذشته در دادگاه کیفری پشت درهای بسته محاکمه شدند؛ اما متهم اصلی حاضر نشد اتهام قتل را بپذیرد.

به گزارش کارگر آنلاین، اواخر اردیبهشت ماه سال 97 وحید مرادی چند روز پس از آزاد شدن از زندان در مهمانی یکی از دوستانش در ولنجک شرکت کرد اما در آنجا با او درگیر شد و وی را به قتل رساند. به دنبال این جنایت تلاشها برای دستگیری وحید آغاز شد تا اینکه مدتی بعد در حالی که قصد فرار از کشور به ترکیه را داشت به دام افتاد. دستگیری او در حالی بود که در صفحه اینستاگرامش بیش از 100 هزار دنبال کننده بود که آنها اخبار مربوط به او را از این طریق دنبال می کردند. او به قتل دوستش اعتراف کرد و رسیدگی به این پرونده ادامه داشت تا اینکه 2 ماه بعد خبر شوکه کننده ای منتشر شد. وحید در جریان درگیری در زندان رجایی شهر با چند زندانی دیگر با ضربات جسمی نوک تیز به قتل رسید. تصاویر ضبط شده توسط دوربین های  مداربسته زندان نشان می داد که ٣ نفر در درگیری با وحید حضور داشتند و ضربات مرگبار توسط یکی از آنها به بدن وحید وارد شده است. علاوه بر این تعداد دیگری از زندانیان نیز در این درگیری دست داشتند که تحقیقات از آنها آغاز شد.
 
متهم اصلی به نام سعید که خودش نیز از سال 95 به اتهام قتل به زندان افتاده در اعترافاتش گفت: وحید مدام کری خوانی می کرد و می‌گفت عقاب ایران است و نباید کسی روی حرف او حرفی بزند. یک گروه ٥٠ ، ٦٠ نفری هم تشکیل داده و اسمش را گذاشته بود گروه شیرها. وی ادامه داد: روز حادثه وحید باز در هواخوری شروع به کری‌خواندن کرد. عصبانی شدم و با هم درگیر شدیم و ضربه ای به دستش زدم. بعد وارد بند  شدیم. وحید به همراه گروهش سراغ من و دوستم آمدند. آنها ٦٠ نفر و ما حدود ٥٠ نفر بودیم. ما چاقوهای دست سازی داشتیم و آنها هم علاوه بر تیزی آب جوش و روغن داغ داشتند که روی سر وصورت ما ریختند. من هم نفهمیدم چه شد و اما من ضربه اصلی را به وحید نزدم.
 
به دنبال تحقیقات مقدماتی پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری فرستاده شد. 
 
در دادگاه
 
در جلسه محاکمه که صبح دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به شکل غیرعلنی و پشت درهای بسته برگزار شد ابتدا نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و به قرائت کیفرخواست پرداخت و گفت: در این پرونده 18 نفر متهم به مشارکت در نزاع دسته جمعی در زندان هستند و یکی از آنها به نام سعید علاوه بر این اتهام، متهم به مباشرت در قتل عمدی وحید مرادی است. تحقیقات انجام شده در دادسرای امور جنایی تهران از مجرم بودم همه متهمان حکایت دارد. به همین دلیل خواستار مجازات آنها هستم.
 
در ادامه این جلسه پدر و مادر وحید مرادی یک به یک در جایگاه قرار گرفتند و خواستار قصاص قاتل پسرشان و مجازات سایر متهمان شدند. همچنین نعیم رضا نظامی، یکی از وکلای اولیای دم نیز در چند جمله خواستار مجازات قاتل شد. سپس نوبت به متهمان رسید تا از خود دفاع کنند. اولین نفر سعید، متهم ردیف اول بود.
 
او گفت: وحید مرادی در زندان 50 نوچه داشت و یک بند را قرق کرده بود و مدام به همه می‌گفت که من عقاب هستم و شما جوجه اید. روز حادثه یکی از اقوام وحید که او هم زندانی بود پنهانی با میله در بند را باز کرده بود تا وحید و نوچه‌هایش از بند خارج شوند آنها هرکدام با خودشان تیزی هم داشتند و به من و دوستانم حمله کردند. همین کار باعث شد تا درگیری بین ما آغاز شود و آن اتفاق افتاد.
 
وی در ادامه ضمن رد اتهام قتل عمد وحید مرادی گفت: من در درگیری شرکت کردم اما قبول ندارم که من او را کشته‌ام. در آن درگیری افراد زیادی بودند که هرکدام با خودشان تیزی داشتند و ممکن است او را فرد دیگری کشته باشد. چرا از میان این همه آدم که در درگیری بودند من باید متهم ردیف اول باشم.
 
در همین هنگام همسر وحید مرادی که بشدت از صحبت‌های متهم ناراحت و عصبانی شده بود به سعید حمله کرد تا او را کتک بزند که با دخالت مأموران غائله خاتمه یافت اما او در ادامه با صدای بلند رو به قاضی گفت: قاتل اصلی همین سعید است و تاوان قتل شوهرم را پس می‌دهد. در این پرونده از خیلی‌ها شکایت کرده‌ام و به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آیم. چرا باید در زندان این همه تیزی وجود داشته باشد؟ چرا در زمان درگیری گارد ویژه زندان غائله را ختم نکرد؟
 
پس از اظهارات متهم ردیف اول، 17 متهم دیگر یک به یک در جایگاه ایستادند و در برابر اتهام مشارکت در قتل عمدی به دفاع از خود پرداختند و در نهایت با اخذ آخرین دفاع از متهمان ختم جلسه اعلام شد.
 
بر اساس این گزارش قرار است به زودی قضات دادگاه رای خود را در این باره اعلام کنند. منبع/حادثه 24
 
 
 
 
کارگر آنلاین