تاریخ : 17:56 - 1399/04/06
کد خبر : 86682
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

علائم بروز حمله قلبی در بزرگسالان

علائم بروز حمله قلبی در بزرگسالان

پیش از وقوع حمله قلبی بدن انسان علائمی از خود نشان می‌‌دهد که با توجه به آنها می‌توان از این عارضه پیشگیری کرد.

کارگر آنلاین : اعضای بدن برای زنده ماندن و ادامه حیات به اکسیژن نیاز دارند و در صورت کاهش آن باید انتظار حمله قلبی را داشته باشیم. در واقع حمله قلبی یکی ازمشکلات رایج در میان افراد است و مسـدود شدن رگ‌های خـونی قلب می‌تواند باعث مانع گردش خون در قلب و لخته شدن خون در شرائین شده و احتمال حمله قلبی را افزایش دهد.
 
معمولا استفاده از مواد دخانیاتی مانند سیگار و قلیان، فشار خون بالا، کلسترول بالا، اضافه وزن و رژیم غذایی نامناسب خطر حمله قلبی را افزایش خواهد داد.
 
افزایش سن و سابقه خانوادگی از دیگر علائم بروز حمله قلبی است که باید به آن توجه شود و فرد تحت نظر پزشک قرار گیرد.
 
نشانه‌های بیماری قلبی چیست؟
سوزش سر دل، درد در قسمت چپ بدن، خستگی سریع، سرفه غیرقابل توقف، تعریق غیر معمول، درد فک و گلو درد، سرگیجه، تورم اندام ها، افزایش ضربان قلب و خر و پف از علائم مهم حمله قلبی هستند.
 
متاسفانه برخی از افراد هنگام بروز علائم حمله قلبی هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهند و سلامت خود را نادیده می‌گیرند، اما باید بدانید که در صورت عدم مراجعه به پزشک آسیب جدی به ماهیچه‌های قلبی خود وارد خواهید کرد.
 
به گفته پزشکان فشار غیر قابل تحمل، احساس سیری، فشردگی و درد در قفسه‌ سینه بیش از چند دقیقه از علائم بروز حمله قلبی در افراد هستند که در یک روز بروز پیدا خواهند کرد. 
 
 
ارتباط درد قفسه سینه با ناراحتی‌های قلبی
اگر در زمان فعالیت بدنی یا ورزش کردن، درد قفسه سینه اذیت‌تان می‌کند باید هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید؛ زیرا یکی از ابتدایی‌ترین علائم حمله قلبی، انسداد شرائین قلبی بوده، ممکن است این درد ارتباط جدی با حمله قلبی داشته باشد و طبق گفته متخصصان بیشتر این عوامل منجر به سکته قلبی در افراد خواهد شد.
 
هیچ تستی وجود ندارد که ۱۰۰ درصد درد قفسه سینه را از علائم ناراحتی‌های قلبی بداند، اما درد بسیار تند و شدید ممکن است از علائم بروز حمله قلبی در شما باشد که در این صورت مراجعه به پزشک را فراموش نکنید.
 
بیشتر بانوان حتی در زمانی که علائم بیماری یا عارضه قلبی در آن‌ها تشخیص داده شود به علت نگهداری از فرزندان، همسران یا والدین به درمان یا بهبود بیماری قلبی خود و علائم حمله آن توجه نشان نمی‌دهند، اما باید بدانید که تاخیر در درمان به راحتی باعث سکته قلبی و در نهایت مرگ خواهد شد.
 
بانوان باید همیشه فشار خون، قند خون و میزان کلسترول خود را اندازه گیری کرده و در صورت نرمال نبودن اعداد حتما به پزشک مربوطه مراجعه کنند. ///منبع: باشگاه خبرنگاران