تاریخ : 06:44 - 1399/01/09
کد خبر : 79484
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

کارمندان اخراج می شوند/عضویت همزمان2 عضو هیئت مدیره بانک سینا در 7 شرکت حاکمیتی+اسناد

کارمندان اخراج می شوند/عضویت همزمان2 عضو هیئت مدیره بانک سینا در 7 شرکت حاکمیتی+اسناد

بررسی اسناد روزنامه رسمی نشان می دهد که نام 2عضو اصلی هیئت مدیره یک بانک حاکمیتی به طور همزمان در 7شرکت ثبت شده است.

به گزارش کارگر آنلاین به نقل از سایت خط بازار، بانک سینا یکی از بانک های حاکمیتی است که در حدود 65 درصد آن متعلق به بنیاد مستضعفان و 7.8 درصد متعلق به موسسه بنیاد علوی است. طبق اسناد مالی بورس، وضعیت این بانک در 9 ماهه منتهی به پایان آذرماه 1398، قابل دفاع بوده است به طوری که غالب شاخص های مالی این بانک رشد داشته است. در این بین سود خالص بانک سینا به عدد 127 میلیارد تومان و سود هر سهم به 127 ریال رسیده است.

 

 

 

از دیگر نکات قابل توجه حضور اعضای هیئت مدیره این بانک در شرکت های مختلف است. بررسی آخرین اسناد روزنامه رسمی حاکی از آن است که نام 2 عضو هئیت مدیره بانک سینا در 7 شرکت های به عنوان عضو هیئت مدیره وجود دارد:

سید ضیاء ایمانی(مدیرعامل بانک سینا) در شرکت های"سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان"،"شرکت گروه فن آوا"،"فولاد مبارکه اصفهان" به عنوان عضو هیئت مدیره ثبت شده است

 

 

 

محمدرضا ساروخانی(عضو موظف هیئت مدیره بانک سینا) در شرکت های"قاسم ایران"،"شرکت سرمایه گذاری غدیر"،" شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها"

 

 

اینکه آیا چنین اتفاقی قانونی و یا غیرقانونی است را باید از مسئولان بانک مرکزی و نهادهای نظارتی پرسید. هرچند که اگر هم قانونی باشد، لزوم حضور اعضای یک بانک حاکمیتی در چندین شرکت محل سوال است.

انتهای پیام