تاریخ : 23:11 - 1399/03/13
کد خبر : 84462
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

دست‌مریزاد به دولت! بعد از گذشت ۸۰ روز از سال، هنوز از افزایش حقوق بازنشستگان خبری نیست!

دست‌مریزاد به دولت! بعد از گذشت ۸۰ روز از سال، هنوز از افزایش حقوق بازنشستگان خبری نیست!

روز گذشته خبری درباره به تعویق افتادن افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران در سایت شهرآرانیوز منتشر شد که واکنش‌های بسیاری از سوی مخاطبان و کاربران سایت به همراه داشت.

کارگر آنلاین: از آنجایی که شهرآرانیوز پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است و درصدد است تا صدای مردم را به گوش مسئولان برساند تا بتواند دست‌کم دردی از مشکلات مردم را دوا کند، در این گزارش بخشی از درددل‌های بازنشستگان و خانواده آن‌ها منتشر می‌شود، شاید مسئولان گوشه چشمی به آن داشته باشند.
 
رحمان: فقط باید تأسف خورد به این همه تعهد مسئولان که ادعای پوچ دارند و خود را به ظاهر طرف‌دار مستضعفان می‌دانند و مردم را ... می‌پندارند و از نجابت این ملت فهیم و صبور سوءاستفاده می‌کنند و از عاقبت کارشان نمی‌هراسند که ممکن است روزی خودشان یا فرزندانشان این طرف میز باشند.
 
رضا:کی به فکر ما هست؟! دستمان به هیچ جا بند نیست. اونایی که هر ماه پول بیمه می‌دن بدونن که پولشون رو دور می‌ریزن. خودشون پس‌انداز کنن بیشتر به نفعشونه تا بدن دست دولت تدبیر.
 
ناشناس: شرمندگی شما به چه درد ما می‌خوره؟! من با داشتن یک بچه معلول ۹۶ درصد و ماهی یک میلیون و ۶۰۰ تومن حقوق، سرپرست خانواده هستم. چه کار باید بکنم واقعا که معنی مسلمان بودن رو هم فهمیدیم. می‌رن تو مجلس به قرآن قسم می‌خورن و جیب‌هاشون رو پرمی‌کنن. یک کمی هم شرمنده جیب‌های خودتون بشید.
 
ناشناس: ایشان به مراتب از سالاری باسوادتر، کاردان‌تر و صادق‌تر است. واقعا کار‌های بزرگ را به آدم‌های کوچک و کار‌های کوچک را به آدم‌های بزرگ سپردند، دولت، وزیر و مدیرعامل تأمین اجتماعی که باید نوکر مردم باشند، خودشان را ارباب مردم می‌دانند. صندوق کارگران و بازنشستگان کارگر را خالی کردند و با وقت‌کشی منتظر پایان مأموریتشان هستند که بعد کجا را خراب کنند، خدا می‌داند.
 
ناشناس: شرمندگیتون به درد نمی‌خوره. چون دل بچه‌هامونو خون کردید. الان ۲ ساله که نتونستم حتی یه جوراب برای دخترم بخرم. براش خواستگار می‌آد، می‌گه بابا خوب نیستن. می‌دونم دروغ می‌گه و رعایت حالمو می‌کنه، چون پول جهیزیه ندارم براش بخرم. منم مجبورم بگم باشه هر چی نظر دخترمه. در صورتی که شما حق من و بچه‌مو دارید می‌خورید.
 
ناشناس: خداوندا ریشه ظلم را نابود کن. ما را نزد زن و بچه‌هامان شرمنده کردند.
 
ناشناس: وای بدبخت شدیم با این‌همه قرض، حالا چه‌کار کنیم.
 
هاشم: آقای مهندس زدا کجایی به داد قشر بازنشستگان و مستمری‌بگیران برسی.
 
آذر: کسی از مسئولان به فکر کارگر و قشر ضعیف جامعه نیست. نمایندگان مجلس باید نماینده مردم باشند و از حق ملت تو هر زمینه دفاع کنند. ولی بیشتر نماینده‌هایی که می‌رن مجلس به فکرخودشونن. صاحب چند شرکت و چند کشتی و میلیارد‌ها تومان ثروت می‌شن، وگرنه اوضاع مملکت این‌طور نبود.
 
ناشناس: شرمنده نباش. با این شرمندگیت دیگه تمام شد. مدیران ماهی ۵۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرن  می‌گی شرمنده؟! اگر حقوقت مثل من و امثال من ماهی یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، نمی‌گفتی شرمنده هستم. وجدان کجا رفته؟.
 
مریم رواشه: خداییش خسته نشدین از این همه وعده؟! 
 
ناشناس: واقعا دارید ظلم می‌کنید به بازنشسته ها
 
بازنشسته: جناب آقای مسئول که با اعتماد کارگر به این منصب رسیدی و در صندلی مدیریتی مسئولیت خودت جا گرفتی، با حقوقی که حاصل دست‌رنج بازنشستگان و کارگران هست، زندگی می‌کنی؟! چرا با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری و مستمری‌بگیران موافقت نمی‌کنید؟! مگه نان و پنیر و گوشت و مرغ و برنجی که می‌خورید با غذای ما، نان ما، گوشت ما، پنیر ما فرقی می‌کند؟! تورم همان‌طور که شما می‌دانید ارباب و رعیت نمی‌شناسه و گرانی بیداد می‌کنه! پس من بازنشسته رو دریاب.
 
ناشناس: خدا جای حق نشسته.
 
اونی که می‌تونه حق این‌همه بازنشسته رو بگیره، اصلا بی‌خیاله. خدا سر عزیزاتون تلافی کنه، ایشالا ببینیم اون روز رو.
 
جان محمد جعفری: جز اینکه دروغ به مردم بگید چیزی ندارید بگید؟! همه چیز صددرصد گران شده، شما چطور می‌خواید کارگر ازکارافتاده با ۲ میلیون زندگی کنه؟! حالا شما می‌گی شرمند کارگریم؟! بابا پولایی که طلب داشتید از دولت گرفتید، چرا کارگر ۴۲ ساله زیر خط فقر زندگی کنه؟! از خدا نمی‌ترسید؟
 
ناشناس: لعنت حق ظلم و فقر.
 
حسین: مدیرعامل تأمین اجتماعی، حسن روحانی، شریعتمداری و نوبخت هیچ کدوم به فکر بازنشسته‌ها نیستن.
 
ناشناس: سلام، متأسفانه تمام قیمت‌ها، اجاره‌خانه‌ها و همه‌چیز چندین برابر بالا رفت، اما هنوز مبلغی به حقوق مستمری‌بگیران اضافه نشد. خدایا چرا ما رو این‌قدر بدبخت آفریدی؟ چرا؟
 
مهرداد: مُردیم از گرسنگی. آبرومون جلو زن و بچمون رفت. خدایا چه‌کار کنیم، دردمونو به کی بگیم. به قرآن قسم اگر این ماه هم افزایش حقوق اعمال نشه، خودمو می‌کشم،‌ای خدا!
 
مینا تابا: جالب اینکه از فروردین حق بیمه‌ها رو افزایش دادند، یعنی درآمد تأمین افزایش یافت، ولی حقوق افراد هیچ تغییری نکرده و هنوز هم دست‌خوش بدهی دولت مانده. افرادی که سال‌ها همه حق و حقوق خودشون رو تمام و کمال پرداخت کردند، الان باید منتظر بمونن؟ افرادی که در حال حاضر شاغل‌اند و دولت نسبت به بیمه‌شون به تأمین بدهی داره؟ نمی‌دونم چه ربطی داره به هم؟
 
ناشناس: دولت می‌تواند کارت هدیه مبلغ ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی بین نمایندگان توزیع کند، اما حقوق بازنشستگان را نمی‌تواند پرداخت کند؟
 
ناشناس: سلام، واقعا برای خودمون متأسفم که چنین دولتی داریم. خدا براتون خوش نخواد! این پولی که در ماه به ما می‌دین، پول یک ساعت توجیبی بچه‌هاتون هم نیست. امیدوارم خدا ازتون نگذره.
 
محمد: یعنی چی! ۳ ماه داره از سال می‌گذره! از پارسال تا الان همه‌چی ۳ برابر شده. خداتومن گذاشتن رو پول کرایه خونه. ما فقط داریم قسطامون و پول برق و گاز رو می‌دیم. دیگه هیچی نمی‌خوریم. خدا کجاست؟! پس کی باید یقه اینارو بگیره؟!
 
عبدالمجید فتحی: هیئت محترم دولت که با شکمی سیر در حال منفجرشدن سوار ماشین‌های آن‌چنانی است، نباید هم به فکر پیرمردی که بعد ۳۰ سال جان کندن حال که باید دوران استراحت را با حقوق ماهی یک میلیون و پانصد هزار تومان خوش بگذراند، باشد. من یکی حاضرم سند ثبتی بدهم که حقوق یک ماهه خود را با پول توجیبی بچه ۱۰ ساله هر کدام از آقایان معاوضه کنم. جناب آقای روحانی! بازنشستگان دولت، چون از خودتان هستند سریع حقوقشان مشخص شد و افزایش خوبی هم به ایشان تعلق گرفت و پرداخت شد، ولی ۹۰ درصد حداقل‌بگیران که مربوط به تأمین اجتماعی هستند، خیر. این‌همه تبعیض را چگونه جواب می‌دهید؟! باور ندارم یکی از آقایان دارای وجدان باشد، چون در این صورت نباید یک شب راحت می‌خوابید. آقای نوبخت به راحتی می‌فرماید مستمری‌بگیران تأمین ربطی به ما ندارند. ظاهرا ما از نظر ایشان ایرانی نیستیم. آیا پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی که شما مسئول بودجه آن هستید، ربطی به شما ندارد؟ تا کی شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت انسانی؟ تا کی گناه را بگردن دیگری انداختن؟ واللّه باکمال شجاعت می‌گویم باید بی خیال باشید. آقای روحانی کارد به استخوان رسیده. بالاتر از سیاهی هم رنگی نیست. روزی می‌رسد که باید جواب‌گوی مردمی باشید که به شما اعتماد کردند. در نهایت از رهبر معظم و پدر این قشر زحمت‌کش جامعه استدعا دارم در این موضوع وارد شود و بیش از این اجازه فشار به قشر مستضعف جامعه را ندهد. چشم امید همه ما به شماست.
 
صمدی: این حقوق‌های دریافتی هزینه رنگ‌کردن یک‌ دیوار هم نیست. جالبه دیگه با این حقوق، روزی ۳ وعده تخم‌مرغ هم نمی‌شه خورد. مملکت‌داری را از رفیقتان چین یاد بگیرید.
 
امینی: تورو خدا فکری بکنید. ۷۳ روز از سال جدید می‌گذرد، هنوز حقوق‌های تأمین اجتماعی افزایش پیدا نکرده، ولی همه‌چیز ۳ برابر شده است.
 
احمد لطیفی: دشمنتون شرمنده باشه عزیز. اشکالی نداره. این ماه اگه نشد اضافه کنید، ماه بعد اضافه می‌کنید. اگه بازم نشد فدای سرتون. اصلا دولت بسیار محترم نباید وقتشو برای ما هدر بده. اون موقع که جنگ بود ما رو لازم داشتن که بریم بمیریم. اون موقع که احتیاج به تولید بود، از ما می‌خواستن با بخورنمیر بیشترین کار‌ها رو انجام بدیم. الان که بازنشسته شدیم دیگه ما رو لازم ندارن. مهم نیست ما چطور زندگی می‌کنیم. حتما می‌خواد به مرگ تدریجی ما رو بکشه.
 
مسئولان عزیز بفرمایید به کار‌های مهم‌ترشون در کانادا رسیدگی کنن و آینده فرزندانشون رو تأمین کنن. دست‌مریزاد دولت محترم تدبیر و امید.
 
تنها: توروخدا به داد مستمری‌بگیر‌ها برسید. با این همه گرانی و تورم و حقوق زیر ۲ میلیون تومان چطوری امرارمعاش کنیم؟ خودمون به جهنم، حداقل شکم بچه‌هامون رو سیر کنیم و پیششون شرمنده نباشیم. بچه‌های الان معنی پول ندارمو نمیفهمن، فقط پول می‌خوان. امیدمون این بود خرداد اضافه می‌کنن. خواهشا رسیدگی کنید و نظرامونو به گوش مسئولان برسونید.
 
ناشناس: خدایا تا کی بی‌عدالتی! ان‌شاءاللّه ریشه نابرابری هرچه زودتر برچیده شود. مستمری‌بگیران هم خدایی دارند. آه و نفرین بازنشستگان دامن‌گیرشان شود.
 
ناشناس: خجالت هم خوب چیزیی هست. نزدیک ۳ ماه است هنوز یک تصمیم نتونستید بگیرید. حالا توقع داریم این مسئولان برای کشور ایران برنامه‌ریزی کنند و تصمیم بگیرند. خودتون رو به کری و کوری زدید. داریم توی این گرونی و تورم خفه می‌شیم. خدا از سرتون نگذره.
 
ناشناس: بیچاره مستمری‌بگیر. شما‌ها بگین فقط حق بیمه بدین، باقیش رو ما .... آخه شما‌ها آدم این مملکت نیستین که تورم وگرونی رو ببینید. سرتون رو مثل کبک کردین زیر برف و از همه جا بی‌خبرین. لعنت خدا بر شما  حق بیمه ماها رو می‌خورین، ولی زورتون میاد حقوق ما رو زیاد کنین. در جواب اون دوستی که نوشته بود جیب آقازاده‌ها پر بشه، کدوم آقازاده؟!. آقازاده بچه‌های ما هستند که با نان زحمت‌کشی ما بزرگ می‌شن.
 
بازنشسته: باسلام و درود به روان پاک شهیدان راه حق. ۷۵ روز از سال ۹۹ گذشته و هنوز افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اعمال نشده است. دولت و مسئولان محترم! شما اگر می‌خواستید افزایش حقوق را قبل از عید اعمال می‌کردید. در ضمن این‌همه وقت‌کشی و کمبود بودجه و هزاران دلیل بی‌مورد آوردید برای چی؟ از طرفی طبق قانون تمام بازنشستگان از حقوق یکسان برخوردارند. اگر مشکل بودجه داشتید پس چرا حقوق سایر بازنشستگان را فروردین‌ماه افزایش دادید؟ آیا خون آنان از خون ما رنگین‌تر است؟ از خدا بترسید که حق کارگر خوردن ندارد.
 
مجید: سلام، خیلی ببخشید، به‌نظرم شرمندگی پاسخ مناسبی نیست. ضمنا دولت این وسط چه‌کاره است؟ مگر این ۳۰ سال حق بیمه از جیب دولت بوده که حالا طفره می‌رود؟ بله جیب دولتمردان پر است، چه باک که ۳ میلیون و اندی بازنشسته با این دستمزد ناچیز چگونه باید زندگی کنند. شرمندگی شد جواب؟! خودتان را جای این قشر قرار بدید، ولی دیگر وجدانی هم نیست.
 
مسافر: شکم سیر از گرسنه خبر نداره. ۷۵ روز از سال رفت بی‌وجدان‌ها. چرا اهمال‌کاری می‌کنید؟ بعد از ۳۵ سال زندگی مشترک به‌علت خالی بودن سفره توی خونه دعوا داریم و کار داره به جدایی می‌کشه. اگر وجدان دارید، اگر شرف دارید، به فکر ما آبرومندان بازنشسته باشید.
 
ناشناس: سلام. دست‌مریزاد دارن دولتمردان کشور عزیزم که با وجود این‌همه مشکلات و تورم، حتی هنوز بعد از گذشت ۸۰ روز از سال ۹۹ هنوز نتونستن افزایش حقوق رو تصویب کنن و ما با توقعات زیادمون انتظار واریز این مبلغ رو داریم که برای ما حکم باز شدن یک گره از مشکلات زندگی‌مون رو داره و برای اون‌ها بود و نبودش حتی حس نمی‌شه. کاش می‌تونستیم همین‌طور که دولت نسبت به ما بی‌تفاوت هست، ما هم نسبت به دولت بی‌تفاوت می‌بودیم. من که مثل همیشه شرمنده خانواده هستم. کاش شما هم کمی حس مسئولیت می‌کردید. منبع/نجمه سرباز/شهرآرانیوز