تاریخ : 15:09 - 1399/01/08
کد خبر : 79456
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

نگران بروز موج دوم شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان هستیم

نگران بروز موج دوم شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان هستیم

کارگر آنلاین: حریرچی گفت: هیچ کمبودی در سیتان و بلوچستان وجود ندارد، اما به دلیل سفر‌ها نگران بروز موج دومک شیوع بیماری کووید ۱۹ هستیم.

 
 
ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در سفر به استان سیستان و بلوچستان برای بررسی امکانات درمانی برای بیماران مبتلا به کرونا اظهار کرد:
در حال حاضر با اقدامات مناسب انجام شده هیچ مشکلی از نظر امکانات درمانی در سطح استان سیستان و بلوچستان وجود ندارد و با وجود جمعیت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری، تنها ۱۶۸ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و متاسفانه ۱۱ نفر فوت کرده‌اند.
 
او ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۰ هزار نفر از مردم سیستان و بلوچستان در سایر استان‌های کشور ساکن هستند که برای تعطیلات عید قصد ورود به این استان را دارند و به همین دلیل ما نگران موج دوم بروز بیماری در دو هفته آینده در این استان هستیم.

او با اشاره به اینکه ۵۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی قصد خروج از کشور از طریق مرز استان سیستان و بلوچستان دارند، افزود: ما نگران پیدایش موج دوم بیماری کرونا به دلیل خروج اتباع هستیم اما به طور کلی اقدامات وسیعی در زمینه فاصله‌گذاری انجام شده است و وزارت بهداشت تمام موارد قطعی و مشکوک را جداسازی قرنطینه کرده است تا جلوی انتشار ویروس کرونا گرفته شود.

او گفت: خوشبختانه از نظر امکانات مختلف به ویژه درمانی، استان سیستان و بلوچستان با هیچ مشکلی روبرو نیست و مردم باید تماس‌های اجتماعی خود را به حداقل برسانند و از ترددهای  غیرضروری بپرهیزند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید 

https://rubika.ir/kargaronline