تاریخ : 16:44 - 1399/03/26
کد خبر : 85386
سرویس خبری : حوادث
 

ماجرای گم شدن تست‌های کرونا در خوزستان چه بود؟

ماجرای گم شدن تست‌های کرونا در خوزستان چه بود؟

گم شدن ۱۱ هزار تست کرونای مردم خوزستان موجب بروز شایعاتی در فضای مجازی شد که سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، علوی سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: زمانی که مردم برای انجام تست بیماری کرونا به ما مراجعه می کنند منتظر دریافت نتایج آزمایش های خود هستند و ما تمام تست های انجام گرفته و همچنین نتایج آن را در سامانه به نام سیب به ثبت می رسانیم.

او ادامه داد: آمار نمونه های آزمایشگاهی با جواب نتایج آزمایش ها همخوانی ندارد که این موضوع به دلیل عدم ثبت نتایج تست های بیماری کرونا است که این مسئله دلیلی بر مفقود شدن نمونه های آزمایشگاهی محسوب نمی شود.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور تاکید کرد: نتایج جواب های افراد مشکوک مبتلا به بیماری کرونا به ثبت نرسیده و این مسئله باعث شده تا بین تعداد نمونه های ارسالی و نتایج آزمایشات تفاوت باشد که در این میان مجری برنامه گفتگوی ویژه خبری استان برداشت اشتباهی از موضوع کرده است.

علوی بیان کرد: ما نمونه های آزمایشگاهی را در اختیار آزمایشگاه ها قرار می دهیم و معتقدم این ناهمخوانی بین تعداد نتایج و نمونه های آزمایشگاهی ناشی از عدم ثبت در سامانه سیب است و این موضوع بیشتر یک اشکال سامانه ای محسوب می شود.