تاریخ : 15:36 - 1399/01/08
کد خبر : 79461
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

همه تخت‌های مراقبت‌های ویژه در آینده تکمیل می‌شوند

همه تخت‌های مراقبت‌های ویژه در آینده تکمیل می‌شوند

کارگر آنلاین: سوادکوهی گفت: در آینده تمام تخت‌های مراقبت‌های ویژه تکمیل می‌شوند و همین مسئله باعث بروز مشکلات در ارائه خدمت به بیماران کرونایی می‌شود.

 
 
سوادکوهی رئیس انجمن مراقبت های ویژه کشور، درباره شیوع بیماری کرونا در ایران و دنیا، اظهار کرد: یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ رعایت بهداشت فردی و پرهیز از سفرهای درون شهری و همچنین مسافرت‌های نوروزی است؛ اگر افرادی که ناقل بیماری هستند در ایام تعطیلات به ویژه عید نوروز به مسافرت بروند ممکن است افراد زیادی را به بیماری کووید ۱۹ مبتلا کنند.
سوادکوهی ادامه داد: در صورتی که افراد نکات بهداشتی را رعایت نکنند چرخه انتقال ویروس کرونا قطع نمی‌شود و همین مسئله سبب آلوده شدن افراد زیادی با ترددهای غیرضروری در سطح شهر و به ویژه اماکن شلوغ می‌شود.
رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه کشور بیان کرد:  در حال حاضر حدود ۷۲۰۰ تخته آی‌سی‌یو و مراقبت‌های ویژه در کشور مشغول ارائه خدمات  درمانی به بیماران و مراجعه کنندگان هستند و در صورتی که آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ افزایش پیدا کند، در آینده تمام تخت‌های مراقبت‌های ویژه تکمیل می‌شوند و همین مسئله باعث بروز مشکلات در ارائه خدمت به بیماران مبتلا به سکته‌های قلبی، مغزی و حتی تصادفی  به دلیل ضریب  بالای اشغال تخت مراقبت‌های ویژه در آینده  می‌شود.
سوادکوهی یادآوری کرد: مردم نباید توصیه‌های بهداشتی را در خصوص بیماری کووید 19 رعایت کنند تا از گسترش این عارضه به دلیل سرایت پذیری بالای آن نسبت به بیماری آنفلوانزا پیشگیری شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید

https://rubika.ir/kargaronline