تاریخ : 15:22 - 1399/01/08
کد خبر : 79458
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

برای مبارزه با ویروس کرونا بهانه‌ها را کنار بگذارید

برای مبارزه با ویروس کرونا بهانه‌ها را کنار بگذارید

کارگر آنلاین: دبیر کل سازمان جهانی بهداشت از رهبران G20 تا بدون هیچ عذر و بهانه‌ای به مبارزه با ویروس کرونا بپردازند.

 
 
تدروس دبیر کل سازمان جهانی بهداشت از رهبران G20 خواست تا برای پیدا کردن راه حل‌های مشترک برای همه گیری ویروس کرونا و جلب یک جنبش جدیدی جهانی متحد شوند تا مطمئن شوند که هرگز این اتفاق دوباره نمی‌افتد.
مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، از رهبران خواست بدون هیچ عذر و بهانه‌ای علیه کووید ۱۹ بجنگند و از کشور‌هایی که قبلاً در این زمینه اقددام کرده‌اند خواست تا برای مبارزه با این ویروس تلاش مضاعف کنند.

در بیانیه مطبوعاتی WHO آمده است که تدروس به رهبران گروه ۲۰ گفته است: شما برای مقابله با بحران سلامت زمانه ما جمع شده اید، ما با ویروسی روبه‌رو هستیم که ما را تهدید به از هم پاشیدگی و جدایی می‌کند.
او همچنین از تعهد رهبران G۲۰ مبنی بر انجام هر کاری در راستای مقابله با ویروس کرونا در جهت حفظ زندگی و معیشت و همچنین بازگرداندن اعتماد به نفس و تقویت ثبات در تجارت و سایر بخش‌ها استقبال کرده و متعهد به انجام کلیه اقدامات لازم جهت سلامتی افراد از جمله تأمین بودجه کافی برای مهار این پاندمی و محافظت از مردم به ویژه آسیب پذیرترین افراد شد.
همانطور که قبلا گفته شد گروه ۲۰ بیانیه مشترک کاملاً ناشایست و غیرقابل توجیهی صادر کرده بود مبنی بر اینکه که هیچگونه تعهد خاصی از جمله بازپرداخت بدهی به فقیرترین کشور‌های جهان مطابق درخواست بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید

https://rubika.ir/kargaronline