تاریخ : 15:04 - 1399/01/08
کد خبر : 79455
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

آمار ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان پایین تر از متوسط کشوری است

آمار ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان پایین تر از متوسط کشوری است

کارگر آنلاین: معاون کل وزارت بهداشت گفت: بنابر گزارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان موارد ابتلا کمتر از متوسط کشوری است.

 
 
ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درباره غربالگری کرونا در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به قوی بودن زیرساخهت‌های بهداشتی در زابل وایرانشهر و زاهدان و ۷۳ تا ۹۵ درصد مردم تحت پوشش بسیج ملی مقابله با کرونا و مورد غربالگری قرار گرفتند.
 
حریرچی افزود: افراد مشکوک مبتلا به کرونا راهنمایی شدند و تست کرونا در صورت لزوم از آنها گرفته شد و افراد مبتلا سرپایی درمان یا به بیمارستان ارجاع داده شدند و بنابر گزارش ها در استان سیستان و بلوچستان موارد ابتلا کمتر از متوسط کشوری است.

او ادامه داد: طرح فاصله گذاری اجتماعی به خوبی در استان به ویژه در چابهار و زاهدان انجام شده است و انتظار داریم مردم همکاری بیشتری داشته باشند.

حریرچی گفت: بسیاری از سازمان های مردم نهاد و خیرین از افراد نیازمند و آسیب پذیر حمایت می کردند و گزارش داریم به دلیل محدودیت تردد این حمایت ها کم شده است و درخواست داریم تا کسانی که این کارهای خیر را انجام می دادند، حمایت خود را بیشتر کنند .

معاون کل وزارت بهداشت افزود: همچنین کارگران روزمزد از نظر معیشت دچار مشکل شده اند و دولت حمایت هایی داشته است اما انتظار داریم که خیرین و سازمان های مردم نها برای کمک به اقشار آسیب پذیر پای کار بیایند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید 

https://rubika.ir/kargaronline