تاریخ : 12:08 - 1399/03/13
کد خبر : 84412
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

حریرچی: هشدار می‌دهم اوضاع بدتر خواهد شد

حریرچی: هشدار می‌دهم اوضاع بدتر خواهد شد

کارگر آنلاین: معاون کل وزارت بهداشت گفت: رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی فردی و عمومی می‌تواند عواقب سنگین و جبران ناپذیر برای ما داشته باشد.

ایرج حریرچی، در برنامه شبکه خبر با بیان اینکه نباید دچار غرور کاذب درباره پیروزی بر کرونا شویم، افزود: در چند روز اخیر به علت رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و کمرنگ شدن رعایت اصول بهداشتی و خروج بی دلیل از خانه، آمار مرگ و میر و مبتلایان ما افزایش یافته است.


وی گفت: آماری که در اواخر اردیبهشت به ۳۴ نفر رسیده بود امروز به ۸۱ نفر رسید.


معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه این فقط یک عدد نیست بلکه دختران و پسران و مادران و پدران ما هستند که جانشان را از دست می‌دهند افزود: اگر جان خودمان برای مان مهم نیست حداقل به پزشکان و پرستاران و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی رحم کنیم که ۳ ماه و ۱۲ روز است که به طور فرسایشی مشغول مجاهده اند و شهید داده اند.


حریرچی گفت: من هشدار و تذکر جدی می‌دهم اگر در تابستان وضعمان این باشد در چند ماه آینده با وجود همه سختی‌ها و مراقبت‌ها اوضاع مان به مراتب بدتر خواهد شد.


وی تصریح کرد: ما هنوز مجبور نشده ایم مانند کشورهای همسایه شرایط سخت محدودیتی اعلام کنیم ما بسیار نرم و با کمک خود مردم موفقیت بسیاری حاصل کردیم و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک و خروج بی علت از خانه می‌تواند عواقب بسیار سختی برای مردم و کشور داشته باشد.


حریرچی با بیان اینکه اولویت در شرایط فعلی کروناست نه آلودگی هوا گفت: چنان که دکتر نمکی وزیر بهداشت گفتند اگر اجرای طرح ترافیک موجب شود فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود در اجرای آن با تصمیم ستاد ملی کرونا تجدید نظر خواهد شد.
 

منبع: مهر