تاریخ : 11:53 - 1399/03/14
کد خبر : 84512
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 طلا در آستانه جهش تاریخی در یک شب

طلا در آستانه جهش تاریخی در یک شب

اگر بانک مرکزی آمریکا مجبور به پذیرش نرخ بهره منفی شود آنگاه می توان انتظار داشت که طلا رکورد بالای ۱۹۲۰ دلاری را بشکند.

به گزارش کارگر آنلاین بقل از سایت طلا؛  اگر بانک مرکزی آمریکا مجبور به پذیرش نرخ بهره منفی شود آنگاه می توان انتظار داشت که طلا رکورد بالای 1920 دلاری را بشکند.
 
 
اگر فدرال رزرو مجبور به پذیرش نرخ بهره منفی شود طلا به صورت ناگهانی دچار رشد قیمت شده و جهش یک شبه قیمت طلا را شاهد خواهیم بود و همچنین راه را حتی برای رسیدن به بالای دو هزار دلار نیز باز می کند.
 
جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا اظهار داشت که نرخ بهره منفی یک ابزار نامناسب برای استفاده در آمریکا است.
 
با وجود اظاهرات وی کارشناسان بازار قانع نشده اند که در آینده نرخ های منفی به کار گرفته نخواهند شد.
 
وی ادامه داد که نرخ بهره منفی هرچند اولین انتخاب این بانک نیست اما در صورت اجبار برای این که این موضوع بتواند تاثیر گذار باشد تا عمق دریای نرخ منفی خواهیم رفت.
 
 
 
به گفته سوکی کوپر تحلیلگر فلزات گرانبهای این بانک تاثیر نرخ بهره منفی بر طلا میتواند بسیار عمیق باشد پرا که قیمت آن را حداقل تا 1920 دلار بالا می برد.
 
او در ادامه گفت : نرخ های منفی در آمریکا می تواند باعث شود که بسیاری از افراد دیگر نیز به سمت سرمایه گذاری در طلا روی آورند و همین امر باعث می شود که تقاضا برای این فلز گران بها بالاتر رود و در نتیجه قیمت آن به شکل مضاعفی افزایش یابد.