تاریخ : 13:35 - 1399/01/14
کد خبر : 79732
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

از خروج غیر ضروری کودکان LD در روز‌های کرونا پرهیز کنید

از خروج غیر ضروری کودکان LD در روز‌های کرونا پرهیز کنید

کارگر آنلاین: حنیفه گفت: در این روز‌های بحرانی و با شیوع ویروس کرونا از خروج غیر ضروری کودکان مبتلا به بیماری LD از منزل خودداری کنید.

 
 
مینا حنیفه روانشناس، بیان کرد: حدود ۲۵ درصد از کودکان سراسر دنیا دارای اختلالات یادگیری هستند که بعضی از آن‌ها به عنوان دانش آموزان مبتلا به LD تشخیص داده می‌شوند.
او افزود: بخش عظیمی از این کودکان از کمبود مهارت‌های اجتماعی، اختلال عاطفی، عزت نفس پایین، تنهایی و طرد شدن رنج می‌برند و تنها مسئله‌ای که نسبت به مسائل دیگر کمترین نگرانی را برای آنان دارد، عملکرد تحصیلی شان است؛به طور کلی توانایی پایین برای ارائه دروس شفاهی به صورت کلامی از مهمترین اختلالات این کودکان به شمار می‌آید؛ بروز برخی نارسایی‌های حرکتی و ادراکی عامل مشکلات این کودکان محسوب می‌شوند.
حنیفه یادآوری کرد: طرد اجتماعی و تنهایی، رابطه با افراد زورگو و مشکلات خانوادگی برای این دانش آموزان برای این کودکان حائز اهمیت است این مشکلات می‌تواند به طور موثری در مشاوره‌های گروهی مورد بررسی قرار گیرد، لذا به افراد توصیه می‌شود با کودکان LD بهتر رفتار کنند و در این روز‌های بحرانی و با شیوع ویروس کرونا از خروج غیر ضروری آن‌ها از منزل خودداری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید

https://rubika.ir/kargaronline