تاریخ : 10:51 - 1399/01/02
کد خبر : 79180
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

پایان فریز مزدی/تعیین مزد کارگران در سال 99 طی دو هفته آینده قطعا اتفاق می افتد+دلیل

مزد در نیمه اول فروردین تعیین می‌شود/ شایعات در موردِ «فریز مزدی» صحت ندارد

پایان فریز مزدی/تعیین مزد کارگران در سال 99 طی دو هفته آینده قطعا اتفاق می افتد+دلیل

کارگر آنلاین:عضو کارگری شورای عالی کار تاکید کرد: در نیمه اول فروردین، تعیین حداقل دستمزد کارگران به سرانجام خواهد رسید.

به گزارش کارگر آنلاین، سه روز مذاکره فشرده و سخت در روزهای پایانی اسفندماه، نتوانست تکلیف دستمزد کارگران را مشخص کند؛ جلسه شورای عالی کار در ۲۶، ۲۸ و ۲۹ اسفندماه تشکیل شد اما خروجی آن فقط یک چیز بود: عدم توافق.
 
حالا کارگران نگران هستند که چه زمانی قرار است حداقل دستمزد تعیین شود و آیا احتمال فریز مزدی، حتی برای یک یا دو ماه اول سال وجود دارد؟
 
علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) در این رابطه تاکید می‌کند: تعیین مزد کارگران در نیمه اول فروردین ماه خواهد بود.
 
وی ادامه می‌دهد: پس از بحث وتبادل نظر و علیرغم بیش از ۳۰ ساعت جلسه و رایزنی، توافق بر سر تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ حاصل نشد و به همین دلیل، مذاکرات مزدی به نیمه اول فروردین ماه موکول شد.
 
خدایی تاکید می‌کند: با توافق حاصله، مزد قبل از پایان فروردین ماه تعیین خواهد شد و لذا گمانه‌زنی‌ها در خصوص فریز مزدی یا موارد مشابه دیگر، به هیچ وجه صحت ندارد. احتمال فریز مزدی به‌طور کامل مردود است و کارگران اطمینان داشته باشند قبل از پایان فروردین، مزد تعیین خواهد شد.
 
وی ابراز امیدواری می‌کند که علیرغم روزهای سختی که کارگران هم به خاطر بحران معیشتی و هم به خاطر کرونا ‌گذرانده‌اند، حداقل دستمزد سال جاری به گونه‌ای تعیین شود که بتواند از بار این سختی ها تا اندازه‌ای بکاهد. منبع/ایلنا