تاریخ : 18:43 - 1398/12/07
کد خبر : 78329
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

در بازار طلا و سکه امروز چه اتفاقی بود؟ / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۲/۷

در بازار طلا و سکه امروز چه اتفاقی بود؟ / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۲/۷

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به شش میلیون و ۱۲۶ هزار تومان رسید.

قیمت طلا پس از افت شدیدی که روز گذشته داشت، در معاملات روز چهارشنبه پس از هشدار آمریکا در خصوص سرایت ویروس کرونا به این کشور که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، بالا رفت.
 
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۶۳۹ دلار و ۷۴ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا مرز ۱۶۸۸ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در بیش از هفت سال گذشته بود اما روز سه شنبه ۱.۹ درصد ریزش کرد.
 
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۶۴۱ دلار و ۸۰ سنت رسید.
 
به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت “آی‌جی مارکتس”، مردم نگران گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان هستند. شاید بدترین سناریوی ممکن برای اقتصاد جهانی اتفاق بیافتد و این مسئله باعث شده قیمت طلا همچنان بالا بماند زیرا همه نگران افت بازدهی سرمایه‌گذاری‌های دیگر هستند.
 
آمریکا روز سه‌شنبه به شهروندانش هشدار داد برای انتشار ویروس کرونا در این کشور آماده شوند.
 
بازارهای سهام آسیایی با نگرانی‌ها نسبت به گسترش شیوع ویروس کرونا نزول شاخص‌های وال‌استریت را دنبال کرده و سقوط کردند.
 
بر اساس گزارش رویترز، شیوع سریع ویروس کرونا و تاثیر منفی آن بر فعالیت‌های اقتصادی جهانی باعث شده است انتظارات برای تسهیل سیاست‌های پولی به منظور حمایت از رشد اقتصادی توسط بانکهای مرکزی جهان تقویت شود.
 
نرخهای بهره پایین‌تر هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کمتر کرده و جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا را تقویت می‌کند.
 
طبق نظرسنجی رویترز، تاثیر شیوع کرونا فراتر از چین خواهد بود و اکثر اقتصادهای بزرگ منطقه دچار کندی قابل توجه رشد یا رشد منفی خواهند شد.
 
موجودی طلای “اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست” که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است روز سه شنبه ۰.۷ درصد رشد کرد و به ۹۴۰.۰۹ تن رسید که گویای تقاضای بالا برای طلا است.
 
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد رشد، ۲۷۰۶ دلار و ۸۷ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۸ دلار و سه سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۹۲۹ دلار و ۵۴ سنت رسید.
 
بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۷ اسفند ساعت ۱۸ با ۸۰۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۱۵,۶۰۱ تومان معامله شد.
 
همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.
 
صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند.
 
قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۷ اسفند ساعت ۱۸ با ۱۰۰۵ تومان افزایش نسبت به روز قبل، ۱۶,۹۰۷ تومان معامله شد.
 
همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.
 
بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان است.
 
طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم شش میلیون و ۹۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید شش میلیون و ۱۲۶ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.
 
در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۶۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارد.
 
نیم‌سکه، ۳ میلیون و ۸۸ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۸۶۴ هزار تومان و ۹۵۰ هزار تومان است.