تاریخ : 15:03 - 1399/03/29
کد خبر : 85779
سرویس خبری : حوادث
 

واژگونی پراید جان مادر و نوزاد را گرفت

واژگونی پراید جان مادر و نوزاد را گرفت

کارگر آنلاین: جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پراید در آزاد راه زنجان - قزوین به مرگ مادر و نوزاد دختر، منجر شد.

سرهنگ محمدعلی عظیمی افزود: این حادثه ساعت ۱۰:۳۰ صبح ۲۸ خرداد جاری در کیلومتر ۵۵ باند شمالی این مسیر ارتباطی اتفاق افتاد.


وی اظهار داشت: این خودروی سواری از استان البرز به مقصد زنجان درحال تردد بود که متاسفانه در نیمه راه بر اثر خستگی و خواب آلودگی راننده از مسیر خارج و واژگون شد.


عظیمی افزود: مادر به دلیل شیردهی به نوزاد، در حین واژگونی خودرو، فاقد کمربند ایمنی بود که بر اثر شدت ضربه وارده هر ۲ نفر به بیرون از خودرو پرتاب شده و مرگ تلخی رقم خورد.


وی تصریح کرد: نوزاد دختر به علت شدت صدمات و جراحات وارده در صحنه تصادف جان باخت اما مادر که وضعیت جسمانی خوبی نداشت پس از انتقال به بیمارستان آیت الله موسوی، چشم از جهان بست.


عظیمی اظهار داشت: راننده و دیگر سرنشین این خودروی سواری (پدر راننده) که به خاطر استفاده از کمربند ایمنی از این حادثه مرگبار، جان سالم بدر برده بودند به منظور مداوا و درمان به بیمارستان منتقل شدند.


جانشین رییس پلیس راه استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ فقره حاده رانندگی دیگر نیز در مسیرهای ارتباطی این استان اتفاق افتاد که بر اثر آن هشت نفر، مصدوم و به منظور درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.


عظیمی افزود: ۲ مورد از این حوادث رانندگی در آزادراه زنجان - قزوین به خاطر عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان ۲ دستگاه خودروی سواری، یک فقره واژگونی خودروی سواری سمند در جاده زنجان - میانه به علت سرعت بالا، واژگونی یک دستگاه خودروی پروتون در نزدیک روستای واقع در جاده زنجان - قزوین به خاطر حرکت با سرعت غیرمجاز و یک مورد نیز به دلیل عدم رعایت حق تقدم وانت نیسان در مواجهه با یک دستگاه موتورسیکلت، اتفاق افتاد.


برابر آمار ارایه شده از سوی پزشکی قانونی زنجان، تعداد فوتی‌های ناشی از وقوع تصادف‌های رانندگی در سطح جاده‌های استان زنجان طی ۲ ماه اخیر (فروردین هشت نفر و اردیبهشت ۱۰ نفر) ۱۸ نفر بودند.


۲۷۰ نفر در سال ۹۷ و ۲۵۸ نفر نیز در سال ۹۸ بر اثر تصادف‌های رانندگی در مسیرهای ارتباطی استان زنجان جان باختند.
استان زنجان پنج هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.