تاریخ : 06:44 - 1399/01/14
کد خبر : 79709
سرویس خبری : فرهنگی
 

۱۰ دلیل که چرا تایید کردن دیگران مهم نیست

۱۰ دلیل که چرا تایید کردن دیگران مهم نیست

بنظر شما تایید کردن دیگران چقدر باید برای ما مهم باشد؟ اگر می‌خواهید یک زندگی تاثیرگذار، شاد، پر ماجرا، و بامعنی داشته باشید، باید نیازتان به تایید دیگران را در خود بکشید! با مجله واگویه همراه باشید تا در این مطلب ۱۰ دلیل اینکه چرا تایید دیگران نباید برایتان مهم باشد را برشماریم.

کارگر آنلاین: بنظر شما تایید کردن دیگران چقدر باید برای ما مهم باشد؟ اگر می‌خواهید یک زندگی تاثیرگذار، شاد، پر ماجرا، و بامعنی داشته باشید، باید نیازتان به تایید دیگران را در خود بکشید! با مجله واگویه همراه باشید تا در این مطلب ۱۰ دلیل اینکه چرا تایید دیگران نباید برایتان مهم باشد را برشماریم.
 
 
۱. زندگی شماست نه زندگی دیگران
۲. دیگران نمی‌دانند چه چیزی برای شما بهتر است
۳. ممکن است برای دیگران درست اما برای شما اشتباه باشد
۴. نسبت به نظرات خوب دیگران هم مستقل عمل کنید
۵. نتیجه بر زندگی شما تاثیر می‌گذارد
۶. راهنما یا ندای درونی‌تان اهمیت دارد
۷. به توانایی‌هایتان برای تصمیم گیری اعتماد کنید
۸. با صداقت زندگی کنید
۹. تایید کردن دیگران برای شما مهم است، نه برای بقیه
۱۰. نگه داشتن رضایت همه عملی نیست
۱. زندگی شماست نه زندگی دیگران
 
این موضوع به همین سادگی است که بنظر می‌رسد. این زندگی شماست، و در آخر، فقط شما هستید که باید انتخاب‌های خود را تایید و تصویب نمایید؛ و تایید کردن دیگران هیچ اهمیتی ندارد. این زندگی دیگران نیست، دیگران باید روی زندگی خودشان تمرکز کنند و نگران مشکلات خودشان باشند. حتی می‌توانید به آنها تذکر هم بدهید که سرشان به زندگی خودشان باشد، و وقتی شما بر زندگی خودتان تمرکز کرده‌اید، آنها هم همین راه را پیش بگیرند.
 
۲. دیگران نمی‌دانند چه چیزی برای شما بهتر است
هیچکسی مانند شخص خودتان روی زندگی‌ شما سرمایه گذاری نکرده است. فقط شمایید که می‌دانید چه چیزی برایتان بهتر است، و البته این مستلزم این است که از انتخاب‌های خود تجربه کسب کنید. و تنها راهی که می‌توانید تجربه کسب کنید و از انتخاب‌های خود درس بگیرید، این است که خودتان تصمیم بگیرید و مسئولیت کامل انتخاب‌هایتان را بپذیرید. بدین ترتیب حتی اگر شکست بخورید، می‌توانید از آن شکست درس بگیرید. در غیر اینصورت، انگشت اشاره و سرزنش به سمت دیگران خواهد بود. اگر می‌خواهید زندگی با معنا و پرباری داشته باشید، شما باید صاحب انتخاب‌های خود باشید و از آنها درس بگیرید. این روش شخصیت شما را خواهد ساخت و به رشد شما کمک خواهد کرد.
 
۳. ممکن است برای دیگران درست اما برای شما اشتباه باشد
مهم است که بدانید نظرات دیگران معمولا بر پایه کارهایی است که خودشان می‌کنند. همین یکی به تنهایی خودش مشکل است. چیزی که برای دیگری بهترین گزینه است، می‌تواند بدترین گزینه برای شما باشد. چیزی که یک نفر آنرا آشغال می‌داند، ممکن است فرد دیگری آنرا یک گنج بداند. همه‌ی ما منحصر به فردیم، پس فقط خود شمایید که می‌دانید چه چیزی برایتان درست است.
 
۴. نسبت به نظرات خوب دیگران هم مستقل عمل کنید
استاد طب روحانی، دیپاک چوپرا می‌گوید: «اگر واقعا فردی غیر مادی باشید، چه نسبت به نظرات بد و چه نسبت به نظرات خوب تمام دنیا مستقل عمل می‌کنید. شما باید فقط به خودتان ایمان داشته باشید».
 
این جمله یکی از عاقلانه‌ترین آموزش‌هایی بوده است که تابحال شنیده‌ام. معمولا افرادی که نظرشان (یا حتی دستوراتشان!) را به شما می‌گویند، عاشق شما هستند و در قلبشان صلاح شما را می‌خواهند. بنابراین چیزی که باور دارند برای شما بهتر است را به شما خواهند گفت. آنها از این کارشان مقصود خوبی دارند، و بعلاوه طبعا نظرشان هم خوب است، چرا که آنچه عمیقا به آن باور دارند را به شما می‌گویند.
 
با این حال، حتی اگر نظرات آنها کاملا خوب و مثبت هم هست، باز هم باید نسبت به آن بی تفاوت و مستقل باشید. درون همه ما دانشی عمیق وجود دارد که اطلاعات جامعی درباره اینکه چه چیزی برایمان خوب است ارائه می‌کند. شما تنها زمانی که به آن درک درونی گوش فرا دهید، به یک انبساط و آرامش خاطر، و احساس خوبی دست پیدا خواهید کرد (حتی اگر انتخاب شما کمی ترسناک و خارج از محدوده‌ی آسایش و راحتی شما باشد).
 
درون شما یک استاد عاقل قرار دارد. در آخر، این شما هستید که باید انتخاب کنید چه چیزی برای شما خوب است و چه چیزی نه، حتی اگر دیگران نظر کاملا مخالفی در مقایسه با نظر شما داشته باشند.
 
۵. نتیجه بر زندگی شما تاثیر می‌گذارد
در زندگی، فقط شما هستید که درگیر عواقب تصمیمات خودتان هستید. مثلا اگر کسی به شما پیشنهاد کند که در بورس سرمایه گذاری کنید، اما شما احساس کنید که این کار درست نیست، یادتان باشد که تنها شمایید که عواقب آن کار را به گردن خواهید گرفت.
 
 
اگر سهام خریداری شده سقوط کند و شما پول زیادی را از دست بدهید، این شمایید که با عواقب گوش نکردن به ندای درونتان ضرر کرده و تنها مانده‌اید، نه کسی دیگر. زمانی که دیگران به شما پیشنهاد یا حتی دستور می‌دهند، قرار نیست آنها هیچ ریسکی را تحمل کنند. قرار نیست که آنها با تصمیمات شما زندگی کنند، این شمایید که تصمیم‌ها اثر مستقیم روی زندگی‌تان دارد.
 
۶. راهنما یا ندای درونی‌تان اهمیت دارد
زمانی که شما به نداهای درونی‌تان (خواسته‌ها، اشتیاق، و آرزوهای عمیقتان) گوش فرا می‌دهید، زندگی‌تان زندگی خواهد شد! جوزف کمبل معروف، به ما یاد داده است که «سعادت خودتان را دنبال کنید» بدین ترتیب به جایی خواهید رفت که همیشه باید آنجا می‌بودید. و این تنها شمایید که از ندای درون خود آگاهید. پس بهتر است طوری زندگی کنید که خودتان می‌توانید آنرا بپذیرید و تایید کنید، نه اینکه برای دیگران زندگی کنید؛ تایید کردن دیگران اهمیتی ندارد.
 
۷. به توانایی‌هایتان برای تصمیم گیری اعتماد کنید
این بدیهی است که ما نظر و تایید دیگران را بخواهیم، البته این کار ممکن است ما را در وضعیت ناگواری قرار دهید، وضعیتی که دیگر نتوانیم به خودمان اعتماد کنیم. هرچه که بیشتر به دنبال تایید دیگران باشید، در اینکه خودتان تصمیم گیری کنید اعتماد به نفستان روز به روز کمتر خواهد شد؛ همیشه یادتان باشد که تایید کردن دیگران اهمیتی ندارد.
 
اینکه خودتان تصمیم گیری‌هایتان را انجام دهید، مانند تمرین دادن یک عضله می‌ماند. یعنی هرچه بیشتر خودتان تصمیم بگیرید، تصمیم گیری برایتان راحت‌تر خواهد شد، و از نظر روحی هم قوی‌تر خواهید شد و اعتماد به نفس‌تان افزایش پیدا خواهد کرد. و برعکسش، هر زمانی که قدرت خود را نفی کنید و برای تصمیماتتان به نظر دیگران اتکا کنید، عضله تصمیم‌گیری و اعتماد به نفس‌تان را ضعیف خواهید کرد.
 
۸. با صداقت زندگی کنید
وقتی که با شرایط و و طبق نظرات خودتان زندگی می‌کنید، یک زندگی واقعی را تجربه می‌کنید. در حالت دیگر وقتی که با جستجوی نظر و تایید دیگران زندگی می‌کنید، شما یک زندگی غیر واقعی را تجربه خواهید کرد، چرا که آن زندگی چیزی نیست که شما به دنبالش بوده باشید. با صداقت زندگی کردن یعنی هم راستا با آنچه احساس می‌کنید درست است زندگی کنید. زمانی که با استانداردهای دیگران زندگی می‌کنید، یک زندگی واقعی نخواهید داشت.
 
۹. تایید کردن دیگران برای شما مهم است، نه برای بقیه
اگر نگران این هستید که دیگران درباره شما چه فکر می‌کنند، باید بدانید که آنقدری که شما نگران هستید، احتمالا آنها اصلا به شما فکر نمی‌کنند! همه‌ی ماها زندگی‌های پیچیده‌ای داریم که باید پیش ببریم، و هر نوع تاییدی که شما به دنبال گرفتنش از دیگران هستید، احتمالا آنقدری که برای شما اهمیت دارد برای دیگران مهم نیست.
 
بهتر است آن انرژی که می‌خواهید روی دریافت نظر و تایید دیگران بگذارید را، به انرژی ای تبدیل کنید که نظرات خودتان و اینکه خود شما واقعا چه می‌خواهید را ارزیابی کند. شما باید آن کاری که خودتان می‌خواهید را انجام دهید، این چیزی است که اهمیت دارد.
 
۱۰. نگه داشتن رضایت همه عملی نیست
حقیقت این است که بعضی آدم‌ها واقعا از شما خوششان نمی‌آید! بعضی‌ها هم هیچوقت هیچ کدام از کارهای شما را تایید نخواهند کرد. پس شما هم بهتر است آنچه که خودتان فکر می‌کنید درست است را انجام بدهید و کاری به اینکه دیگران چه فکر می‌کنند یا چه می‌گویند نداشته باشید. این موضوع می‌تواند درباره پوشش شما، یک تصمیم تجاری، یا یک تصمیم برای وضعیت اشتغال شما باشد.
 
قرار نیست هر کسی که می‌شناسید تصمیمات شما را تایید کند. اما آرامشتان را حفظ کنید، دانستن این موضوع بیشتر به ما کمک خواهد کرد تا در زندگی خودمان آزادی داشته باشیم. حالا دیگر می‌توانید شب‌ها راحت بخوابید و بدانید که خود شما از تصمیماتتان راضی هستید و آنها را تایید می‌کنید و همین کافیست؛ همیشه به خاطر بسپارید که تایید کردن دیگران مهم نیست.
 
آیا شما تابحال چنین شرایطی را تجربه کرده‌اید که خودتان یا اطرافیانتان، نظرات دیگران بیش از اندازه برایشان مهم باشد؟ نظر شما در این رابطه چیست؟