تاریخ : 18:30 - 1398/11/30
کد خبر : 78086
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

تنها دلار گران نشد / بازگشت بورس به مسیر قبلی / بازار خودرو مجددا رنگ عوض کرد

تنها دلار گران نشد / بازگشت بورس به مسیر قبلی / بازار خودرو مجددا رنگ عوض کرد

امروز بازار سهام مجددا صعودی شد، قیمت طلا به مانند روزهای گذشته افزایش یافت و قیمت دلار برخلاف دیگر بازارها روندی نزولی در پیش گرفت.

به گزارش کارگر آنلاین، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه تا ساعت ۱۷ بدون هیچ تغییری، ۱۴ هزار و ۱۹۹ تومان معامله شد.
 
قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه تا ساعت ۱۷ با ۲۱ هزار تومان افزایش به پنج میلیون و ۲۹۷ هزار تومان رسید.
 
قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار هم در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه تا ساعت ۱۷ با چهار هزار و ۲۰۰ تومان افزایش به ۵۴۵ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.
 
اما در بازار سهام چه اتفاقی افتاده است؟
 
شاخص کل بازار سهام پس از پشت سر گذاشتن افت ۰٫۹۸ درصدی روز گذشته، امروز به مدار رشد بازگشت و با رشد ۱٫۴۱ درصدی معادل ۶۶۳۴ واحد به ۴۷۸هزار و ۷۵۴واحد رسید.
 
همچنین در عرضه اولیه قرن که امروز، چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه امسال انجام شد، بیش از یک میلیون و ۴۷۰ هزار و ۵۸۸ نفر شرکت کردند که به هر متقاضی ۶۸ سهم اختصاص یافت.
 
بدین ترتیب هر سهامدار توانسته بیش از ۱۱۵ هزار تومان از این نماد عرضه شده را بخرد.
 
همچنین درحالی که روز گذشته بازار خودرو ثبات را تجربه کرده بود اما امروز گرانی به تمام خودروها سرایت کرده و نوسان چند میلیون تومانی را بدنبال داشته است.
 
حذف چهار صفر از پول ملی، رونمایی از ۴ خودروی جدید داخلی، افزایش چهار خودرو به لیست پیش فروش خودروسازان، مقایسه خودروهای ملی ترکیه و ایران، خبر جدید از یارانه معیشتی، خبر جدید رئیس بورس درباره عرضه اولیه، خبر خوش همتی برای بدهکاران بانکی، ماجرای خط اعتباری ۴۰۰ میلیارد دلاری ایران و چین و آخرین شنیده‌ها از وضعیت ایران در FATF از مهمترین اخبار امروز بودند.
 
امروز رئیس جمهور هم گفت: اگر بناست، مشکلات اقتصادی مردم کم شود، نمی‌گویم تمام شود، راهش کار دولت و مجلس و هماهنگی با هم است. امروز در مسایل اقتصادی نیاز داریم که هم با مجلس فعلی‌،(مجلس دهم) و هم فردا با مجلس یازدهم‌، با هم مشکلات را حل کنیم.