تاریخ : 23:02 - 1399/01/18
کد خبر : 80010
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

اعطای وام یک میلیونی به یارانه‌بگیران در اسرع وقت اجرایی می‌شود

اعطای وام یک میلیونی به یارانه‌بگیران در اسرع وقت اجرایی می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی در تشریح جزئیات وام یک میلیون تومانی به خانوارهای یارانه‌بگیر گفت: این وام به ۲۳ میلیون خانوار یارانه‌بگیر با نرخ ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه با تنفس ۴ ماهه پرداخت می‌شود.

به گزارش کارگر آنلاین، عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی خود ضمن تشریح جزئیات برخی سیاست‌های کرونایی دولت، اعلام کرد: بانک مرکزی از طریق کاهش ۲۵۰ هزار میلیارد ریالی ذخیره قانونی بانک‌ها و به همراهی بانک‌ها امکان تامین اعتبار ۷۵۰ هزار میلیارد ریالی با نرخ ۱۲ درصد را فراهم ساخته است.
 
وی گفت: پیشنهاد بانک مرکزی مبنی بر اعطای وام یک میلیون تومانی اعتبار خرید به ۲۳ میلیون خانوار یارانه‌بگیر با نرخ ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه با تنفس ۴ ماهه به تصویب ستاد دولت رسید که در اسرع وقت اجرایی خواهد شد.
 
همتی افزود: با تایید مقام معظم رهبری یک میلیارد یورو برای پشتیبانی از هزینه‌های عمدتا درمانی ناشی از کرونا اختصاص یافت. بانک مرکزی با خرید این مبلغ ارزی، معادل ریالی آن را دراختیار سازمان برنامه خواهد گذاشت.
 
وی با بیان اینکه امروز در جلسه‌ای در حضور معاون اول محترم رئیس‌جمهور، برنامه‌ریزی لازم برای تامین دارو و کالاهای اساسی سال ۹۹ انجام شد، تصریح کرد:‌ درخواست بانک مرکزی برای دسترسی به حق خود در صندوق بین‌المللی پول و استفاده از آن برای کمک به برنامه مقابله با مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، در جریان مراحل اداری است.