تاریخ : 20:42 - 1398/12/03
کد خبر : 78178
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

طلا به بالاترین سطح ۷ سال اخیر رسید

طلا به بالاترین سطح ۷ سال اخیر رسید

تحت تاثیر افزایش نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا، رشد دلار و طلا در هفته سوم فوریه هم ادامه یافت. تا جایی که قیمت جهانی طلا ۳٫۹۲ درصد افزایش یافت و شاخص دلار با رشد ۰٫۲۱ درصدی مواجه شد.

با افزایش نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا که تجارت جهانی را تحت تاثیر قرار داده، شاخص دلار در معاملات روز پنج‌شنبه به بالاترین سطح سه سال گذشته در برابر یورو رسید.
 
به گزارش کارگر آنلاین، شیوع ویروس مرگبار چینی مبادلات گسترده تجاری اروپا و چین را به‌شدت تحت تاثیر قرار داده است. آخرین گزارش‌ها از آلمان نشان می‌دهد، رشد اقتصادی آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سه‌ماهه چهارم سال گذشته میلادی به صفر رسیده است.
 
با این حال، شاخص دلار که از روزهای ابتدایی معاملات روند صعودی داشت در معاملات روز جمعه اندکی کاهش داشت. این افت ارزش پس از آن رخ داد که نتایج نظرسنجی انجام‌شده در میان مدیران خرید آمریکا اعلام شد. این نظرسنجی نشان می‌دهد، فعالیت بخش تولید و خدمات ایالات متحدده در ماه فوریه (ماه جاری میلادی) کاهش یافته است.
 
شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در هفته‌ای که گذشت با رشد ۰٫۲۱ درصدی مواجه شد.
 
 
 
رشد ۰٫۲۱ درصدی شاخص دلار در هفته سوم فوریه ۲۰۲۰
تهدیدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا موجب شد، قیمت جهانی طلا هم به روند صعودی خود ادامه دهد و به بالاترین سطح هفت سال گذشته برسد.
 
درحالی‌که هر اونس طلا در اولین روز از معاملات هفتگی با قیمت هزار و ۵۸۱ دلار در هر اونس معامله می‌شد، در آخرین روز (جمعه) به هزار و ۶۴۳ دلار رسید.
 
به این ترتیب، در هفته‌ سوم فوریه طلا ۳٫۹۲ درصد رشد کرد.
 
 
طلا 
رشد ۳٫۹۲ درصدی طلا در هفته سوم فوریه ۲۰۲۰
به‌گفته ادوارد مویا، تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا، تهدیدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا فراتر از مرزهای چین رفته است. با توجه به آهسته شدن رشد اقتصادی در چین، ژاپن و آلمان در نیمه اول سال، تقاضا برای دارایی‌های امن به‌شدت افزایش یافته است.
 
او همچنین گفته است: انتظار می‌رود با توجه به شرایط موجود، بانک‌های مرکزی در کشورهای مختلف سیاست‌های انبساطی را ادامه دهند که این روند نیز به‌نوبه خود موجب افزایش قیمت فلز زرد خواهد شد.