تاریخ : 06:14 - 1399/03/09
کد خبر : 84120
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

یکشنبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در هیأت دولت مصوب می‌شود

سود شستا صرف هزینه‌های جاری تأمین اجتماعی نمی‌شود/ اعلام زمان واریز بیمه بیکاری

یکشنبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در هیأت دولت مصوب می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در بهمن ماه ۲۴۰ هزار نفر برای بیمه بیکاری مراجعه داشته‌اند و در بحران شیوع ویروس کرونا ۶۷۰ هزار نفر واجد شرایط در سامانه ثبت نام کردند و معادل پنج هزار میلیارد تومان برای این امر در نظر گرفته شده است.

به گزارش کارگر آنلاین، مصطفی سالاری در دیدار با تشکل‌های بازنشستگی، بیمه شدگان و کارگری استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه بازنشستگان در سال جاری متناسب سازی حقوق است، اظهار کرد: در نظر داریم برای اجرای این طرح تأمین منابع را در اولویت قرار دهیم.
 
وی با بیان اینکه تاکنون مذاکرات مختلفی برای تأمین این منابع داشته‌ایم، اضافه کرد: دولت نیز پشتیبان این امر است و امیدواریم به زودی محقق شود.
 
مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه لیست شرکت‌هایی را برای پشتیبانی همسان سازی حقوق بازنشستگان را معرفی کرده است، ادامه داد: بررسی روند کمک گرفتن از این شرکت‌ها در دست بررسی است و تاکنون عملکرد موفقی را داشته‌ایم.
 
وی تاکید کرد: همه اعضای هیئت دولت با همسان سازی حقوق بازنشستگان موافقت کرده‌اند و همراهی خوبی داشته‌اند.
 
 
اعلام زمان واریز بیمه بیکاری
 
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص بیمه بیکاری گفت: در بهمن ماه ۲۴۰ هزار نفر برای بیمه بیکاری مراجعه داشته‌اند و در بحران شیوع ویروس کرونا ۶۷۰ هزار نفر واجد شرایط در سامانه ثبت نام کردند و معادل پنج هزار میلیارد تومان برای این امر در نظر گرفته شده است.
 
وی گفت: رصد وضعیت ۶۷۰ هزار نفر در دستور کار است و افراد متقاضی تأیید شده به سازمان برنامه و بودجه معرفی و از شنبه پرداخت بیمه بیکاری آغاز می‌شود. تا پایان هفته بیمه بیکاری افراد ثبت نام شده در اسفندماه واریز خواهد شد.
 
یکشنبه افزایش حقوق بازنشستگان در هیأت دولت مصوب می‌شود
وی در خصوص اعمال اضافه حقوق بازنشستگان نیز گفت: این امر روز چهارشنبه در دستور کار هیئت دولت بود و امیدواریم روز یکشنبه تصویب خواهد شد.
 
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه فرمول پیشنهادی این افزایش حقوق از سوی جامعه کارگری بررسی شده است، ادامه داد: بخشی از آن را می‌توان با همسان سازی اجرایی کرد و بخشی از آن قابلیت اجرایی ندارد.
 
وی گفت: استان اصفهان سال گذشته میزان منابع و مصرف تأمین اجتماعی همخوانی نداشته است، اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی اصفهان سال گذشته هشت هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان هزینه و ۷,۴۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته است که ۱۶ درصد کمبود منابع داشتیم.
 
شنبه پرداخت وام به متقاضیان آغاز می‌شود
سالاری به افزایش تسهیلات بانک رفاه برای پرداخت وام به بیمه شدگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: این تسهیلات در سال جاری به دو هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که با استفاده از امتیاز گذاری سامانه از شنبه هفته آتی به متقاضیان پرداخت می‌شود.
 
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص پرداخت بدهی‌های دولت گفت: دولت می‌تواند سالانه ۵۵۰۰۰ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی پرداخت کند و کل مطالبات این سازمان از دولت ۲۸۰ هزار میلیارد تومان است.
 
وی به بررسی بهبود ارائه خدمات به سالمندان در اداره بیماری‌های مزمن و طب سالمندی اشاره کرد و گفت: در آینده برای این بخش برنامه‌های خوبی را خواهیم داشت.
 
سالاری با بیان اینکه ۵۶ درصد از کسانی که بیمه تاکسیرانی بودند پس از پایش تاکسی دار نبودند، گفت: در حوزه بیمه کارگران ساختمانی نیز شرایط به همین گونه است و در حال پایش و راستی آزمایی در این بخش‌ها هستیم. منبع/ایمنا