تاریخ : 23:02 - 1399/03/26
کد خبر : 85443
سرویس خبری : حوادث
 

دستگیری سارق طلاجات از طریق آگهی سایت دیوار

دستگیری سارق طلاجات از طریق آگهی سایت دیوار

کارگر آنلاین: رئیس پلیس فتا استان قم از دستگیری سارق طلاجات که در آگهی سایت دیوار توسط شهروندان ثبت می‌شد، خبر داد.

علی موالی اظهار کرد: بر اساس سوابق موجود و شکایت‌های واصله، افرادی به پلیس فتا استان مراجعه و اعلام داشتند که برای قصد فروش طلاجات خود اقدام به ثبت آگهی در سایت دیوار می‌کردند که بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان آن پلیس قرار گرفت.


وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد کلاهبردار موصوف به فروشنده آگهی مراجعه و اعلام داشته قصد خرید طلاجات را دارد و پس از توافق مبالغ با فروشنده شماره کارت وی را دریافت و با نشان دادن گوشی خود اعلام داشته بصورت اینترنتی پول را واریز می‌کند و تراکنش موفق را نیز به مالباخته تحویل می‌داد.


وی ادامه داد: بعد از آن فرد مالباخته طلاجات خود را به آن فرد تحویل و سپس کلاهبردار از صحنه خارج و متواری می‌شود.
رئیس پلیس فتا استان اضافه کرد: با هماهنگی و پیگیری‌های پلیسی بعمل آمده توسط عوامل فرماندهی انتظامی شهرستان قم متهم دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام تحقیقات تکمیلی تحویل پلیس فتا استان شد .


موالی از شهروندان خواست تا چنانچه با این شیوه از آنها کلاهبرداری شده سریعاً به پلیس فتا استان قم مراجعه کنند و اگر خارج از استان هستند نیز با هماهنگی پلیس فتا مربوطه خود و مطلع کردن پلیس فتا قم پس از بررسی‌های لازم به مشکل آنها رسیدگی خواهد شد.


وی تاکید کرد: همشهریان در استان می‌توانند با شماره‌های 21824217 تماس تلفنی حاصل و یا از طریق آدرس saiberpolice.ir بخش گزارشات مردمی، شکایت‌ها و گزارشات خود را ثبت کنند که در اسرع وقت به مشکل آنها رسیدگی شود.
رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: به طور کلی آمار جرایم بخصوص در بحث برداشت‌های اینترنتی و فیشینگ‌ها خوشبختانه با فعال شدن رمز دوم پویا به نحو مطلوبی کاهش پیدا کرده و امیدواریم با هوشیاری مردم کلاهبرداری‌های اینترنتی به پایین ترین مرحله کاهش پیدا کند.


وی بیان داشت: از شهروندان تقاضا داریم به هیچ عنوان به فضای مجازی به ویژه سایت‌هایی که کاربرمحور هستند و خود کاربر آگهی را ثبت می‌کند، اعتماد نکنند و بهترین مکان برای خرید و فروش همان صنف مربوطه است که فرد با اطمینان خاطر مراجعه می‌کند و مشخص است که چه اقدامی انجام می‌دهد.


موالی ابراز کرد: به طور کلی آن چه که در فضای مجازی تبلیغ و آگهی می‌شود، حتماً این نیست که مردم آن را مشاهده می‌کنند و نباید به راحتی به این موضوع اعتماد کنند.


رئیس پلیس فتا استان قم تصریح کرد: توصیه‌های پلیسی مرتباً در حال تکرار شدن از طرق مختلف اعم از صداوسیما و رسانه‌ها است اما بعضاً مردم سهل انگاری می‌کنند و هشدارها را جدی نمی‌گیرند و متاسفانه تا اتفاق برای خودشان رخ ندهد باورشان نمی‌شود که ممکن است این اتفاق در فضای مجازی برای خود آنها پیش بیاید و مورد جرم و کلاهبرداری قرار گیرند.


موالی در پایان تاکید کرد: تلاش کارشناسان پلیس فتا استان برای شناسایی همه شکات مرتبط با این پرونده همچنان ادامه دارد و نتیجه آن نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.
 

منبع: فارس