تاریخ : 14:43 - 1399/01/08
کد خبر : 79447
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

ویروس کرونا؛ از طریق مدفوع فرد بیمار منتقل می‌شود؟

ویروس کرونا؛ از طریق مدفوع فرد بیمار منتقل می‌شود؟

کارگر آنلاین: تحقیقات نشان می‌دهد ادرار و مدفوع فرد مبتلا شده به ویروس کرونا می‌تواند عاملی بر انتقال ویروس کرونا باشد.

 
 
مسعود ضیایی استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، گفت: برخی تحقیقات نشان می‌دهد مدفوع، تا سه هفته بعد از مرخص شدن بیمار می‌تواند عامل بر انتقال ویروس کرونا باشد.
 
استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: تمام افرادی که از بیمارستان مرخص می‌شوند و همچنین همراهان آن‌ها باید توجه داشته باشند به مدت یک ماه بعد از ترخیص بیمار؛ موارد بهداشتی در دستشویی مانند شستشو و ضدعفونی کردن و همچنین شستشوی دست‌ها با آب و صابون به طور مرتب انجام شود.

استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تشریح کرد: احتمال انتقال ویروس از طریق ادرار بیمار وجود دارد، اما شدت انتقال در مدفوع بیشتر است؛ بنابراین توصیه می‌شود سرویس‌های بهداشتی بعد از هر بار استفاده، تمام قسمت‌ها به طور کامل شستشو و ضدعفونی صورت بگیرد.

مسعود ضیایی بیان کرد: توصیه ما این است که در صورت امکان سرویس بهداشتی فرد مبتلا شده از دیگر اعضای خانواده جدا باشد، زیرا ترشحات ادرار و مدفوع فرد مبتلا و انتشار بر روی سطوح سرویس بهداشتی امکان انتقال ویروس را دو چندان می‌کند؛ چنانچه امکان جداسازی سرویس بهداشتی وجود ندارد بعد از هربار استفاده، سرویس بهداشتی به طور کامل شستشو و ضدعفونی با اسپری و وایتکس انجام شود.

با توجه به اینکه مدفوع ممکن است دست، غذا و آب و موارد دیگر را آلوده کند، به عنوان مثال افرادی که پس از رفتن به توالت دست‌های خود را نمی‌شویند، می‌توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند و وجود مسیر‌های زیاد برای انتقال این ویروس، بنابراین توصیه می‌شود دست‌های خود را به طور مرتب با آب و صابون شستشو دهید و سطوح را ضدعفونی کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید

https://rubika.ir/kargaronline