تاریخ : 14:05 - 1398/12/25
کد خبر : 78989
سرویس خبری : فرهنگی
 

انفجار ویروس کشنده در تهران+تصاویر

وقتی "کروناویروس" باعث انفجار مهربانی بین مردم ایران می‌شود!

انفجار ویروس کشنده در تهران+تصاویر

هرچند شیوع ویروس کرونا منجر به از رونق افتادن کار کسبه در روزهای آخر سال شد اما در این میان کمپین‌های دیگری نیز شکل گرفت و بر تعداد "دیوارهای مهربانی" افزوده شد و این روزها شاهد انفجار مهربانی بین مردم کشورمان هستیم.

به گزارش کارگر آنلاین، روز نخست اسفند ماه بود که اولین خبرها درباره ورود ویروس کرونا به کشور منتشر شد و رفته‌رفته این ویروس در تمام استانهای کشور شیوع پیدا کرد و افرادی به آن مبتلا شدند.

همزمان با شیوع این ویروس، از رفت‌وآمدهای درون‌شهری هم کاسته شد و عده‌ای برای مقابله با این ویروس تصمیم گرفتند در خانه خود بمانند هرچند که برخی نیز همچنان امورات روزانه خود را سپری می‌کنند و آن‌چنان که باید و شاید به هشدارها درباره مقابله با ویروس کرونا توجهی نداشته‌اند.

ویروس کرونا درست در ایام پایانی سال در کشورمان شیوع پیدا کرد، زمانی که بازارها باید رنگ‌وبوی شب عید را به خود می‌گرفت و عمده رونق کسب‌وکارهای خُرد توده مردم در همین ماه پایانی سال رقم می‌خورد.

با شیوع این ویروس بسیاری از بازارچه‌هایی که در ایام پایانی سال برپا می‌شد نیز تعطیل شد و نمایشگاه‌های بهاره را به تعطیلی کشاند.

عمده کسبه هر سال منتظر ایام پایانی آن سال می‌مانند تا با فروش بیشتر اجناس خود در این ایام، روزهای کسادی بازارشان را جبران کنند و به‌قول معروف می‌گویند "‌تمام سال یک طرف، شب عید هم یک طرف".

به‌مرور با گسترش شیوع ویروس کرونا، رونق بازارهای شب عید نیز کمتر و کمتر و حتی باعث تعطیلی کامل مغازه‌ها در برخی شهرها شد البته ناگفته نماند که در این میان، کسب‌وکارهای اینترنتی نیز رونق چندبرابری به خود گرفتند و مردم برای خریدهای روزانه خود حتی ساده‌ترین اقلام به خرید اینترنتی روی آوردند.

البته در این میان عده قلیلی سودجو نیز اقلام مورد نیاز مردم را احتکار کردند یا آنها را به‌قیمتهایی چند برابر گران‌تر از قیمت اصلی آن جنس به فروش رساندند.

کسادی خرید و فروش در این ایام، باعث شد برخی از کسبه حتی در پرداخت اجاره‌بهای محل کسب خود یا وامهای بانکی خود عاجز بمانند.

با وجود این اتفاقات بسیاری از خیران نیز دست به کار شدند و برای یاری افراد نیازمند قدم برداشتند.

عده‌ای از مالکان پاساژهای خرید، با حضور میان مستأجران خود و مشاهده وضعیت موجود قرار بر این گذاشتند که به‌دلیل اوضاع پیش‌آمده و از رونق افتادن خرید و فروش، اجاره‌بها از مستأجر خود دریافت نکنند یا اینکه مبلغ اندکی دریافت کنند.

البته در این میان کمپین‌های دیگری نیز شکل گرفت و بر تعداد "دیوارهای مهربانی" افزوده شد.

ویروس کرونا , بهداشت و درمان , بازار ,

کمک 300میلیون تومانی خیّر شیرازی به کادر درمانی و بیماران مبتلا به کرونا، کمک 100میلیون تومانی خیر اهل دیواندره به کمپین مبارزه با ویروس کرونا برای تهیه مواد ضدعفونی، ماسک، دستکش و الکل، اهدای مبلغ 100 میلیون تومان به  نظام پزشکی کهگیلویه و بویراحمد توسط یک نیکوکار تنها گوشه کوچکی از اهدای کمکهای نقدی برای مبارزه با این ویروس بود.

برخی نیز با اهدای رایگان اقلام پزشکی و بهداشتی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده به هموطنان، گام دیگری در راه خیر برداشتند.

ویروس کرونا , بهداشت و درمان , بازار ,

ویروس کرونا , بهداشت و درمان , بازار ,

با گسترش ضدعفونی کردن معابر و محلات در شهرهای مختلف نیز عده‌ای خود دست به کار شده پس از تهیه مواد ضدعفونی‌کننده برای سم‌زدایی و گندزدایی به‌صورت خودجوش اقدام کردند.

ویروس کرونا , بهداشت و درمان , بازار ,

ویروس کرونا , بهداشت و درمان , بازار ,

البته اقدامات خیرخواهانه تنها به توزیع رایگان اقلام پزشکی یا عدم دریافت اجاره‌بها یا کمکهای نقدی به کادر درمانی برای مقابله با این ویروس محدود نشد و عده‌ای نیز با توزیع رایگان مواد غذایی بین نیازمندان یا توزیع مایحتاج با قیمتی پایین‌تر از قیمت واقعی آن، کمک‌حال دیگران شدند.

ویروس کرونا , بهداشت و درمان , بازار ,

ویروس کرونا , بهداشت و درمان , بازار ,

ویروس کرونا , بهداشت و درمان , بازار ,

با وجود ویروس کرونا و کسادی بی‌سابقه بازار امیدواریم هر لحظه بیش از پیش امید در دل بازاریان جوانه زند و تعداد خیران نیک‌اندیش صدچندان شود.