تاریخ : 18:24 - 1399/03/13
کد خبر : 84452
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

سریع‌ترین راه‌حل‌های خانگی برای خلاص شدن از گلودرد

سریع‌ترین راه‌حل‌های خانگی برای خلاص شدن از گلودرد

کارگر آنلاین: همه‌ احساس خارش گلو و یا گلودرد را در صبح‌ها و پس از بیدار شدن تجربه کرده‌ایم. یکی از مهم ترین دلایل گلودردهای همیشگی، آلرژی یا حساسیت‌های فصلی است.

هر سال نزدیک به 80 میلیون نفر در آمریکا به گلودردهای فصلی دچار می‌شوند و این وضعیت برای دیگر کشورها نیز به همین میزان رایج است. البته گلودرد در دوران سرماخوردگی نیز بسیار رایج بوده اما خوشبختانه راه‌حل‌های خانگی زیادی برای گلودرد وجود دارند که می‌توانند این درد را تسکین دهند. در این مطلب قصد داریم تا یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌حل‌ها برای خلاص شدن یا به قولی درمان خانگی گلودرد را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و توصیه می‌کنیم که حتما این راه‌حل‌ها را انجام دهید و نتایج خوب آن را مشاهده کنید.

یکی از شگفت‌آورترین راهکارها ترکیب چند قطره سس تند با آب گرم است. در واقع این محلول را باید غرغره کنید و در نهایت دهانتان را بشویید. در واقع با انجام دادن چندین بار در روز شاهد درمان گلودرد خواهید بود. سس تند یا فلفل تند حاوی کپسایسین بوده که التهاب گلو را از بین می‌برد و باعث تسکین درد می‌شود.

یکی دیگر از راهکارهای درمان گلودرد مصرف چای و دمنوش است. دمنوش های نعناع، بابونه و تمشک بهترین گزینه برای درمان گلودرد هستند زیرا درد و التهاب را کاهش می‌دهند. در واقع بهتر است از نوشیدنی‌های بدون کافئین را برای خلاص شدن از گلودرد استفاده کنید.

یکی دیگر از روش‌های خلاص شدن از گلودرد، اضافه کردن عسل به نوشیدنی‌های گرمی چون چای و دمنوش است. همچنین ادویه‌هایی چون دارچین، جوز هندی و زنجبیل نیز می‌تواند برای گلودرد گزینه خوبی باشند زیرا بزاق دهان را افزایش خواهند داد و جریان مخاطی درد و التهاب گلو را بهبود خواهند بخشید.

یک راهکار سریع دیگر خوراکی‌های سرد هستند که باعث بی‌حسی بافت و اعصاب شده و درد را کاهش خواهند داد. در این میان می‌توان به ماست‌ها و بستنی اشاره کرد که برای گلودرد بسیار خوب خواهند بود. شما عزیزان می‌توانید از این راهکارها برای خلاص شدن از گلودرد استفاده کنید و مطمئن باشید که بهترین نتیجه را در سریع‌ترین زمان خواهید گرفت.

منبع: دینو