تاریخ : 17:23 - 1399/01/15
کد خبر : 79802
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

نماینده کارگران پاسخ شرمندگی ظاهری نوبخت را داد

واکنش نماینده کارگران به ابراز شرمندگی نوبخت بابت عدم تعیین دستمزد ۹۹

نماینده کارگران پاسخ شرمندگی ظاهری نوبخت را داد

بعد از احساس شرمندگی نوبخت به خاطر عدم تعیین دستمزد کارگران، نماینده کارگران در شورای عالی کار از سنگ بنای اولیه افزایش ۱۵ درصدی دستمزد در بودجه ۹۹ با وجود اطلاع از مشکلات متعدد کارگران از نوبخت گلایه کرد.

به گزارش کارگر آنلاین، علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار بعد از واکنش نوبخت مبنی بر اینکه برای دیرشدن تعیین دستمزد کارگران احساس شرمندگی کرد در صفحه شخصی خود این مطلب را منتشر کرد. 
 
"به نظر میرسد ذکر توضیحاتی ضروریست. آقای نوبخت عضو هیات دولت و عضو هیات امناء صندوق تامین اجتماعی است.
 
در ماده 96 قانون تامین اجتماعی، میزان افزایش مستمری بازنشستگان به هیات وزیران سپرده شده است و لذا تعیین میزان افزایش حقوق مستمری بگیران با دولت است. هرچند دولت نیز طبق عرف مرسوم مطابق مصوبه شورایعالی کار اقدام میکند.
 
اما آقای نوبخت نمی خواهد خودش را درگیر این موضوع کند چرا که خوب می داند در ماده 111 قانون بصراحت آمده که "مستمری از کارافتادگی کلی و مستمری بازنشستگی‌و مجموع مستمری بازماندگان" در هر حال نباید از حداقل مزد کارگر عادی کمتر باشد!
 
 
 
آقای نوبخت! لطفا بخشی از بدهی بیش از 250هزارمیلیاردتومانی دولت به تامین اجتماعی را بدهید. اتفاقاً این موضوع نیز داخل در اختیار شماست!
 
در تکمیل موارد فوق نباید از نظر دور داشت که ایشان به عنوان موثرترین عضو تیم اقتصادی دولت از اصلی ترین موانع افزایش دستمزد کارگران می‌باشند و در لایحه پیشنهادی بودجه 99 سنگ بنای اولیه افزایش 15درصدی را ایشان گذاشتند ."
 
محمدباقر نوبخت در توییتی درباره افزایش حقوق کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی نوشت: «‏کارگر عزیزی مرا مخاطب قرار داد که چرا فقط پیگیر افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان لشگری و کشوری هستم و در برابر ‎کارگران و ‎مستمری‌بگیران ‎تأمین اجتماعی احساس مسؤ‌ولیت نمی‌کنم؟
 
خدا می‌داند احساس شرمندگی کردم، اما قانون در خصوص این عزیزان سازوکاری مشخص کرده که خارج از اختیار من است.»
 
 انتهای پیام/