تاریخ : 01:55 - 1399/01/18
کد خبر : 79950
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

آیا موج دوم شیوع کرونا در راه است؟

آیا موج دوم شیوع کرونا در راه است؟

کارگر آنلاین: یک متخصص اپیدمیولوژی درباره موج دوم شیوع کرونا توضیحاتی داد.

 
مسعود یونسیان متخصص اپیدمیولوژی درباره موج دوم شیوع کرونا گفت: درمورد اینکه هنوز پیک کرونا را رد کرده ایم یا خیر نمی‌توانم اظهار نظر کنم و زمانی که کاهش ۲ الی ۳ روزه را پشت سر هم داریم نباید خیلی خوشحال شویم که این ویروس کاهش پیدا کرده است.
او افزود: همچنین یک افزایش چند روزه هم در مورد ویروس کرونا نباید ما را خیلی نگران کند که اتفاق خاصی افتاده است.
این متخصص اپیدمیولوژی تصریح کرد: ذات این اپیدمی که ما به آن اپیدمی با ماهیت پیشرونده می‌گوییم با فراز و نشیب‌ها همراه است و یک افزایش داریم و مقداری مختصر کاهش و بعد افزایش داریم و در سطح بالاتری به تعادل می‌رسیم که ممکن است چند بار این مورد تکرار شود.
یونسیان ادامه داد: هنوز ما به پیک یا آن سطح مسطح نرسیده ایم و هنوز شواهد کافی نیست برای اینکه ما بگوییم به مرحله کنترل رسیده ایم.
این متخصص اپیدمیولوژی اظهار کرد: بنده از صحبت‌های دبیر کل سازمان جهانی بهداشت و معاون ایشان آقای مارک لایان نقل قول می‌کنم که می‌گویند: ۱_ ما فقط خود را فقط مسئول جان مردم نمی‌دانیم بلکه مسئول معاش و معیشت آن‌ها هستیم و بالاخره وضعیت اقتصادی برایمان مهم است.
یونسیان ادامه داد: دبیر کل سازمان جهانی بهداشت تاکید می‌کند که باید ویروس را پیدا و آن را تست و بیماران را ایزوله، درمان و قرنطینه کنید.
او افزود: ما به طور واضح و طبق آمار‌هایی که آقای حریرچی اشاره کرده اند، هنوز به آن مرحله‌ای که بتوانیم  در برابر ویروس کرونا خشنود باشیم، نرسیده ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید

https://rubika.ir/kargaronline