تاریخ : 06:46 - 1399/01/02
کد خبر : 79177
سرویس خبری : حوادث
 

اعدام 4 نفر به جرم اذیت و آزار و  قتل یک دختر جوان+تصاویر

اعدام 4 نفر به جرم اذیت و آزار و قتل یک دختر جوان+تصاویر

دولت هند صبح روز جمعه چهار نفر را در ارتباط با تجاوز و قتل یک دختر جوان در سال ۲۰۱۲ اعدام کرد.

به گزارش کارگر آنلاین، دولت هند صبح روز جمعه چهار نفر را در ارتباط با تجاوز و قتل یک دختر جوان در سال ۲۰۱۲ اعدام کرد.
 
به گزارش روز جمعه شبکه خبری ایندیا تودی،  قربانی این تجاوز نیربایا  نام داشت و قتل او به شدت جامعه هند را ناآرام کرده و باعث راهپیمایی های گسترده شد.
 
اعدام این افراد در زندان تیهار در دهلی نو انجام شد. تیهار بزرگ ترین زندان جنوب آسیا محسوب می شود و بیش از ۱۶ هزار زندانی در آن حضور دارند.
 
تجاوز گروهی سال ۲۰۱۲ پدیده تعرض به زنان در هند را در سطح جهان به‌مثابه یک موضوع حاد اجتماعی در این کشور مطرح کرد و این موضوع در رسانه‌های بین‌المللی به گونه‌ای وسیع بازتاب یافت.
 
در جریان این تجاوز گروهی، ۶ مرد به دختری دانشجو تجاوز کردند که منجر به مرگ او شد. عاملان این تجاوز در یک اتوبوس این دختر و دوست همراه را مورد حمله قرار دادند. این دختر پس از ۴ روز مبارزه، به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستانی در سنگاپور جان خود را از دست داد.
 
پلیس ۶ نفر را در ارتباط با این پرونده بازداشت کرد. یکی از مجرمان این پرونده در زندان خودکشی کرده است و یکی دیگر از عاملین که در زمان وقوع جرم دارای سن قانونی  نبوده است پس از گذراندن سه سال در زندان آزاد شده است.
 
 چهار مجرم این پرونده تلاش زیادی برای لغو حکم اعدام خود انجام دادند. اما دادگاه عالی و همچنین رییس جمهوری هند با حکم عفو آنها مخالفت کردند تا اینکه این گروه صبح روز جمعه اعدام شدند.
 
مادر نیربایا گفت: پس از هشت سال  انتظار، امروز روح دختر من آرامش می یابد زیرا عدالت اجرا شده است.
 
تعداد زیادی از مردم محلی از یک روز قبل در مقابل زندان تیهار جمع شده بودند و از اجرای حکم اعدام این افراد ابراز خشنودی کردند.
 
زویا خان گفت: اجرای حکم به زنان در هند امنیت بیشتری خواهد داد زیرا افراد  قبل از انجام اینگونه اقدامات  به فکر عواقب آن خواهند بود.
 
هند در بسیاری از گزارش های رسانه ای و سازمان های بین المللی، همواره در میان کشورهای با آمار بالای خشونت علیه زنان قرار داشته و به رغم اقدامات مختلف، این موضوع همچنان چالش بزرگی برای دهلی نو در تامین امنیت زنان بوده است.
 
سال گذشته موسسه تامسون رویترز گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن هند به عنوان خطرناک ترین کشور برای زنان معرفی شد.
 
بر اساس این گزارش  جایگاه هند از نظر امنیت زنان  پایین تر از کشور های جنگ زده مانند سوریه و افغانستان است، اما دولت هند این گزارش ها را رد کرده و اعلام کرده  که آمار اعلام شده  توسط تامسون رویترز بیانگر واقعیت در جامعه هند نیست.
 
روزنامه ایندین‌تایمز  سال گذشته در گزارشی منتشر و اعلام کرد که بر اساس مطالعه‌ای که در شهر مومبای پایتخت اقتصادی هند  انجام شده، تقریبا حدود ۴۴ درصد از زنان این شهر، پس از تاریکی احساس امنیت در بیرون از خانه ندارند و ۷۰ درصدشان همیشه با بدرفتاری و آزار و اذیت‌های خیابانی روبرو می‌شوند. در این گزارش آمده که ۲۵ درصد زنان هند همیشه احساس ناامنی دارند و اگر حق انتخاب داشتند بعد از تاریک شدن هوا از قطارهای محلی استفاده نمی‌کردند.
 
بر اساس قانون اساسی هند، مجازات جرایمی مانند آزار و اذیت زنان در خیابان ها، ایجاد مزاحمت در خیابان، عکس برداری بدون رضایت زنان و نظارت بر یک زن با استفاده از اینترنت و یا هر گونه ابزار الکترونیکی بین  سه تا هفت سال زندان و جریمه نقدی در پی دارد. طبق قوانین هندوستان برای آزار و اذیت کلامی نسبت به یک زن یا  استفاده از حرکاتی که حریم شخصی او را نقض می‌کند، تا سه سال زندان و جریمه در نظر گرفته شده است.
 
دادگاه عالی هند اما پس از تجاوز و قتل یک دختر در دهلی نو در سال ۲۰۱۲، در حکمی اعلام کرد که در صورتی که تجاوز به مرگ زن منجر شود، حکم مجرمان می تواند اعدام باشد.
 
 با این وجود،  قوانین  مذکور عمدتا بازدارنده نبوده اند و مجرمان  حتی می توانند با قرار وثیقه آزاد شوند. از سوی دیگر ۹۴ درصداز زنانی که مورد آزار و اذیت‌های خیابانی قرار می‌گیرند میل چندانی برای گزارش این آزارها به پلیس ندارند.