تاریخ : 16:03 - 1399/01/14
کد خبر : 79735
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

احتمال شیوع موج تازه "ویروس کرونا" در پاییز آینده جدی است؟!

احتمال شیوع موج تازه "ویروس کرونا" در پاییز آینده جدی است؟!

یک متخصص بیماری‌های عفونی در کارگروه ویروس کرونای کاخ سفید، ضمن پیش‌بینی موج دیگری از شیوع ویروس کرونا در پاییز، گفته است: اوضاع این بار بسیار بسیار متفاوت خواهد بود. او در پاسخ به این پرسش که آیا کشور شاهد موج تازه‌ای از ویروس کرونا در پاییز خواهد بود، گفت: در واقع من چنین چیزی را به خاطر میزان انتقال‌پذیری ویروس پیش‌بینی می‌کنم. او افزود: اما، در پاییز، شما در مقایسه با آنچه در اوایل سال جاری با آن مواجه شدیم، با داستانی کاملاً متفاوت روبه‌رو خواهید بود.

کارگر آنلاین:یک متخصص بیماری‌های عفونی در کارگروه ویروس کرونای کاخ سفید، ضمن پیش‌بینی موج دیگری از شیوع ویروس کرونا در پاییز، گفته است: «اوضاع این بار بسیار بسیار متفاوت خواهد بود.»
 
 
ایندیپندنت با انتشار مصاحبه دکتر آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در آمریکا که در مصاحبه‌ای مطبوعاتی در کاخ سفید گفت آمریکا برای مقابله با موج دوم ویروس کرونا بعد از تابستان، آمادگی بیشتری خواهد داشت، نوشت: 
 
 
 
احتمال شیوع موج تازه 
 
 
 
او در پاسخ به این پرسش که آیا کشور شاهد موج تازه‌ای از ویروس کرونا در پاییز خواهد بود، گفت: «در واقع من چنین چیزی را به خاطر میزان انتقال‌پذیری ویروس پیش‌بینی می‌کنم.»
 
 
 
او افزود: «اما، در پاییز، شما در مقایسه با آنچه در اوایل سال جاری با آن مواجه شدیم، با داستانی کاملاً متفاوت روبه‌رو خواهید بود.»
 
 
 
وی در ادامه گفت: «توانایی ما در آزمایش، شناسایی، قرنطینه و نیز ردیابی تماس با افراد مبتلا، به مراتب بهتر از آنچه ما در طول دو ماه گذشته تجربه کرده‌ایم، خواهد بود.»
 
او این سخنان را همزمان با اعلام ۱۲۴۰۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا و بیش از ۲۱۰۰ مورد مرگ در اثر آن بیماری در آمریکا، اظهار داشت.
 
 
 
 این هفته، آمار مبتلایان به ویروس کرونا طی دو روز دوبرابر شده است. این در حالی است که مقام‌های بهداشتی آمریکا هشدار داده‌اند که ظرفیت بیمارستان‌ها پر شده یا در آستانه تکمیل شدن است. 
 
 
 
طبق برآورد کارگروه ویروس کرونا در کاخ سفید، بین صد هزار تا دویست هزار نفر بر اثر ابتلا به اپیدمی کووید-۱۹ جان خواهند باخت. 
 
 
 
اختیار خواهیم داشت که قبلاً به آن دسترسی نداشته‌ایم.» 
 
 
 
همزمان با کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید، دونالد ترامپ در فرمانی، قرنطینه را ۳۰ روز دیگر تمدید کرد. مقام‌های بهداشتی، پیش از این اعلام کرده بودند که «۱۵ روز برای کاهش شیوع ویروس» کافی نیست و برای تغییرات چشمگیر، «پایین آوردن منحنی شیوع»، و نیز برای کنترل گنجایش سیستم بهداشتی، اقداماتی باید صورت گیرد.  
 
 
 
تا روز سه شنبه دکتر فائوچی گفته بود که با در خانه ماندن بیش از ۱۰۰ میلیون آمریکایی در سراسر کشور، شاهد کاهش گسترش این اپیدمی مرگبار  و روزنه‌ای از امید خواهیم بود. 
 
 
 
آقای فائوچی در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان، گفت: «ما در مرحله آغازین دیدن نوری هستیم و در واقع تا حدی کاهش شیوع را شاهد خواهیم بود.» وی افزود: «اما این چیزی از جدی بودن مسئله کم نمیکند ... ما به وضوح شاهد افزایش آمار هستیم.»