تاریخ : 11:54 - 1399/03/09
کد خبر : 84133
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خبر خوب پرداخت یارانه نقدی در روزهای آینده به مردم

واریزی‌های هفته آینده، از یارانه معیشتی تا سهام عدالت

خبر خوب پرداخت یارانه نقدی در روزهای آینده به مردم

وعده دولت در پرداخت مازاد وام یک میلیون تومانی و بیمه بیکاری طی دو هفته اخیر عملی نشده است که احتمال واریز آن در هفته آینده وجود دارد؛ یارانه معیشتی نیز بدون تغییر در روز شنبه ۱۰ خرداد ماه واریز می‌شود.

به گزارش کارگر آنلاین، پرداخت یک یارانه در هفته آینده قطعی است و احتمالا پرداخت مازاد وام یک میلیون تومانی و پول فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها نیز وجود دارد.
 
یارانه معیشتی
 
هفتمین مرحله یارانه معیشتی در روز شنبه دهم خرداد ماه برای سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
 
طبق گفته سخنگو ستاد شناسایی مشمولان یارانه معیشتی در سال گذشته، قرار بود لیست یارانه بگیران در خرداد ماه به‌روزرسانی شود که ممکن بود عده‌ای حذف و عده‌ای اضافه شوند.
 
وی هفته گذشته در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: یک عده در لیست یارانه بگیران نبودند و متقاضی دریافت یارانه معیشتی هستند که تا آخر خرداد ماه امسال درخواست آنها طبق روال بررسی می‌شود و ثبت اطلاعات را انجام می‌دهیم و اگر تایید شوند از تیر ماه یارانه معیشتی را می‌گیرند.
 
بنابراین لیست یارانه معیشتی در خرداد ماه تغییری نمی‌کند.
 
بیمه بیکاری
 
طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار بود بیمه بیکاری کسانی که در اسفند ماه سال گذشته بیکار شده‌اند تا پیش از عید فطر پرداخت شود، اما این وعده عملی نشد.
 
مسعود بابایی، مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار در این خصوص روز پایان ماه رمضان به تجارت‌نیوز گفت: ما لیست را به سازمان تامین اجتماعی داده‌ایم اما بعید می‌دانم واریز شده باشد.
 
بنابراین این واریزی هم انجام نشد و این احتمال وجود دارد که در هفته آینده پرداخت شود.
 
این پرداختی‌ها در حالی انجام نشده که حدود سه ماه از زمان اولین گروهی که به واسطه کرونا بیکار شدند می‌گذرد.
 
وام کرونا
 
پرداخت مازاد وام یک میلیون تومانی کرونا برای سه گروه کارگری نیز قرار بود حداکثر تا روز ۲۸ اردیبهشت ماه انجام شود که عملی نشد.
 
سخنگو ستاد تسهیلات کرونا در گفتگو با تجارت‌نیوز، علت عملی نشده وعده واریز مازاد وام یک میلیون تومانی را چالشی بودن اطلاعات متقاضیان بین سازمان‌ها اعلام کرد.
 
وی افزود: ما یک پیامک به گروهی از این متقاضیان ارسال کرده‌ایم مبنی بر این که اگر مایل به دریافت مبلغی مازاد بر یک میلیون تومان وام کرونا هستند عدد یک را به شماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.
 
بنابراین با توجه به تاخیر دو هفته‌ای در واریز این وام، احتمال پرداخت این وام نیز در هفته آینده وجود دارد.
 
سهام عدالت
 
همچنین ثبت درخواست فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت از طریق بانک‌ها برای سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند از ششم خرداد ماه آغاز شده است.
 
قرار بود این فرایند تا روز دهم خرداد ماه ادامه داشته باشد که طبق اعلام سخنگو ستاد رهبری سهام عدالت، تا روز ۱۳ خرداد ماه تمدید شد.
 
در اطلاعیه وزارت اقتصاد آمده که از تاریخ ۱۰ خرداد بانک‌ها از طریق کارگزاری‌های خود یا کارگزاری‌های طرف قرار داد، به تدریج نسبت به فروش سهام متقاضیان در بورس اقدام و وجوه حاصله را در قالب توافق شده به حساب مشمولان واریز خواهند کرد.
 
باید دید آیا تمدید مهلت مراجعه با بانک‌ها تا روز ۱۳ خرداد ماه، روند واریز وجه حاصل از فروش سهام عدالت را نیز به تاخیر انداخته است یا خیر؟
 
اگر این اطلاعیه وزارت امور اقتصادی و دارایی پابرجا باشد، احتمال واریز پول فروش ۳۰ درصد از سهام برای سهامدارانی که به بانک مراجعه کرده وجود دارد. منبع/تجارت نیوز