تاریخ : 18:43 - 1399/01/13
کد خبر : 79687
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

ممنوعیت فروش الکل وماسک در سوپر مارکت ها

ممنوعیت فروش الکل وماسک در سوپر مارکت ها

کارگر آنلاین: مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان گفت:فروش الکل، ژل بهداشتی و ماسک در سوپرمارکت‌ها ممنوع است و هیچ نوع مجوزی در این ارتباط صادر نشده است.

 
 
محمد جوادی فشارکی مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان با توجه به فروش الکل، ژل بهداشتی و ماسک به شکل مخفیانه در برخی سوپرمارکت‌های اصفهان اظهار داشت: فروش این اقلام در سوپرمارکت‌ها و دیگر فروشگاه‌ها به طور کلی ممنوع است و هیچ نوع مجوزی در این ارتباط صادر نشده است.
او با اشاره به اینکه فروش این اقلام به هر نحوی در این نوع واحد‌های صنفی ممنوع است، تصریح کرد: با افراد متخلف در این ارتباط برخورد جدی انجام می‌شود به نوعی که فروشگاه فرد متخلف به طور کلی تعطیل خواهد شد.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان تاکید کرد: در همین ارتباط تمامی تخلفات دیگر این فروشگاه‌ها مانند عدم درج قیمت، عدم وجود فاکتور خرید، صدور فاکتور برای مشتری، گرانفروشی و ... نیز به شکل دقیق رصد شده و پرونده‌ای جداگانه به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.
او با اشاره به اینکه پیرو مصوبه استانی ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در ارتباط با تعطیلی فعالیت تمامی واحد‌های صنفی به جز صنوف مرتبط با موادغذایی اغلب فروشگاهی پوشاک و کیف و کفش در اصفهان از چند روز گذشته تعطیل هستند.
او ادامه داد: طبیعی است  اصنافی متخلف داریم که شاید به خاطر شرایط مادی زندگی مانند اجاره مغازه خود را مجبور به باز نگه داشتن فروشگاه می‌دانند، اما نباید فراموش کنیم که کشور ما اکنون در شرایط خاصی به سر می‌برد که شوخی بردار نیست و با جان انسان‌ها در ارتباط است، در این حالت یقیناً حفظ سلامتی بر هر امر دیگری ارجحیت دارد.
محمدی تصریح کرد: این امری محال است که در واحد‌های صنفی مختلف هیچ تخلفی وجود نداشته باشد که به طور معمول برای یک تخلف تنها به واحد صنفی تذکر داده می‌شود و برای بیش از یک مورد فرم جریمه برای تعزیرات نوشته می‌شود.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان با اشاره به برخورد جدی با متخلفان در شرایط خاص درگیری کشور با بیماری کرونا بیان داشت: بر این اساس در شرایط خاص کنونی واحد‌های صنفی که باز باشند تمامی تخلفات آن‌ها رصد می‌شود و علاوه بر فرم جریمه پرونده جریمه تخلفات صنفی وی برای تعزیرات ارسال و پلمب فروشگاه نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.
او تصریح کرد: اگر کسبه و فروشندگان اصفهان قانون تعطیلی واحد‌های صنفی را رعایت نکنند احتمال تمدید مهلت تعطیلی اصناف نیز وجود دارد.

منبع: مهر

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید

https://rubika.ir/kargaronline