تاریخ : 06:27 - 1398/12/04
کد خبر : 78190
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

بهترین راه برای لاغری شکم/ جراحی‌هایی که تنها جیبتان را خالی می‌کند

بهترین راه برای لاغری شکم/ جراحی‌هایی که تنها جیبتان را خالی می‌کند

یک پزشک گیاه درمانی گفت: ‌۹۰ درصدجراحی‌های لاغری به علت علاقه فرد به درمان کوتاه‌ و سریع‌ترین شیوه بیشتر جنبه‌ تبلیغ و درآمدزایی دارد.

به گزارش کارگر آنلاین ، پژمان پور محمدی پزشک گیاه درمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره راهکارهای لاغری شکم اظهار کرد: درمان لاغری و کاهش چربی‌های دور شکم موضوعی است که هیچ قاعده‌ای برای اثر بخشی آن‌ وجود ندارد، برای درمان ابتدا باید نوع طبع و رفتار تغذیه‌ای، فعالیت روزانه و حتی سطح درآمد فرد تعیین و بررسی شود.
 
وی گفت: هنگام مراجعه بیمار نوع طبع و درصد چربی و عضله و همچنین درصد مصرف غذایی وی بررسی خواهد شد تا بر اساس اطلاعات به دست آمده راه حل‌های مناسب در نظر گرفته می‌شود که به‌طور قطع یکی از مهم‌ترین آنها ورزش و رژیم مناسب خواهد بود.
 
پور محمدی گفت: در بررسی چربی دور شکم، محاسبه روند چاقی بسیار مهم است؛ زیرا چاق شدن و اضافه وزن روندی طبیعی دارد و از این رو از دست دادن وزن و لاغرشدن هم همین منوال را خواهد داشت.
 
هیچ لزومی ندارد برای لاغری تحت عمل جراحی قرار بگیرید
 
وی ادامه داد: برای درمان این اختلال هیچ لزومی ندارد فرد بیمار تحت عمل جراحی قرار بگیرد، مگر این که پایبند یک رژیم خاصی باشد که در این صورت براساس نوع زندگی و مقدار اضافه وزن می‌تواند جراحی شود اما جراحی‌هایی که امن و کنترل شده باشند زیرا ‌۹۰ درصد این نوع جراحی‌ها به علت علاقه فرد به درمان کوتاه‌ و سریع‌ترین شیوه، بیشتر جنبه‌ تبلیغ و درآمدزایی دارد.
 
پور محمدی گفت: همچنین در برخی موارد به دلیل تاثیراتی که اضافه وزن بر روی سیستم قلبی عروقی و ساییدگی مفاصل دارد فرد نیازمند عمل جراحی خواهد شد. با تمام این توضیحات خوشبختانه امروزه چهار الی پنج درصد از افراد هستند که به جراحی دست می‌زنند که در این حالت تعیین بای‌پس یا فنرگذاری یا اسلیو معده بستگی به فیزیولوژی بیمار خواهد داشت.
 
 
وی در ادامه گفت: حقیقت موضوع این است که عمل‌های روتین لاغری کار پیچیده و دشواری نیست، اما بعد از عمل امکان ایجاد مشکل‌هایی مانند حال تهوع، کمتر شدن حجم معده و عفونت وجود دارد، به‌طور قطع هر عمل جراحی یکی از فاکتور‌های ایجاد عفونت است.
 
بهترین راه برای درمان لاغری شکم
محمد پور درباره بهترین راه برای درمان لاغری شکم گفت: کاهش وزن به یک پشتکار و یک برنامه ریزی دراز مدت احتیاج دارد. برعکس انتظار مردمی که فکر می‌کنند در مدت کوتاهی می‌توانند وزن خود را کم کنند، کمترین زمان برای هدف گذرای پنج الی ۶ ماه است.گاهی ممکن است بین رژیم یک توقف کاهش وزنی به وجود آید که پزشک مربوطه مجبور شود یک شوکه رژیمی یک الی ۲ هفته‌ای وارد کند، اما در کل این رژیم‌ها به‌هیچ وجه خوب نیست و نمی‌توان به عنوان یک رژیم استاندارد در دراز مدت از آن استفاده کرد.
 
پورمحمدی در آخر تاکید داشت: بهترین حالت برای کاهش وزن یک الی ۱/۵ کیلوگرم است که تحت یک رژیم استاندارد حدود ۹ الی یک سال این روند ادامه خواهد یافت.