تاریخ : 13:28 - 1399/03/02
کد خبر : 83723
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

واریزی‌های دولت در هفته آینده /پرداخت 2 ماه بیمه بیکاری / وام بانشستگان و یارانه نقدی

واریزی‌های دولت در هفته آینده /پرداخت 2 ماه بیمه بیکاری / وام بانشستگان و یارانه نقدی

طبق اظهارات مسئولان به نظر می‌رسد دولت در هفته آینده چند واریزی از جمله بیمه بیکاری، وام کرونا به مشاغل و خانوارها را در پیش داشته باشد.

کارگر آنلاین: به نظر می‌رسد واریز بیمه بیکاری، وام به مشاغل و خانوارها جزء پرداختی‌های دولت در هفته آینده باشد.
 
طبق اعلام حسین میرزایی، سخنگو ستاد تسهیلاتی کرونا باید مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا تا پایان اردیبهشت ماه واریز می‌شد که این کار انجام نشد.
 
طبق آخرین اظهارات وی قرار است وام همه باقی ماندگان و کسانی که تا روز ۱۰ خرداد ماه کد ملی خود را ارسال کنند در روز ۲۲ خرداد ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.
 
مرحله دوم وام کرونا
 
اما قرار بود برای سه گروه کارگری در مرحله دوم وام کرونا تا سقف یک میلیون بیشتر واریز شود که این واریزی نیز حداکثر تا روز ۲۸ اردیبهشت ماه پرداخت می‌شد که این وعده نیز محقق نشد.
 
بنابراین با توجه به این که واریزی‌های هفته قبل انجام نشده و به تعویق افتاده است این احتمال وجود دارد که در هفته آینده متقاضیان دریافت وام کرونا آن را دریافت کنند.
 
بیمه بیکاری اسفند و فروردین
 
از سوی دیگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از واریز بیمه بیکاری کسانی که در اسفند ماه درخواست بیمه بیکاری ثبت کرده‌اند، تا عید فطر خبر داده است.
 
مسعود بابایی، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص گفت: پیامک درخواست شماره حساب برای تاییدشدگان نهایی بیمه بیکاری به زودی ارسال می‌شود.
 
وی درباره زمان واریز بیمه بیکاری هم گفت: تلاش می‌کنیم بیمه بیکاری مشمولان تا عید فطر واریز شود.
 
همچنین براساس پاسخی که وزارت کار در پست اینستاگرام این وزاتخانه به مخاطبان خودش داده است، به احتمال زیاد بیمه بیکاری فروردین ماه نیز پرداخت شود.
 
تسهیلات به مشاغل
 
همچنین قرار است پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا از اوایل خرداد ماه آغاز شود.
 
علاء‌الدین ازوجی، مدیرکل سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار درباره زمان واریز این وام به تجارت نیوز گفت: فرایند اجرای واریز وام مشاغل از ابتدای خرداد ماه آغاز می‌شود و اگر متقاضیان مدارک خود را به طور کامل ارسال کرده باشند واریز وام برای این کارفرمایان انجام می‌شود.
 
این وام به ۱۳ رسته شغلی تعلق می‌گیرد که یکی از این رسته‌های شغلی سرویس‌های حمل‌ونقل درون و برون شهری است.
 
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی درباره تعیین تکلیف بسته‌ حمایتی هشت هزار میلیارد تومانی از شرکت‌های حمل‌ونقلی گفت: ‌این بسته در فرایند ارسال به بانک است و بخش اول آن خرداد ماه امسال به شرکت‌ها پرداخت می‌شود و همه شرکت‌های مسافری در چهار مدل حمل‌ونقلی تسهیلات ۱۲ درصدی دریافت می‌کنند.
 
به گفته رئیس کانون بازنشستگان تهران، به صورت علی الحساب تعدادی وام بین کانون‌ها در شهرستان‌ها تقسیم شده و احتمالا پرداخت آن به بازنشستگان از خرداد ماه آغاز شود.